עבודה מס' 069091
מחיר: 483.95 ₪ הוסף לסל
תאור העבודה: מחקר איכותי שבוצע באמצעות ראיונות.
6,008 מילים ,29 מקורות ,2003
המורה נתפס כדמות המרכזית בתהליך החינוך.
תפיסה זו נשענת על כך שההוראה מושפעת לא רק ממשתנים סביבתיים, אלא גם מן המשתנים האישיותיים של המורה: אמונותיו, תפיסתו את תפקידו ודימויו העצמי.
המחקר בישראל על עבודת המורה התמקד עד כה בעיקר ברמה ההתנהגותית הנראית לעין ובחשיבה רפלקטיבית המתייחסת להיבטים קוגניטיבים, ופחות בגורמים פסיכולוגיים (פרידמן וקס, 2000).
תחושת המסוגלות העצמית (self efficacy) של המורה היא אחד המשתנים המשמעותיים ביותר בין גורמים אלו. מושג זה גובש בשני העשורים האחרונים ע"י בנדורה (1977,1997 Bandura), ונוגע לפן המשמעותי בתפקידו של המורה.
במחקר זה נחקור מהם הגורמים האישיותיים (משימות הוראה, ארגון ויחסים), המשפיעים על עמדות שונות של מורים? והאם ישנה השפעה של אידיאולוגיה חינוכית (ממלכתי, ממלכתי דתי) על עמדות אלו?
הממצאים נאספו מ- 20 ראיונות שבוצעו בשני בתי ספר ממלכתי וממלכתי דתי. בכל בית ספר בוצעו 10 ראיונות.
תוכן העניינים:
א. פתיחה
ב. רקע תאורטי
ג. הגדרת המשתנים והמושגים
ד. מתודולוגיה
ה. ממצאים
ו. דיון ומסקנות
ז. סיכום
ח. ביבליוגרפיה
מסוגלות עצמית · זרמים בחינוך · מורות · החינוך הממלכתי · אוטונומיה · איכותני · ראיונות · החינוך הדתי · פרופסיה · מקצוע
ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "כיצד באה לידי ביטוי תחושת המסוגלות של המורה בעל 6-10 שנות ותק בביה"ס", סמינריון אודות "כיצד באה לידי ביטוי תחושת המסוגלות של המורה בעל 6-10 שנות ותק בביה"ס" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.
ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.
יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.