עבודה מס' 069004
מחיר: 362.95 ₪ הוסף לסל
תאור העבודה: דיון בתשובות אלטרנטיביות ובסרט "לפנייך ברעדה".
6,164 מילים ,20 מקורות ,2006
שאלת המחקר המנחה עבודה זו הינה כיצד מתמודדת האורתודוכסיה עם תופעת ההומוסקסואליות בעולם המודרני ובפרט בארץ ישראל. בכדי להתמודד עם שאלה זו נוסחו שלושה ראשי פרקים כמנחים את תהליך בחינת התשובה לשאלה. לכאורה נראה כי התשובה היא חד משמעית וכי האורתודוכסיה אינה מנסה להתמודד עם הומוסקסואליות אלא מוקיעה אותה מכל וכל, לעומת זאת ייתכן היה שניתן לנסח שאלה חלופית: כיצד מתמודדים ההומוסקסואליים עם האורתודוכסיה ותפיסותיה, שאלה מסוג זו הייתה מניחה את הדעת לדעתם של רבנים ונציגי התנועה בארץ ובעולם.
אך לא כך הדבר. עבודה זו מראה עד כמה מורכבת תמונת המציאות וכי האורתודוכסיה מנסה למצוא פתרונות עבור הנשמות המבולבלות, אך הפתרונות אינם תמיד ניתנים ליישום וכן לעיתים הם נוגדים איסורי הלכה המקבילים לאיסור משכב זכר שלא כדרך הטבע.
הומוסקסואליות מבטאת את הנטייה המינית של הפרט ואת מושא תשוקתו, כאשר הכוונה היא לאהוב בן אותו המין. הדת היהודית אשר מתחלקת לזרמים, כוללת את האורתודוכסיה שזהו הזרם הקיצוני ביותר מבחינת תפיסתו באופן חד משמעי את פרשנות ההלכה, למעשה זהו הזרם שממנו צמחו הזרמים הנוספים, בזיקה אליו ברמות שונות.
חשוב להבהיר כי ההלכה אינה מתנגדת ליחסי אהבה בין גברים אלא האיסור הוא על קיום יחסי המין האנאליים. אך בכדי לא ליצור פריצות בנושא מעדיפה התנועה האורתודוכסית להוקיע את כל סוגיית ההומוסקסואליות ואת כל בני האדם אשר בחרו לא להדחיק את נטיותיהם.
העבודה מחולקת באופן הבא: ראשית מוצגת תפיסת האורתודוכסיה את ההומוסקסואליות כסטייה חברתית וכן מוצגים האיסורים והעמדות של התנועה כלפיהם. הומוסקסואליות נתפסת כתועבה. אומנם חז"ל מפרשים תועבה כשלב של "תועה בה" ומאמינים כי האדם מחפש עצמו ויחזור למוטב, אך האורתודוכסים חריפים יותר ורואים בהומואים כחוטאים אשר פסולים כיהודים עד אשר יחזרו בהם וישנו את עצמם, החטא הוא כלפי החברה וכלפי אלוהים.
גם בחברות ובתרבויות עבר לא הייתה הומוסקסואליות מותרת כפי שנהוג לחשוב, ניתן לראות התייחסות לכך בתת הפרק השני. האורתודוכסיה היהודית והנוצרית ראו בכך חטא ובמדינות רבות נגזר עונש מוות על הומוסקסואליים. משכב זכר יכל להתקיים כהפגת תשוקה של אדון באמצעות משרת או חניך הכפוף לו, אין הדבר אומר שלא הייתה קיימת אהבה הומוסקסואלית אך היא לא הייתה מותרת.
בפרק השלישי נערך ניסיון דרך הספרות להציג את השינויים בחברות מודרניות ובפרט בישראל, ההתמקדות היא בחקיקה האזרחית ובפעילות הוגים ואנשי דעת רבים למען הגשמת רצונו של הפרט למרות הלחצים של הקבוצות הדתיות.
דוגמא להתנהגות מודרנית היא הפצת הסרט "לפנייך ברעדה", סרט תיעודי שזכה לפרסים בכל רחבי העולם, כאשר הוא עוסק בפער שבין התפיסה האורתודוכסית לבין האהבה החד מינית של גברים ונשים. ניתוח הסרט ביחס לתשובות לשאלות המנחות, התבסס על דמויות הגברים בלבד למרות שבסרט ישנה התייחסות מרובה גם ללסביות.
תוכן העניינים:
מבוא
פרק א: הצגת התשובות לשאלת הנושא
א.1 אורתודוכסיה והומוסקסואליות כסטייה חברתית
א.2 הומוסקסואליות בחברות ובתרבויות העבר
א.3 הומוסקסואליות בחברה המודרנית
פרק ב: "לפנייך ברעדה"
ב.1 הצגת נושא המחקר
ב.2 הצגת הסרט: תהליך היציאה מהארון הדתי
פרק ג : הערכת התשובות ודיון בהן
ג.1 אורתודוכסיה והומוסקסואליות כסטייה חברתית
ג.2 הומוסקסואליות בחברות ובתרבויות העבר
ג.3 הומוסקסואליות בחברה המודרנית
סיכום
ביבליוגרפיה
ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "אורתודוכסיה והומוסקסואליות", סמינריון אודות "אורתודוכסיה והומוסקסואליות" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.
ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.
יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.