עבודה מס' 068821
מחיר: 362.95 ₪ הוסף לסל
תאור העבודה: בחינת האופן שבו אנשים מאפיינים את עצמם באתר ההיכרויות JDATE באמצעות ניתוח איכותני של פרופילים באתר.
6,646 מילים ,28 מקורות ,2008
בשנת 1964 תבע מרשל מקלוהן לראשונה את המושגים "כפר גלובלי" ו"המדיום הוא המסר" (McLuhan, 1964). בחזונו על "כפר גלובלי" המקשר בין אנשים שונים ללא תלות בגורמים מרחביים, הוא התבונן ביחסינו עם מגוון אמצעי התקשורת שהובילה לדרך חשיבה חדשה על החברה. מקלוהן התייחס אמנם להמצאת הטלויזיה בזמנו, אך אין ספק שההתייחסות הזו שלו מתאימה היום, אף בדיוק רב יותר, ליכולות של אמצעי התקשורת הקיימים כיום. התפתחות אמצעי התקשורת ורשת האינטרנט הגשימו את חזון הכפר הגלובלי באופן מוחשי ביותר. הם אינם מאפשרים רק מעבר מידע חד צדדי וצפייה במידע, אלא גם מעבר מידע רב כיווני של החלפת דעות ומסחר מכל מקום בכדור הארץ עם כל מקום אחר.
בשנים האחרונות הרחיבה רשת האינטרנט את מידותיו של הכפר הגלובלי. הנגיעה של הרשת לכל תחומי החיים האישיים והמקצועיים, הפרטיים והארגוניים יוצקת תכנים ישנים לתוך כלים טכנולוגים חדשים ומפתחת אפשרויות אין סוף של פעילויות ודפוסי פעילות בעולם הווירטואלי.
אחת המהפכות שהביאה רשת האינטרנט היא התפתחות של אתרי רשתות חברתיות שיוצרות קהילות וירטואליות, אנשים מכל העולם משתפים חוויות ומקיימים מפגשים, ללא הגבלת זמן ומרחק, כשהם מוסרים אינפורמציה אישית אודותיהם, לאנשים רבים שמעולם לא ראו ולא הכירו, אלא רק במרחב הוירטואלי. בניית הפרופילים האישיים ברשתות החברתיות השונות, מעלה סוגיות שונות בנוגע לדרך הצגת העצמי ברשת האינטרנט, אמינות הזהות המוצגת וכן בהשלכות שיש למתן הזהות ברשת. הקהילות החברתיות במרחב הוירטואלי נוצרות למטרות שונות, כמו גם לצורך הכרויות של בני זוג.
בעבודה זו בחנתי את האופן שבו אנשים מאפיינים את עצמם באתר ההיכרויות JDATE. בחינת שאלת המחקר היתה באמצעות ניתוח איכותני של פרופילים באתר, כאשר משולבים בו אלמנטיים כמותיים. בפרק הראשון הצגתי את סקירת הספרות שתיארה קלאסיקות של פנאי ותקשורת, אינטרנט כמדיום חדשני, קהילות באינטרנט והצגת הזהות בשידוכים דרך האינטרנט, בהמשך, בחנתי שורה של פרופילים של גברים ושל נשים באתר ההיכרויות JDATE ולבסוף סיכום העבודה שהציג את עיקרי המסקנות וענה על שאלת המחקר. מממצאי המחקר העיקריים של העבודה מצביעים על כך שגברים מציגים את תכונות האופי שלהם באופן שונה מנשים . כמו כן, קיימת התאמה בין תכונות שמציגים הגולשים באתר ההיכרויות לבין התכונות הנדרשות מבן הזוג.
תוכן העניינים:
מבוא
פרק 1. סקירת ספרות
1.1 פנאי ותקשורת
1.2 האינטרנט כמדיום חדשני
1.3 קהילות באינטרנט
1.4 שידוכים דרך האינטרנט והצגת הזהות
1.4.1 סטריאוטיפים על שידוכים דרך האינטרנט
1.4.2 הסיכונים בהיכרויות דרך האינטרנט.
פרק 2. מתודולוגיה
2.1 שאלת מחקר
2.2 השערות המחקר
2.3 שיטת המחקר
2.4 מדגם
2.5 מגבלות המחקר
פרק 3. המחקר
דיון וסיכום
ביבליוגרפיה
נספחים
היכרויות · שידוכים · ניתוח איכותני · פרופילים · אינטרנט · קהילות · רשת חברתית · קופידון · רשתות חברתיות · אהבה הרשת · זוגיות · דייטים · תקשורת כתרבות
ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הצגת העצמי באתרי הכרויות באינטרנט", סמינריון אודות "הצגת העצמי באתרי הכרויות באינטרנט" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.
ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.
יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.