עבודה מס' 064397
מחיר: 604.95 ₪ הוסף לסל
תאור העבודה: סקירת ענף ההכירויות באינטרנט בהתייחס להתנהגות הצרכנית של המשתמשים בשירות ההיכרויות באינטרנט.
25,081 מילים ,16 מקורות ,2006
בעידן המודרני, בעיקר במדינות המערביות, המחשב תופס מקום מרכזי ביותר.
בני העשרה ואף האנשים מבוגרים בהרבה מצאו במחשב את המענה לתלאות היומיום שהחיים המודרניים מזמנים לנו. המרחב המבודד והבטוח יחסית, גרם להרבה אנשים להעתיק את מרכז הכובד בחייהם המקצועיים והאישיים אל צג המחשב.
התפתחותה המהירה של רשת האינטרנט והחדירה המסיבית לשווקי הבית והמשק הישראלי הביאה לשינוי בדפוסי ההתנהגות של הצרכן הישראלי.
נושא העבודה הינו הכרויות בן המינים באמצעות רשת האינטרנט.
תחום ההיכרויות עבר מהפכה אדירה בזכות האינטרנט שהולך ותופס חלק מאוד נכבד בחיינו, וזאת מאחר ויש לאתרי ההיכרויות פרמטרים חשובים: זמינות, מהירות ושפע של פנויים פנויות שניתן לבחור, בעיקר הפנויים פנויות שבגילאי ה- 30 + אשר מתמקדים בקידום הקריירה האישית וע"י כך גורמים לכך שחיי החברה נדחקים הצידה ואיתם גם האופציה למצוא בן זוג מתאים.
פריצת האינטרנט למישקי הבית שהחלה בסוף שנות ה-90 , הפכה את משרדי השידוכים למיותרים. את תפקידו של השדכן המסורתי ,שהיה מרוויח את לחמו ממסחר באהבה ומתוקף החלום להקים בית ומשפחה ממלאים היום אתרי הכרויות רבים ,הצצים בזה אחר זה וזוכים ברובם ,להצלחה כאשר הם משמשים פלטפורמה לשלב הראשון בהכרות בין בני זוג פוטנציאליים. האנונימיות של רשת האינטרנט עזרה לרבים להתגבר על החשש מפני התדמית השלילית שעלולה ,לדבוק בהם ,ושברה את מחסום המבוכה של שירותי ההיכרויות האחרים עיתונים והיכרויות בווידיאו .
ניתן לומר כי אחד מן הדברים הבולטים ביותר במסר השיווקי המוצע ע"י האתרים הנה
היכולת ( כך טוענים המפעילים ) "ליצור את הנוסחה לאהבה אמיתית באמצעות תוכנת מחשב
המחברת בין אנשים על פי מטרת החיפוש ,תחומי עניין ,מראה ,עיסוק וסגנון חיים."
במסגרת העבודה בוצע מחקר אמפירי שכלל 160 נדגמים ובוצע ניתוח מעמיק של שאלות המחקר הבאות :
1.אפיון קהל הצרכנים הגולשים באתרי הכרויות באינטרנט וגיבוש מודל של צרכן השרות המשתוקק לקשר רומנטי רציני.
2.בדיקת הגורמים המשפיעים על הצרכן להיעזר בערוץ האינטרנט ,למטרת הכרות היכולה להוביל לקשר רומנטי.
3.בחינת דפוסי ההתנהגות הצרכנית הבאה לידי ביטוי במסגרת ההתקשרות דרך ערוץ האינטרנט .
4.מגמה עתידית - כיצד יראה הענף בעתיד.
במסגרת העבודה נבחן את התנהגות הצרכן בעת שימושו באתרי היכרויות באינטרנט, החל מניתוח דפוסי חשיבה ובבדיקת מרכיבי העמדה של הצרכן המניעים אותו לבחור באתר היכרויות, ולחילופין המונעים בעדו לראות דרך זו כלגיטימית כשאר הדרכים המסורתיות למציאת אהבה.
תוכן העניינים:
תקציר מנהלים
מבוא
פרק א - סקירה כללית
1.1. מגמות ושינויים בשירות ההיכרויות באינטרנט
1.2. מהו אתר היכרויות?
1.3. התפתחות אבולוציונית מאתר היכרויות לפורטל
פרק ב' - הסביבה העסקית
2.1. מאפייני תחרות בענף ההיכרויות באינטרנט
2.2. ניתוח המתחרים המרכזיים הקיימים בישראל
2.2.1. JDATE
2.2.2. קופידון
2.2.3. כפיות
2.2.4. בליינד דייט
2.2.5. החצי השני
2.2.6. XLOVE
2.2.7. רשתות חברתיות
2.3. מתחרים עקיפים
2.3.1. חברים
2.3.2. היכרויות בערב אחד Match Dating
2.4. ניתוח הסביבה מודל PEST
2.5. שלב מחזור חיי הענף
2.6. מגמות ותנודות בעתיד
2.7. גורמי הצלחה בענף ההיכרויות באינטרנט
פרק ג' - ניתוח ההתנהגות צרכנית
3.0 הקדמה
3.1 השפעות אנתרופולוגיות - ההבדל בין המינים
3.2 השפעות אישיות
3.2.1 מניעים דמוגראפיים
3.2.2 מניעים אישיים
3.2.3 אופן ודרכי איסוף המידע
3.2.4 מעורבות הצרכן
3.2.5 עמדת הצרכן
3.2.6 מודל לקבלת החלטות
3.3 השפעות סביבתיות
3.3.1 תרבות
3.3.2 תרבויות משנה
3.3.3 קבוצות חברתיות
3.3.4 מעמד חברתי כלכלי
3.4 הנעת הצרכן-לשימוש באתר היכרויות
פרק ד' - מחקר אמפירי
4.1 רקע כללי למחקר
4.2 הרציונל לביצוע המחקר
4.3 מטרות המחקר
4.4 גבולות ומגבלות המחקר
4.5 תיאור איסוף הנתונים
4.6 שאלות מחקר, השערות והסבר להשערות
4.7 ממצאים, וניתוחם עפ"י שאלות מחקר
4.7.1 נק' עיקריות מתוך ראיונות עם אנשים בתעשיית ההיכרות
פרק ה' - דיון, המלצות ומסקנות
5.1 הקדמה
5.2 מסקנות המחקר
5.3 ממצאי המחקר בנוגע להתנהגות הצרכנית
5.3.1 איסוף מידע
5.3.2 דפוסי התנהגות
5.3.3 גורמי הנעה
5.3.4 ההמלצה השיווקית לאתרי ההיכרויות
ביבליוגרפיה
נספחים
שאלון
פלטי spss
ראיונות עם מנהלי אתרים ואנשים בשוק ההיכרויות
גבע, א.התנהגות צרכנים, כרכים א' -ב', האוניברסיטה הפתוחה, 1994.
בן זאב, אהרון, אהבה ברשת, זמורה ביתן, 2004 .
בנוזיו מוטי(1990).תקשורת וחיזור בקרב פנויים .עבודה לשם קבלת תואר מוסמך,אוניברסיטת בר אילן, רמת גן.
שלמה יניב (2002).טקסי היכרות בקרב פנויים פנויות -מערכות טקסיים להבניית זהות. עבודה לשם קבלת תואר מוסמך, אוניברסיטת בר אילן, רמת גן.
קוטלר, פ., הורניק, י, ניהול השיווק, המהדורה הישראלית, האוניברסיטה הפתוחה 2000.
Berk, Bernard (1977), "Face -saving at the single dance. "Social Problems 24: 530 -543.
.Ward C & Tracey T, "Relation of Shyness With aspects of Online Relationship Involvement", Journal of Social and Personal Relationships.
Houran J. & Langer R, "Expectations of Finding a Soul Mate with Online Dating ", North American Journal of Psychology.
Gregory and Farberman A. Harvey (eds),Social Psychology Through Symbolic Interaction.Toronto:Xerox College Publishing.
Goffman, Erving (1967).Interaction Ritual .Garden City : Anchor Books
ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "ענף ההיכרויות באינטרנט", סמינריון אודות "ענף ההיכרויות באינטרנט" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.
ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.
יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.