עבודה מס' 068581
מחיר: 483.95 ₪ הוסף לסל
תאור העבודה: סקירת ספרות ומחקרים.
12,369 מילים ,30 מקורות ,2009
התפיסה בישראל הנה כי אלימות בני נוער היא תופעה שניזונה מתרבות אלימה של החברה הישראלית. כפי שראינו בעבודה, להגדרת האלימות כמה אלמנטים ורוב ההגדרות מתייחסות לפגיעה ממשית בזולת; פגיעה פיזית (הכאה, דחיפה, בעיטה ופגיעה בנשק), פגיעה מילולית (קללה, העלבה ואיום) או פגיעה חברתית הנחשבת גם לעקיפה (רכילות, נידוי, חרם והפצת שמועות). התנהגות תוקפנית, הצקה ובריונות הינם מושגים שמתארים פעולות דומות לפעולות האלימות, אך שבמוקד המושג תוקפנות נמצא היחיד, ובמוקד המושג אלימות נמצאת החברה. הצקה ובריונות מתאפיינות בכך שתלמיד דומיננטי וחזק, מפגין פעולות שליליות חוזרות ונשנות, המכוונות ישירות לפגיעה בתלמיד שהוא פחות דומיננטי.
בעבודה ראינו, כי ההתנהגות התוקפנית ובעיקר הפיזית יורדת עם הגיל אצל שני המינים. נמצא כי שיעורי האלימות הגבוהים ביותר בקרב בני נוער הנם בגיל ההתבגרות בשל הפרשה מוגברת של הורמונים אצל שני המינים. הבנים תוקפניים יותר מאשר הבנות מפני שהורמוני המין הזכריים משפיעים על ההתנהגות התוקפנית, ואולם הורמוני המין הנשיים משפיעים על תגובות רגשיות של עצבות ודיכאון. כנראה קיים הבדל בין המינים במאפייני האלימות הכללית שרובם נובעים מתהליך חיברות שונה. הציפיה השונה של החברה (מורים, הורים, כלי התקשורת וספרי הלימוד וכו') משני המינים מחזקת התנהוגיות מסוימות אצל בנים שנחשבות לא מקובלות אצל הבנות ולהפך. מגברים, החברה מצפה לביטחון עצמי, תוקפנות, הרפתקנות ותחרותיות, אך מנשים מצפה לרגישות, פגיעות, פסיביות ועדינות. בשל תהליך החיברות הנ"ל, הבנים לומדים התנהגויות "גבריות" והבנות לומדות התנהגויות "נשיות", וזה יוצר הבדלי מין באלימות.
בעבודה עסקנו בהבדלים בביטויי האלימות בין בנים לבנות בכלל ובביה"ס בפרט.
תוכן העניינים
פרק ראשון: תוקפנות: הגדרה, מימדים, תפוצה
א. הגדרה
ב. טיפוסי תוקפנות
ג. נתונים ומגמות
ד. היבט התפתחותי
פרק שני: הסברים תיאורטיים: גישות תיאורטיות לגילויי אלימות
א. רקע
ב. תיאוריות המתח והתסכול
ג. תיאוריות התיוג, הפיקוח והקונפליקט החברתי (הגישה הסוציולוגית)
ד. הגישה הביולוגית
ה. התיאוריה הפסיכואנליטית
ו. תיאורית הלמידה החברתית
ז. תאוריית הקוגניציה החברתית (תאוריית התסריט)
ח. גישה אקולוגית
ט. גישה אקלקטית
פרק שלישי: הבדלים בין המינים בתוקפנות: ממצאים אמפיריים
א. רקע
ב. מחקרים בעולם
ג. מחקרים בישראל
ד. מחקרים על אלימות ישירה, עקיפה, פיזית ומילולית
ה. מחקרים על הקשר בין אלימות בבית ספר לבין אלימות בבית וצפיה בטליויזיה
ו. סכום הממצאים
פרק רביעי: גישות תיאורטיות להסבר ההבדלים
א. רקע
ב. הסברים של התיאוריה החברתית
ג. הגישה החברתית תרבותית והתפקיד החברתי
ד. גישת הגדילה הפיזית ורכישת השפה
ה. הגישה הביולוגית והסוציו-ביולוגית
ו. הבנים מושפעים יותר מהבנות ממצוקה סביבתית
ז. גישת הזכר הלוחם והברירה המינית
פרק חמישי: התערבויות פסיכו חינוכיות לטיפול באלימות
א. רקע
ב. התערבויות מערכתיות
ג. שיפור האקלים החינוכי
ד. הכשרה מקצועית, ופרקטיקות של תיווך
ה. התמודדות פרטנית-אינדיוידואלית
ו. איך לפעול בעת אלימות
סיכום
ביבליוגרפיה
אלימות · הבדלי מגדר · נוער · מתבגרים · גיל ההתבגרות · תוקפנות
ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הבדלי מין בהתנהגות תוקפנית בבית הספר", סמינריון אודות "הבדלי מין בהתנהגות תוקפנית בבית הספר" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.
ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.
יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.