היישום אינו מחובר לאינטרנט

צבע בפרסום

עבודה מס' 062313

מחיר: 604.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: השפעת הצבע בפרסום על עמדת הצרכן כלפי המוצר.

14,554 מילים ,13 מקורות ,2003

תקציר העבודה:

הפרסומת מורכבת ממס' מרכיבים: מלים, סמלים, צבעים ועוד. אופן הצגת המרכיבים ובחירתם מונחים ע"י אסטרטגית המסר. כל ההחלטות האסטרטגיות בפרסום, כולל אסטרטגית המסר אינן מבטיחות פרסומת טובה, האסטרטגיה מעניקה למסע כיוון, אך אין היא מעצבת את צורתו.
לצד המימד האסטרטגי קיים המימד היצירתי אשר אמור להפיח רוח חיים במסר. בכל רעיון שיווקי ובכל מסר פרסומי, המיועד לקהל הרחב, יש, בצד הממד האינפורמטיבי, ממד יצירתי. לממד היצירתי יש חשיבות רבה בתחום הפרסום בעיקר בגלל כמות המסרים הרבה אליהם נחשף הצרכן, וכוונת המפרסם ליצור פרסומת שונה שתמשוך את תשומת ליבו של הצרכן, תיחרט בזיכרונו, תיצור עמדה חיובית אצל הצרכן ותניע אותו לרכישה.
התפיסה של האדם היא תהליך של קליטה בררנית, לכל אדם יש קיבולת סלקטיבית לעיבוד של המידע באופן בררני. המטרה העיקרית של המפרסמים היא ליצור גירויים שיעלו את הסבירות שהצרכן יקדיש תשומת לב והקשבה למסר. הכלים אשר נעשה בהם שימוש להגברת הגירוי על הצרכן הם: גודל, צבע, תדירות, קונטרסט, מיקום, תנועה, חידוש ואטרקטיביות. על מנת שהמסר ייקלט יש לעשות שימוש בכלים מתאימים ומוכרים, הצבע צריך להיות מותאם לתרבות, הדימויים חייבים להיות מוכרים לתרבות ולמנטליות, כך גם הסמלים והמוסיקה.
העבודה מתמקדת במרכיבים היצירתיים בפרסום- בדגש על הצבע.
1.1. הבעיה המחקרית-
הבעיה המחקרית אותה ארצה לבחון בעבודה היא - האם יש השפעה חיובית או שלילית בין השימוש בצבע בפרסומות לבין עמדת הצרכן כלפי המוצר?
הבעיה המחקרית מבטא יחס בין שני משתנים:
* המשתנה התלוי\ המוסבר- עמדת הצרכן כלפי המוצר
* המשתנה הבלתי תלוי\ המסביר- השימוש בצבע בפרסומות
נבדוק השפעה חיובית\שלילית של השימוש בצבע בפרסומות על עמדת הצרכן כלפי המוצר.
1.2. השערת המחקר -
קיים קשר בין השימוש בצבע בפרסומות לעמדת הצרכן כלפי המוצר. אני צופה השפעה חיובית בין השימוש בצבע\ים הנכונים בפרסומות לעמדה חיובית של הצרכן כלפי המוצר.
1.3. שיטות וגישות המחקר -
השיטות שאשתמש בהם: שאלון ומערכי ניסוי.
שאלון- שיחולק למדגם מייצג המורכב מנשים וגברים.
מערכי ניסוי- בחירת 2 קבוצות ניסוי זהות בגודלן ובייצוג נשים\גברים.
השוני בין הקבוצות יהיה בהפעלת המשתנה עליהן. כל קבוצה תיחשף ל-8 פרסומות:
כאשר:
קבוצה א תיחשף ל-4 פרסומות ללא צבע(שחור לבן) ו-4 פרסומות עם צבע ונבדוק את עמדתם כלפי הפרסומות.
קבוצה ב תיחשף ל-4 פרסומות עם צבע(אותן פרסומות שקבוצה א נחשפה אליהם ללא צבע) ו-4 פרסומות ללא צבע(שחור לבן) (אותן פרסומות שקבוצה א נחשפה אליהם עם צבע) ונבדוק את עמדתם כלפי הפרסומות.
לאחר ניתוח הממצעים אבצע השוואה בין העמדות לגבי כל פרסומת ואבדוק אם אכן יש לצבע השפעה על עמדת הצרכן.


תוכן העניינים:
1. מבוא
1.1 הבעיה המחקרית
1.2 השערת המחקר
1.3 שיטות וגישות המחקר
2. מהי פרסומת טובה?
3. יצירתיות בפרסום
3.1 תפיסת הצרכן ויצירתיות בפרסום
3.2 הצבע
3.2.1 הצבע מנקודת מבט מדעית
3.2.2 תורת הצבעים
3.2.3 הצבע- השפעותיו הפיזיולוגיות, פסיכולוגיות ותרבותיות\חברתיות.
3.3 המובנים של צבע : עדיפויות בין צבעים
3.3.1 עדיפויות של צבעים אצל מבוגרים
3.3.2 עדיפויות של צבעים אצל ילדים
3.4 השפעת הצבע בשווק ובפרסומות
3.4.1 עדיפות של צבע תלויה במוצר
3.4.2 השפעת הצבע במוצרים עם מעורבות גבוהה\נמוכה
3.4.3 החשיבות של צבע לשיווק
3.4.4 כיצד להשתמש נכון בצבעים
3.5 עיוורון צבעים ופרסומות
3.5.1 מהו עיוורון צבעים?
3.5.2 הקשר בין עיוורון צבעים ופרסומות
3.6 השפעת הצבע בפרסומות על הצרכן ועמדתו כלפי המוצר
3.6.1 מתי עדיף לפרסם בצבע?
3.6.2 הקשר בין הצבע למוצר ולמשיכת תשומת לבו של הצרכן

חלק ב' - מחקר אמפירי: תהליך המחקר
1.1 שאלת המחקר:
1.2 השערת המחקר:
1.3 המדגם:
1.4 השאלון:
2. שיטת המחקר וכלי המחקר:
3. הצגת הממצאים
3.1 הצגת ממצאים מהשאלון
4. סכום הממצאים
5. דיון ומסקנות
6. רשימה ביבליוגרפית
נספח 1- שאלון קבוצה א
נספח 2-שאלון קבוצה ב

תגים:

פירסום · פרסומות

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "צבע בפרסום", סמינריון אודות "צבע בפרסום" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.