עבודה מס' 068004
מחיר: 483.95 ₪ הוסף לסל
תאור העבודה: ניתוח של 17 פרסומות למוצרי טיפוח שהופיעו בעיתון "לאשה".
8,585 מילים ,16 מקורות ,2008
אחת הטענות המרכזיות נגד פרסומות היא שהן יותר מניפולטיביות מאשר אינפורמטיביות: יותר משהן מנסות ליידע הן מנסות להשיג את מטרותיהן תוך פנייה לרגשות וניצול חולשות בדרכים שאינן תמיד "כשרות". הן יוצרות פנטזיה: חלום שלא יתגשם, תשוקה מתמדת שלא תבוא על סיפוקה לעולם. (אלדר, 1994).
הפרסומת מגדירה עבור אנשים את הסובייקטיביות שלהם. היא משנה את המשמעויות של ערכים קיימים בדרכים המשרתות את מטרתו של המפרסם למכור כמה שיותר. הפרסומת כביכול רק מציעה הגדרות אפשריות של ערכים או של האישיות הראויה, ומותירה את ההחלטה האם לאמץ אותם או לא בידי מי שהיא פונה אליו. אולם לאור העובדה שהיא מנצלת חולשות של אנשים.
בחרתי בעבודה זו לחקור את נושא דימויי הנשים בפרסומות למוצרי טיפוח בישראל בעיתון לאישה (נובמבר, דצמבר, ינואר-2007-2008). לדעתי זהו נושא חשוב מאוד משום שהתקשורת מחזקת את אי השוויון המגדרי הקיים בחברה הישראלית ועם השנים הפרסומות בישראל הפכו להיות יותר ויותר סטריאוטיפיות. כדי שהחברה שלנו תהיה חברה שוויונית יש צורך לשנות את הפרסומות המציגות את הנשים כחפץ, אובייקט מיני, שוליות ופסיביות. אני מאוד מקווה שהציבור יבחן בצורה סלקטיבית את הפרסומות. 1951), McLuhan).
שאלת המחקר: כיצד האישה מוצגת בפרסומות למוצרי טיפוח בישראל בעיתון לאישה 3 חודשים אחורה (נובמבר, דצמבר 2007 וינואר 2008)
השערת המחקר: למרות השינויים שחלו במעמד האישה ולמרות מגמות פמיניסטיות, אמצעי התקשורת עדיין מייצגים את האישה כפסיבית, כנועה, תלותית, חלשה וכאובייקט מיני.
העבודה פותחת בפרק תיאורטי, סיכום ממצאים החשובים שמצאתי במאמרים. הפרק השני הוא פרק המחקר שלי, בו אנתח 17 פרסומות מייצגות על פי הקריטריונים שציינתי בתחילת המבוא. הפרק השלישי הוא פרק הדיון, בפרק זה אפרש את הממצאים ואשווה אותם לממצאי סקירת הספרות ואעשה השוואה של כל פרמטר בנפרד. הפרק האחרון הוא פרק הסיכום שבו אציג את מסקנותיי מפרק הדיון ובכלל מכל העבודה ואנסה לענות על שאלת המחקר שנשאלה בתחילת העבודה.
הקריטריונים שבהם אשתמש במהלך עבודתי הם:
1. אובייקט מיני:האם האישה בפרסומת "מוכרת סקס" והאם יש רמיזות מיניות בפרסומת?
2. קיטוע גוף:האם בפרסומת מציגים רק חלקים מגופה של האישה או את הגוף בשלמותו?
3. אקטיבית /פסיבית:האם אישיות האישה מוצגת בפרסומת כאישיות פסיבית או אקטיבית, האם היא חלשה או שובבה וכו'?
4. יחס בין הדמות למוצר:האם האישה בפרסומת מייצגת לעניין את המוצר או שמא אין קשר בי השניים?
5. רקע הפרסומת:מה הרקע שבו צילמו את האישה וכיצד זה משפיע על בניית תדמיתה?
6. ניתוח מלל
תוכן עניינים:
1. מבוא
2. שיטת מחקר
3. פרק תיאורטי- סקירת ספרות
3.א - פרסומת
3.ב - סטריאוטיפ
3.ג - דימוי נשים
4. פרק המחקר שלי - ניתוח פרסומות
5. פרק דיון
6. סיכום ומסקנות
7. ביבליוגרפיה
הערת מערכת: העבודה אינה כוללת נספחים של הפרסומות עצמן.
דימוי · האישה · בפרסומות · שימוש · ניצול · אמצעי · טלוויזיה · פרסום · אובייקט · מיני · פירסום · סטריאוטיפים · מיניים · אפליה
ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "דימוי האישה בפרסומות ", סמינריון אודות "דימוי האישה בפרסומות " או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.
ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.
יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.