עבודה מס' 067542
מחיר: 362.95 ₪ הוסף לסל
תאור העבודה: ניתוח ארבע פרסומות נגד סחר בנשים לפי הגישה המרכזית והפריפריאלית.
5,866 מילים ,18 מקורות ,2008
סחר בנשים במדינת ישראל של שנות ה-2000 כבר מזמן אינו נחשב תופעה חדשה. תופעה זו לא מדירה שינה מעיניהם של מקבלי החלטות ולא עולה על סדר היום הציבורי במידה רבה כפי שניתן היה לצפות. על פי ההערכה, כ-3000 נשים שנסחרו לצורך זנות נמצאות בישראל בכל זמן נתון. בעשור האחרון הוברחו לארץ למעלה מ-10000 נשים כדי לעסוק בזנות. הן מוחזקות כאן בתנאים מחפירים, תחת איומים והתעללות פיזית ונפשית קשה. ממחקר שנערך באוניברסיטת בן גוריון עולה כי יצאניות במכוני ליווי מקבלות בממוצע עד 12 לקוחות ביממה וכ-30 לקוחות בסופי שבוע.
ישנן מספר עמותות מצומצם המנסות להעלות את התופעה לתודעה הציבורית באמצעות קמפיינים, הגשת דו"חות לממשלה, הפגנות כנגד אמצעי מדיה שנותנים במה ולגיטימציה לתופעה (למשל עיתון שמפרסם מודעות דרושים למכוני ליווי או אירוח, מכוני בריאות ועיסוי וכדומה).
על מנת להעלות את תופעה הזו לתודעה הציבורית ולהביא לשינוי מהותי, יש צורך בהשקעה בפרסום חברתי כמו שעושים חברות לאיכות הסביבה, אגודות למלחמה בשימוש בסמים, אגודה למלחמה בסרטן ועוד. פרסום חברתי בנוי בדרך כלל על חוקים מסויימים ומטרתו לפנות לכלל הציבור (או לאוכלוסיה המעורבת בתופעה), לעורר את תשומת ליבו, להעשיר את הידע שלו בנושא ועל ידי כך אף אולי גם להביא לשינוי עמדתי או התנהגותי.
בעבודה זו בחרתי להתמקד בתופעת הסחר בנשים בישראל מהפן התקשורתי. בדקתי אלו קמפיינים נעשו לשם כך והאם המטרה שהציבו לעצמם הושגה בסופו של תהליך. לשם כך החלטתי לנתח ארבעה קמפיינים (חלקם מהארץ וחלקם מחו"ל) אשר נותחו ניתוח איכותני סמיוטי על פי גישת הפניה האמוציונלית אל מול גישת הפניה הראציונלית.
הסקירה התיאורטית התחלקה לשני חלקים עיקריים. החלק הראשון מתמקד בתופעת הסחר בנשים, מימדיה והשלכותיה על הציבור בישראל והחלק השני סוקר את הפרסום החברתי בסוגיה שמהווה כלי מרכזי וחיוני בידי הגורמים הנאבקים בתופעה.
מצאתי כי פרסום בגישה הפריפריאלית, כזה הפונה לפן האמוציונלי של הצופה, עובד. יחד עם זאת, בקמפיינים בנושא רגיש כמו זה העומד לפנינו, העדיפות ניתנת לשימוש דווקא בתכנים רציונלים שיספקו מידע רב על התופעה ודרך "אפקט האדם השלישי" יספקו פתרונות כיצד ניתן לעזור ולמגר את התופעה.
תוכן עניינים
מבוא
סקירת ספרות
מהו סחר בנשים
פרסום חברתי
מתודולוגיה
הצגת נושא העבודה ומטרתה
שאלת מחקר
השערת מחקר
שיטת מחקר
ניתוח הקמפיינים
שני קמפיינים שנעשו בארץ
שני קמפיינים שנעשו בחו"ל
דיון ומסקנות
סיכום
ביבליוגרפיה
ניצול · סחר · פשע · קמפיין · תקשורת · מדיה · ניצול נשים · זנות · זונות · אלימות
ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "סחר בנשים בישראל", סמינריון אודות "סחר בנשים בישראל" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.
ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.
יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.