היישום אינו מחובר לאינטרנט

השוואת ספרי הלימוד "חשבון 10" ו"מתמטיקה יסודית"

עבודה מס' 067115

מחיר: 302.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: השוואה לפי קריטריונים כלליים, קריטריונים פדגוגיים וקריטריונים דידקטיים.

2,316 מילים ,2006

תקציר העבודה:

בבואנו להתבונן בספרי הלימוד קבענו מהם הקריטריונים אותם נבדוק, עשינו זאת בשני שלבים.
בשלב הראשון ערכנו עיון מעמיק בדו"ח "הערכת שש תוכניות להוראת המתמטיקה בכיתות א'-ב'" המפורסם באתר חיפה. בדו"ח קראנו כיצד החוקרים ניתחו את השיטות, מה העיקרון המוביל אותם וקיבלנו מושג כלפי הדרך להערכת ספרי הלימוד.
בשלב השני חשבנו לעצמנו, על מה אנו כמורות נתבונן בבואנו ללמד בשיטה כזו או אחרת, שיקול זה חשוב לדעתנו מאחר ואנו מסתכלות על הספר כמורות מתמטיקה לעתיד שאין עליהם החובה כרגע להשתמש באף ספר שהוא ולכן ההסתכלות שלנו היא מבחינת השאלות "איך אני הייתי מתמודדת עם השיטה? מה היה חסר לי? מה היה עוזר לי? "
לאחר שני השלבים הללו בחרנו את דרך ההערכה ואת הקריטריונים להערכה.
דרך ההערכה הייתה ראשית בחינה כללית של החומרים השונים שיש לשיטה להציע- ספרי לימוד, חוברות עבודה, עזרים, מדריך למורה, אמצעים טכנולוגיים ותמיכה למורה ולאחר מכן בחינה לעומק של השיטות לאור הקריטריונים הנבחרים.
הבחינה הכללית באה לתת לנו תחושה על רוח השיטה ולאחר מכן הבחינה המדוקדקת באה לשפוך אור על יישום פרטני של השיטה.
הקריטריונים אותם נשווה הם:

קריטריונים כללים
- התאמה לתוכנית הלימודים
- חומרים שהשיטה מציעה
- הסתמכות על ספרות מקצועית בבניית השיטה
- כיצד השיטה מארגנת את החומר למורה והאם היא "סומכת" על שיקול דעת המורה

קריטריונים דידקטיים
- שילוב המחשות מעולם הילד-באיזו מידה משתמשים בהמחשות והאם ההמחשות אכן נובעים מעולם הילד העכשווי.
- שלבי למידה מובנים מוחשי עד מופשט
- קיבוע באמצעי המחשה-יש או אין

קריטריונים פדגוגיים
- האם ישנו סיכום הידע בשפה מתמטית
- לימוד מושגים על ידי השימוש בהם
- עידוד דיונים-האם קיים סימול לכך ובאיזה תדירות הוא מופיע
- התאמה לצרכים הטרוגניים ולרמות למידה שונות
- כיצד נערכת בקרה והערכה על התלמידים

קטע מהעבודה:

"מתמטיקה יסודית"
מקור השיטה בה מסינגפור שם יצרו את השיטה ולארץ היא הובאה כפי שהיא אך עברה תרגום לעברית, אין התייחסות לגישה פסיכולוגית כזו או אחרת אשר ברוחה בנו את השיטה אלא השיטה נבנתה על מערכת של אמונות של היוצרים.
השיטה מזכירה את שיטת הלימודים שהונהגה בארץ בשנות החמישים והשישים.

לדעתנו, "מתמטיקה יסודית" היא ביהביוריסטית ברוחה ועקרונותיה וכנראה שהיא כך בעיקר משום שיטת הממשל הריכוזי שנהוג בסינגפור ומכך מושפעת גם שיטת הלימודים (דבר אשר לא מתאים לישראל בה הילד הוא במרכז).
"חשבון 10" מתחלקת לשניים, במדריכים למורה ישנן פעילויות חקר המוצעות לפני כל נושא והן בהחלט שייכות לזרם הקונסטרוקטיביזם, אך הפעילויות בספרי הלימוד הן ביהביוריסטיות בצורה מובהקת.

תגים:

חינוך מתמטי · חשבון · מתמטיקה · ספרי לימוד

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "השוואת ספרי הלימוד "חשבון 10" ו"מתמטיקה יסודית" ", סמינריון אודות "השוואת ספרי הלימוד "חשבון 10" ו"מתמטיקה יסודית" " או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.