עבודה מס' 066596
מחיר: 302.95 ₪ הוסף לסל
תאור העבודה: ניתוח השוק והחברה והצעת חלופות אסטרטגיות.
9,263 מילים ,9 מקורות ,2006
חברת "מעבדות מטרנה בע"מ" נוסדה ב-1987 כחברת בת לחברת מוצרי מעברות בע"מ שבבעלות קיבוץ מעברות. חברת מעבדות מטרנה בע"מ הינה חברה המייצרת מזון תינוקות.
חלוקת המוצרים בחברה מתחלקת לשתי קטגוריות מוצרים ראשיים:
דייסות.
תחליפי חלב.
אירוע זה מציג ניתוח של שוק המזון לתינוקות בישראל בהתמקדות על חברת "מעבדות מטרנה".
באירוע ביצענו ניתוח על השוק ועל השחקנים המרכזיים בו.
מטרתנו הייתה לזהות בעיות בחברה תוך ניתוח חיצוני ופנימי, ולהציע חלופות לפתרונן.
חברת "מעבדות מטרנה" השייכת לחברת "מעברות" מחזיקה בנתח השוק הגדול ביותר בשוק המזון לתינוקות בארץ (55%).
זיהינו בעיה מרכזית אחת ומספר בעיות משנה.
הבעיה המרכזית שאיתה מתמודדת החברה הינה במערכת היחסים הבעייתית בין היצרנית, מטרנה,לבין הרשתות הקמעונאיות, משום והן משווקות את מוצרי החברה במחירי הפסד (LOSS LEADER).
בעיות המשנה:
בעיה ערכית הנוצרת כתוצאה מהבעיה המרכזית של החברה.
בעיית צמצום שטחי מדף מצד הקמעונאים.
ויתור על קטגוריה מסוימת מצד קמעונאים קטנים.
בעיית אי ייצור/שיווק מוצרים משלימים.
הנחות היסוד שעליהן התבססנו, הן על פי מחקרים ומגמות בענף.
מטרנה שמה דגש נרחב על היתרון בכך שתחליפי החלב שלה הינם הכי קרובים שיכולים להיות לחלב אם ("הכי קרוב לאמא").
כמו כן, חברת "מעבדות מטרנה" מבדלת את עצמה ממתחרותיה בהדגשת יעילות הרכיבים הקיימים רק במוצריה על ידי ציון המרכיבים הבאים:
1. מרכיב ה- LC-PUFA הקיים באופן טבעי בחלב אם ותורם רבות להתפתחות המוח והראיה.
2. רכיב ה- Betapol המחקה את חלב האם ומפחית את הסיכוי לעצירויות.
ישנם מספר כיוונים לפתרון הבעיה המרכזית והם:
1. מיתוג פרטי לרשת הרביעית.
2. בידול הרשת הרביעית.
3. תמהיל מוצרים שונה.
4. יצירת נאמנות לקוח.
החלופות המוצעות מתוך ההמלצות הן:
לטווח הקצר:
חלופה א': תמהיל מוצרים שונה - ע"י עומק קו מוצרים שונה.
חלופה ב': יצירת נאמנות לקוח - הכוונה היא ליצור נאמנות לרשת הרביעית מצד הלקוחות הסופיים ע"י מבצעים מיוחדים וקידום מכירות.
לטווח הארוך:
חלופה א': מיתוג פרטי - "מעבדות מטרנה" תייצר מותג פרטי לרשת הרביעית.
חלופה ב': בידול הרשת הרביעית על ידי מספר דרכים:
1. מדיניות אשראי
2. תמריצים
3. מוצרים משלימים
אנו סבורים כי השקעה נכונה באסטרטגיות אלו יביאו לפתרון הבעיה הקיימת, ולמערכת יחסים תקינה ופורייה בין חברת "מעבדות מטרנה" ללקוחותיה.
תוכן עניינים:
1. תמצית מנהלים
2. רקע
3. ניתוח חיצוני
- מגמות ותנודות בסביבה העסקית - שיווקית שבה פועלת החברה
- זיהוי ואפיון הסביבות השונות המשפיעות על החברה: מודל PEST
- מאפייני התחרות בענף
- יתרונות וחסרונות של המתחרים
- קהל הלקוחות והקונים (מאפייני התנהגות, עמדות)
- איום של מוצרים/שירותים תחליפיים
- חסמי כניסה ויציאה בשוק בו פועלת החברה
4. ניתוח פנימי
- מהות העסק
- מטרות החברה
- יעדי החברה
- אסטרטגיה נוכחית של החברה (גלויה או סמויה)
- צעדים לביצוע האסטרטגיה
- משאבי החברה
- נקודות חוזק וחולשה של החברה על פי מודל SWOT
- אפיון המוצרים/שירותים
5. הגדרה ואפיון הבעיה המרכזית
6. הגדרה ואפיון בעיות המשנה
7. הגדרת חלופות לפתרון, ניתוחן והערכתן
8. המלצות
9. ביבליוגרפיה
ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "חברת מעברות מטרנה - ניתוח אירוע", סמינריון אודות "חברת מעברות מטרנה - ניתוח אירוע" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.
ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.
יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.