היישום אינו מחובר לאינטרנט

לגליזציה של קנאביס מנקודת מבט מוסרית

עבודה מס' 066508

מחיר: 217.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: ניתוח החוקיות המוסרית של השימוש בסמים קלים.

4,361 מילים ,9 מקורות ,2007

תקציר העבודה:

תעשיית המריחואנה מגלגלת מיליארדי דולרים בשנה, למרות שהשימוש והסחר בצמח הקנאביס אינם חוקיים ברוב מדינות העולם ביניהן ישראל וארה"ב.
בשנים האחרונות נשמעו קולות כלכלנים בכירים ברחבי העולם וביניהם מילטון פרידמן הדורשים לקיים דיון גלוי בנושא הלגליזציה של הקנאביס בטענה שהוא יוביל למסקנה כי עדיף להפוך את המריחואנה לחוקית.
כך, סכומי העתק מגיעים בעיקר למשפחות הפשע השולטות בעסקי הסמים הלא-חוקיים, והממשלות מאבדות הכנסות ממיסוי ואת השליטה בעמידות הסמים בתקנים.
המדינה האירופאית הראשונה להתיר אחזקת מריחואנה לשימוש עצמי במאה ה-20 הייתה הולנד. ראשי המדינה הבינו כי לא יצליחו למנוע את השימוש במוצרי הקנאביס והחליטו לגרום לעובדה זו לפעול לטובתם ולטובת אזרחיהם, תוך הטלת פיקוח ומיסוי על שוק המריחואנה.
בעוד מחקרים שונים ברחבי העולם מגיעים למסקנות מגוונות וסותרות בנוגע לנזקי המריחואנה, קשה להתכחש לנתונים מסוימים הטוענים כי עישון הצמח ומוצריו יכול וגורם לפגיעות בזיכרון, חרדה, ואף סרטן.
לכן, התרת מכירת קנאביס בחוק מביאה לדילמה מוסרית אמיתית. האם היתרונות של הלגליזציה עולים בתועלתם ומכפרים על הפגיעה במוסר הנגרמת ממכירה חוקית של סמים קלים העלולים לפגוע בבריאות האזרחים?
בעבודה זו אחקור את החוקיות המוסרית של האיסורים, אשווה בין החוק הישראלי להולנדי, ואערוך דיון בנושא הלגליזציה תוך שימוש במושגי המוסר בעסקים.

תוכן עניינים:
1. מבוא
2. הגדרת הסמים הרכים והבדלתם מהסמים הקשים
3. היסטוריית חוקי הסמים הקלים, השלכות כלכליות וחברתיות
4. חוקיותם המוסרית של האיסורים והדיון הכלכלי הבינלאומי בשאלת הלגליזציה
5. מדיניות החוק ההולנדית
6. החוק הישראלי
7. מגבלות הריסון החיצוני - השוואה בין הולנד לישראל
8. ניתוח באמצעות הביקורת על הנחות היסוד
9. יישום עקרונות המוסר
10. דיון ומסקנות
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

בחברה המערבית, הוצאו המריחואנה והחשיש אל מחוץ לחוק בשלהי שנות השלושים של המאה העשרים. עובדה זו הביאה לשגשוג זמני של איכרי הקנאביס באחדות ממדינות צפון אפריקה, דרום אמריקה והמזרח התיכון, ולהתחזקותם של המרוויחים העיקריים משינוי החוק: ארגוני הפשע ורשתות המבריחים והמפיצים. איסור גידול הקנאביס והסחר בו ובמוצריו תרם תרומה רבה לחוסנם הכלכלי של ראשי הפשע המאורגן ולגידול בעתודות ההון השחור של העולם התחתון. בהסתמך על נתוני מוסדות האו"ם נאמדות כיום ההכנסות מסחר בסמים לא חוקיים בלמעלה מארבע מאות מיליארד דולר בשנה, המהווים כמעט שמונה אחוזים מכלל הסחר הבינלאומי. (5)

תגים:

סמים · סמים קלים · סמים קשים

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "לגליזציה של קנאביס מנקודת מבט מוסרית", סמינריון אודות "לגליזציה של קנאביס מנקודת מבט מוסרית" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.