היישום אינו מחובר לאינטרנט

הדימוי בסרטי התעמולה של סרגיי אייזנשטיין ולני ריפנשטאל

עבודה מס' 065773

מחיר: 241.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: האם ריפנשטאל מצטטת את אייזנשטיין או מושפעת ממנו, למרות שהיו נאמנים למשטרים ואידיאולוגיות יריבות.

4,387 מילים ,10 מקורות ,2006

תקציר העבודה:

סרטי התעמולה של תחילת המאה ה-20 הם אחד הביטויים היותר מרתקים של הכלי הקולנועי. הם מאפשרים לבדוק תחום מאוד רחב של היבטים כגון יחסי אמן ומשטר או כיצד ניתן למכור אידיאולוגיה בכלים אסתטיים ואטרקטיביים ואם אפשר לכונן באמצעותם דעת קהל. האלמנטים הבולטים בסרטי תעמולה מקיימים גם פן מלחמתי, כלומר גם הידיעה המוחלטת של מיהו הגיבור ומיהו האויב, וגם פן אוטופי על הגאולה שצפויה להגיע באותו הדור. והכלים הקולנועים נרתמים היטב, על מנת לתת את הייצוג הדרוש לכל אלמנט, אפילו אם מדובר בייצוג פשטני ביותר. סרטי תעמולה, אינם מותאמים לז'אנר ספציפי בקולנוע והם יכולים להיות בד בבד גם סרטים דוקומנטריים וגם סרטי דרמה עלילתיים. אך המשותף להם שהם הוזמנו במיוחד על מנת להעביר מסר היסטורי לקהל הרחב ולעולם כולו.
בעבודה בחרתי להתמקד בשני במאים של סרטי תעמולה ובשני סרטים בולטים שיצרו. סרגיי אייזנשטיין עם "אונית הקרב פטיומקין" ולני ריפנשטאל עם "ניצחון הרצון".מכיוון ששני הסרטים נעשו בטווח של כ-9 שנים, ניסיתי לבדוק בשאלת המחקר האם ריפנשטאל מצטטת את אייזנשטיין או מושפעת ממנו, למרות שהיו נאמנים למשטרים ואידיאולוגיות יריבות. לצורך הבהרת מושג הציטוט או ההשפעה, ניסיתי לבדוק כל אלמנט שהיה יכול לקשר בינהם. בין אם הוא קשור לתפיסה אומנותית או אסתטית משותפת, או השפעה מצד הקולנוע האקספרסיוניסטי הגרמני ואפילו דמות מפתח כלשהי שהכירה את פועלם של שניהם ויכלה לשמש לצורך ההשוואה.
שיטת האיסוף התבצעה בכמה אופנים. תחילה אציג את ההיסטוריה האומנותית של כל במאי עד לעשיית הסרט. לאחר מכן העשייה הקולנועית, תפיסת הבימוי והמסר של כל סרט בנפרד. ולבסוף איתור קצוות החוטים המקשרים. תחילה נראית הגישה לנושא כבלתי אפשרית - כיצד ניתן להשוות בין שני יוצרים כשכל אחד מהם ממוקם אחרת בהיסטוריה בכלל ובהיסטוריה של הקולנוע בפרט. אך במהלך קריאת הספרות הקיימת בנושא התגלו קווים משותפים גם כשהקריאה התבצעה על כל אחד מהם בנפרד. אחת המסקנות האפשריות שעלו במהלך הקריאה היא שניתן למצוא את ההשפעה של אייזנשטיין אצל ריפנשטאל, אך היא מתבצעת ברבדים קונספטואליים ובמוטיבציה שהובילה אותם לביים את הסרטים.

תוכן ענינים:
מבוא
1.1. סרגיי אייזנשטיין - התפתחות אומנותית בשנות המהפכה
1.2 לני ריפנשטאל - מסרטי הרים לניסוח אסטטיקה פאשיסטית
2.1 אונית הקרב פוטיומקין
2.2 נצחון הרצון
3.1 תפיסת הבימוי והדימוי בשני הסרטים
סיכום
ביבליוגרפיה ופילמוגרפיה

קטע מהעבודה:

סרגיי אייזנשטיין מגדולי הבמאים של הקולנוע הסובייטי. את דרכו האמנותית התחיל בשנות המהפכה הבולשביקית והחל לעסוק בעיצוב במה בתקופת מלחמת האזרחים. כשהסתימה המלחמה כבר היה מעצב במה ותלבושות בתאטרון "פרולטקולט" והתחיל ללמוד בימוי אצל מאיירהולד. בשנות התבגרותו הרבה לצייר קריקטורות של המעמדות בחברה הצארית באותה תקופה ושאב את השראתו מדומייה, מתלבושות אופראיות, ממופעי בידור והקרקס. את רשמיו מימי המהפכה ומסיום מלחמת העולם הראשונה פרסם בעיתון "פטרוגרד גאזט". נושאי העבודות היו ההתקוממויות רחוב, וסטירות על המעמד הבורגני. בו-זמנית גברה התענינותו בתאטרון תוך למידה עצמאית של התחום והתחיל לעצב תלבושות ואביזרי במה. הז'אנרים שהתענין בהם היו פארסות ופארודיות, הבחירה בקומדיות תרמה לתפיסתו להפיכת התאטרון למופע, כסוג של דיאלוג עם מוסכמות התאטרון הקלאסי. הסגנון העיצובי שלו הושפע מהסגנון הגרוטסקי והבארוקי של מאיירהולד(1).

תגים:

סרטי תעמולה · קולנוע מגויס · לני ריפנשטאל · סרגיי אייזנשיין · נאציזם · קומוניזם

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הדימוי בסרטי התעמולה של סרגיי אייזנשטיין ולני ריפנשטאל", סמינריון אודות "הדימוי בסרטי התעמולה של סרגיי אייזנשטיין ולני ריפנשטאל" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.