היישום אינו מחובר לאינטרנט

השפעת התחרות בין הקמעונאיות המובילות בענף הספרים

עבודה מס' 065755

מחיר: 302.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בחינה של השפעות התחרות בין הקמעונאיות המובילות על המסחר האלקטרוני בשוק הספרים, באמצעות בחינת תמהילי השיווק של חברות אלה, בחינת הטקטיקות המבוצעות על-ידן וסקירת נתוני המכירות במסחר האלקטרוני.

4,252 מילים ,35 מקורות ,2006

תקציר העבודה:

לאחר שבע שנות פעילות אתר הספרים המקוון, מיתוס, הודיע בפברואר השנה כי מסיבות טכניות לא ניתן יותר לבצע הזמנות באתר. למרות שלא הייתה בהודעה זו הצהרה רשמית על סגירת האתר, גורמים בענף העריכו כי מיתוס בחר לצאת בהודעה זו בניסיון להקפיא את המצב עד לגיוס הון, או עד למכירת האתר לגורם שיוכל להמשיך ולהפעילו (קדוש, 2006).

הודעה זו שיקפה את הבעיה הקיימת במסחר האלקטרוני בשוק הספרים. בעוד שהמסחר האלקטרוני הכללי בישראל ממשיך לצמוח, מכירות חנויות הספרים המקוונות נמצאות במגמת ירידה.
בניגוד לעולם, שוק הספרים באינטרנט בישראל נחשב לשוק קטן יחסית. מתוך כלל המסחר האלקטרוני מהווה שוק הספרים בישראל פחות מ-1%, לעומת יותר מ-1% באירופה ו-3%-2% מכלל המכירות באינטרנט בארצות-הברית (חן, 2002; קריסטל, 2006).

עבודה זו טוענת כי התחרות העזה המתחוללת בין שתי הקמעונאיות המובילות בענף - רשת סטימצקי ורשת צומת ספרים - הן הגורם המשפיע לשלילה על מכירות המסחר האלקטרוני בשוק הספרים.

עבודה זו בחנה את השפעות התחרות בין הקמעונאיות המובילות על המסחר האלקטרוני בשוק הספרים, באמצעות בחינת תמהילי השיווק של חברות אלה, בחינת הטקטיקות המבוצעות על-ידן וסקירת נתוני המכירות במסחר האלקטרוני.

ממצאי עבודה זו העלו כי התחרות האמורה ביטלה את אחד היתרונות התחרותיים המשמעותיים של המסחר האלקטרוני - גורם המחיר. ביטול יתרון זה, יחד עם גורמי משפיעים נוספים, מביאים לירידת נפח העסקאות המבוצעות בחנויות הספרים המקוונות, ומאיימים על ביטול ערוץ הפצה זה בענף הספרים.

תוכן עניינים
1. מבוא
2. סקירה ספרותית
2.1 תחרות בענף
2.2 ערוצי שיווק
2.2.1 קמעונאות
2.2.2 מסחר אלקטרוני
3. גורמים המשפיעים על אסטרטגיות בענף
3.1 ניתוח סביבת מאקרו
3.1.1 ניתוח סביבה חיצונית
3.1.2 MSTP - פילוח, שוק מטרה ומיצוב
3.1.3 תמהיל השיווק
3.2 ניתוח סביבת מיקרו
3.3 ניתוח סביבה פנימית
3.4 מודל SWOT
3.5 התנהגות צרכנים
4. השפעת התחרות על טקטיקת החברות המובילות
4.1 עמדות תחרותיות
4.2 פילוח, שוק מטרה, בידול ומיצוב
4.3 בניית תמהיל השיווק
4.4 התנהגות צרכנים
4.5 מסחר אלקטרוני
5. בעלי עניין
6. סיכום ומסקנות
7. ביבליוגרפיה
8. נספחים

קטע מהעבודה:

בישראל נמכרים 35 מיליון ספרים בשנה, בסך כולל של כ-1.8 מיליארד ₪. כ-80% מהמכירות מתבצעות בחנויות הספרים. (BDI, יוני 2005).
בישראל פועלות כ-300 חנויות ספרים, מהן 217 חנויות של רשתות. בענף שולטות שתי רשתות קמעונאיות עיקריות: רשת סטימצקי, הרשת המובילה (150 סניפים); וצומת ספרים (51 סניפים) - המתחרה העיקרית (ימין, 2006; רימון, 2005; שרון-ריבלין, 2006).

תגים:

אינטרנט שיווק · קמעונאות · אסטרטגיה · ניתוח סביבה · התנהגות צרכנים · מסחר אלקטרוני · e-commerce

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "השפעת התחרות בין הקמעונאיות המובילות בענף הספרים ", סמינריון אודות "השפעת התחרות בין הקמעונאיות המובילות בענף הספרים " או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.