היישום אינו מחובר לאינטרנט

האם כדאי ללמד קרוא וכתוב בגן הילדים?

עבודה מס' 065699

מחיר: 361.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירת חלק ממיומניות הקריאה והכתיבה ודיוןבשאלה, האם להקדים את הוראת הקריאה והכתיבה בגיל הרך?

10,493 מילים ,27 מקורות ,1999

תקציר העבודה:

בין אנשי החינוך ישנם אנשים מסוימים המצדדים בהוראת הקריאה והכתיבה הפורמלית בגן הילדים, אחרים אף תובעים שנלמד קריאה וכתיבה באורח שיטתי לבני שנתיים. לעומת זאת המתנגדים להוראת הקריאה והכתיבה הפורמלית חוששים לנזק שינבע מהקדמת הלימוד והוא למידת שגיאות שלא נוכל לשרשם מאוחר יותר(1).
בעבודתי אדון בשאלה האם להקדים את הוראת הקריאה והכתיבה בגיל הרך?
השאלה העיקרית היא האם צריך ורצוי ללמד זאת, ולא האם הדבר אפשרי. על שאלה זו עד היום אין תשובה חד משמעית. ההוכחה לכך שישנם ארצות שאף מאחרות את הוראת הקריאה והכתיבה, לגילאי 7-8 כמו בארצות סקנדינביה ורוסיה וכן ארצות שמתחילות בגיל 6. ומאידך ארצות שמתחילות בגיל מוקדם יותר(2).
---------------------------------------------------------------------
1. דרעין, דר. ע.(1989), עמודים 17-22.
2. הבר דוד, לא הואב לקרוא, עמוד 36.

תוכן העניינים:
* מבוא
מטרת העבודה
תהליך הקריאה
לימוד הקריאה בארץ
* תהליכי הקריאה
ההיבט הגרפי
ההיבט הייצוגי
הרמה ההברתית
הרמה הפונטית - כתיב התואם את המבטא
הרמה ההברתית
הרמה הפונטית
ההיבט הפונקציונאלי
* תוכניות קריאה לגן הילדים
* החינוך בגיל הרך
* האם להתחיל ללמד קריאה?
עזרי למידה לקרוא וכתוב
* הקריאה, שיטותיה ותהליך רכישתה
המרכיבים הנדרשים מהילד בתהליך הקריאה
חשיבות שמיעת סיפורי צדיקים
שיטות בלימוד הוראת הקריאה והכתיבה
* בעד ונגד הקדמת קריאה פורמלית בגיל הגן

מסקנות
ביבליוגרפיה

הערת מערכת: העבודה נכתבה במסגרת מכללה דתית וכוללת מקורות תורניים.

קטע מהעבודה:

בישראל יש שתי אוטוגרפיות: עמוקה (כתיב לא מנוקד) ושקופה (כתוב ומנוקד), ולכן תהליך זה בעיברית מבוסס על טקסטים מנוקדים ולא מנוקדים תוך בדיקת:
1.קצב הקריאה- מבנה כזה אומר שיש בו רוויה.
2.עקומת שגיאת הקריאה- ככל שקצב הקריאה עולה כמות השגיאות יורדת.
לוריא טוען כי יש הבדל בין זיכרון למחשבות (דהיינו לחומר משמעותי) לבין זכרון לחומר חסר משמעות. הוא אינו חושב שיטעה אם יאמר שהתפתחות הזיכרון מהווה את המוקד להרבה מהידע התיאורטי והאמפירי בנוגע לזיכרון. מצד אחד הזכרון קיים גם בילדים הצעירים ביותר. אם הוא מתפתח בילדים בגיל זה התפתחות זו אינה כה ברורה.

תגים:

תלמיד · גיל · הרך · קריאה · כתיבה · חינוך · הוראה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "האם כדאי ללמד קרוא וכתוב בגן הילדים?", סמינריון אודות "האם כדאי ללמד קרוא וכתוב בגן הילדים?" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.