היישום אינו מחובר לאינטרנט

תכנים אלימים בסדרות טלויזיה וקשירתם בתפיסות מוסריות אצל ילדים

עבודה מס' 065649

מחיר: 470.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: כיצד קושרים ילדים בגילאי 4-6, תכנים אלימים בסדרות הטלוויזיה "ספיידרמן" ו"צבי הנינג'ה" בתפיסות מוסריות?

4,316 מילים ,27 מקורות ,2007

תקציר העבודה:

אמצעי התקשורת בכלל והטלוויזיה בפרט, נתפסים כסוכני סוציאליזציה מרכזיים בחיינו ולאלה תפקיד חשוב בעיצוב החברה ובהחדרת שינויים לתוכה.
מדיום הטלוויזיה הנו המדיום שעמו מבלים הילדים את רוב שעות היממה, יותר מכל מדיום אחר. הטלוויזיה מספקת לילד מקור ידע, מקור חוויות רגשיות ושכליות ולעיתים גם מקום מפלט. המצדדים בשידורי הטלוויזיה טענו שהמדיום הזה אינו נושא איזה מסר קבוע שטבוע בו, אלא יבצע את אשר יידרש ממנו: יודיע, ייחנך, ילמד, יקלוט עולים, יטפח את היצירתיות, ייתן הכרה לקבוצות שוליים ויציג את הישגיה של ישראל לעצמה ולעולם כולו (כ"ץ ואחרים, 2000).
בעבודה זו, אבחן מהו המסר שקולטים ילדים בגילאי 4-6, בנושאי אלימות, הבחנה בין טוב לרע בצפייה בסדרות טלוויזיה.
הסדרות "ספיידרמן" ו"צבי הנינג'ה" הניצפות בעיקר ע"י ילדים בגילאי 4-6, מכילות תכנים המשפיעים והמעצבים את עמדותיהם של הילדים, בנושאים שפורטו לעיל, בין היתר.
"ספיידרמן" הוא אחד מגיבורי העל המפורסמים והפופולאריים ביותר בעולם כשהוא
משתווה לדמויות ותיקות ממנו כסופרמן ובאטמן. הוא היה נער מתבגר בתיכון
וכמו כל נער סבל מבעיות רגשיות ואהבות נכזבות. לזה נוסף הקונפליקט בין דמותו
כספיידרמן הגיבור וכפיטר פרקר הנער (ואח"כ גם כסטודנט בקולג'). בגיל 15, בזמן שנכח ביריד מדעי,
נעקץ ע"י עכביש רדיואקטיבי, מה שנתן לו לעשות את כל היכולות כמו לטפס על קירות, ראייה משופרת וכוח רב. בנוסף, גם קיבל את חוש העכביש שאפשר לו לחוש בסכנה מתקרבת.
כמו כל גיבור על גם ספיידרמן נלחם באויבים רבי עוצמה ובהם ד"ר דום
הלטאה, מיסטריאו, ריינו (קרנף), טוקסיק, הארס וכמובן הגובלין הירוק שהוא "איש הזבוב".

שאלת המחקר היא: כיצד קושרים ילדים בגילאי 4-6, תכנים אלימים בסדרות הטלוויזיה "ספיידרמן" ו"צבי הנינג'ה" בתפיסות מוסריות?
הסקירה הספרותית במחקר זה תכלול 4 תתי-פרקים. תת-פרק ראשון יעסוק ב"התפתחות ילדים". תת-פרק שני, יעסוק בטלוויזיה וילדים. תת-פרק שלישי, יעסוק בטלוויזיה וילדים- תפיסת המסרים הטלוויזיוניים. תת-פרק רביעי, יעסוק באלימות בטלוויזיה והשפעתה על ילדים.
באמצעות ראיונות עם 11 ילדי גן בגילאי 4-6, אנסה לענות על שאלת המחקר בעבודה זו, תוך התבססות על פרמטרים שנתגבשו מתוך סקירת הספרות.

תוכן עניינים:
1. מבוא
2. סקירת ספרות
2.1 התפתחות ילדים
2.2 טלוויזיה וילדים
2.3 תפישת המסרים הטלוויזיוניים
2.4 אלימות בטלוויזיה והשפעתה על ילדים
3. שיטת המחקר
4. מחקר אישי
5. דיון
6. סיכום ומסקנות
7. ביבליוגרפיה
8. נספחים

קטע מהעבודה:

מדיום הטלוויזיה הנו המדיום שעמו מבלים הילדים את רוב שעות היממה, יותר מכל מדיום אחר. הטלוויזיה מספקת לילד מקור ידע, מקור חוויות רגשיות ושכליות ולעיתים גם מקום מפלט. המצדדים בשידורי הטלוויזיה טענו שהמדיום הזה אינו נושא איזה מסר קבוע שטבוע בו, אלא יבצע את אשר יידרש ממנו: יודיע, ייחנך, ילמד, יקלוט עולים, יטפח את היצירתיות, ייתן הכרה לקבוצות שוליים ויציג את הישגיה של ישראל לעצמה ולעולם כולו (כ"ץ ואחרים, 2000).
בעבודה זו, אבחן מהו המסר שקולטים ילדים בגילאי 4-6, בנושאי אלימות, הבחנה בין טוב לרע בצפייה בסדרות טלוויזיה.

תגים:

אלימות · מסרים · טלוויזיונים · סרט · טלביזיה · תקשורת

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "תכנים אלימים בסדרות טלויזיה וקשירתם בתפיסות מוסריות אצל ילדים", סמינריון אודות "תכנים אלימים בסדרות טלויזיה וקשירתם בתפיסות מוסריות אצל ילדים" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.