היישום אינו מחובר לאינטרנט

הקשר בין סגנון הניהול של מנהל בית הספר לבין שביעות רצון ההורים

עבודה מס' 065237

מחיר: 288.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: מאפייני הפעולה של מנהל בית הספר ושביעות רצון ההורים מהקשר עימו, ומתפקוד בית הספר.

7,238 מילים ,39 מקורות ,1999

תקציר העבודה:

לכל מנהל, ובכל ארגון קיימים סגנונות ניהול שונים הנובעים מצרכי המקום ומאופי שונה שיש לכל מנהל. למנהל תפקידים רבים המחולקים בין טובת הארגון לטובת העובדים. מנהל טוב משכיל לשלב את השניים בכדי לגרום להנעת עובדים חיובית בכדי להוביל את הארגון להצלחהשביעות (פופר, 1994).
עם זאת למנהל הארגון יש השלכה גם על שביעות רצון הלקוחות. מנהל טוב יכול לנקוט באסטרטגיה ארגונית ותחדיר תרבות ארגונית שתגרום לתפוקה טובה יותר, לקשר טוב יותר של הארגון על כל דרגיו עם הלקוח ועוד. כיום שמים דגש על מנהיגות פתוחה ומאצילה כדרך רצויה בארגון. בצורה זו יכול המנהל לשתף את עובדיו בפעילויות הארגון ובקבלת החלטות ובו בזמן לגרום להם לשביעות רצון ומוטיבציה גבוהה בעבודה. ניהול כזה נחשב כיום כניהול איכותי ובך יוצר סביבת עבודה חיובית, טיפוח עבודת צוות, יצירת מאגר נתונים של החלטות ולמצות את היצירתיות הקיימת בעובדים (פופר 1996)

"הלקוחות" של מערכת החינוך הם התלמידים והוריהם. הורים יהיו מרוצים אם בית הספר יתפקד היטב, יגיע להישגים והתלמידים והמורים יהיו שבעי רצון. שביעות רצון זו תעצים את הישגי התלמידים ואת ההרמוניה של בית הספר.
+ שאלת המחקר היא האם יש בין בין סגנון הניהול של המנהל לשביעות הרצון של ההורים.
+ מטרת העבודה היא לבחון את הנושא לאור חשיבותו הרבה כיום, שהרי הורים רבים מעורבים במערכת החינוך בישראל, וחלקם עשוי שלא להיות שבע רצון רק בגלל סגנון הניהול של המנהל ולא בשל גורמים אובייקטיביים.
+ משתני המחקר יהיו שביעות רצון ההורים וסגנון הניהול של המנהל. סגנון הניהול של המנהל יוברר על פי תשובות ההורים ואילו שביעות רצונם תימדד בפועל על פי מידת רצונם להשאיר את הילד בבית הספר או לרשום את הבא אחריו גם לבית הספר.

העבודה תבחן ראשית את הספרות שנכתבה אודות סגנונות הניהול, מעורבות הורים וציפיותיהם ממערכת החינוך בכלל ומהמנהל בפרט, ולאחר מכן יערך מחקר אמפירי לבדיקת תקפות הספרות בנושא, בו יבחן הקשר בין המשתנים על מנת לבדוק כיצד האחד משפיע על השני.

ראשי פרקים:
1. מבוא
1.1 הצגת הנושא
1.2 מטרת העבודה
2. שיתוף ההורים בהליכי בית הספר
2.1 מדיניות משרד החינוך בסוגיית מעורבות הורים
2.2 דפוסים שונים של שיתוף הורים במערכת הבית-ספרית
3. שיטות ניהול
3.1 מנהיגות:
3.2 סגנונות ניהול
4. ציפיות הורים מהיחסים עם המנהל
4.1 יחסי מנהלים-הורים כגורם במעורבות ההורים
4.2 בעיות ביחסי מנהלים-הורים
5. שיטת המחקר
5.1 הגדרה אופרציונלית של משתני המחקר.
5.2 אוכלוסיית המחקר ושיטת הדגימה
5.3 כלי המחקר
5.4 שיטת הניתוח
5.5 מגבלות המחקר
5.6 השערות המחקר
6. תוצאות
6.1 התפלגות העונים
6.2 התפלגות התשובות
6.3 תוצאות ההשערות
סיכום
רשימה ביבליוגרפית
נספח- דוגמת השאלון
נספח- תאור מקרה של כשל ניהולי

קטע מהעבודה:

מדיניות משרד החינוך בסוגיית מעורבות הורים
בפרק זה אסקור את "הגלוי והנסתר" שבמדיניות המעורבות ההורים בפועל. אגע באספקטים של מדיניות מוצהרת ורשמית, וב - 2 הפנים האפשריות למעורבות : מעורבות טכנית, ומעורבות תוכנית- חינוכית.
ההתייחסות בספרות היא לסוגים אחדים של מעורבות הורים בבית הספר (מקס, 1982):
1. הורים כמספקים שירותים שונים למערכת באורח חד צדדי.
2. שיתוף פעולה הדדי ברמות שונות בין ההורים לצוות בית הספר.
3. שיתוף פעולה בין הורים למערכת החינוך בזיקה להנהלה.

טיפולוגיה אחרת היא לפי התפקידים:
1. הורים כצופים.
2. הורים כלומדים.
3. הורים כשותפים בתהליך החינוכי.
4. הורים כשותפים בקביעת מדיניות.

תגים:

בית · ספר · ניהול · מינהל · חינוכי · מורים · חינוך

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הקשר בין סגנון הניהול של מנהל בית הספר לבין שביעות רצון ההורים", סמינריון אודות "הקשר בין סגנון הניהול של מנהל בית הספר לבין שביעות רצון ההורים" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.