היישום אינו מחובר לאינטרנט

השפעת סגנונות הניהול על ביצועי עובדים במשמר הגבול

עבודה מס' 065057

מחיר: 288.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: באיזו מידה משפיע סגנון ניהול על העובדים, והאם סגנון ניהול על ביצועי עובדים יכול לגרור בעיה עסקית כמו תפוקה נמוכה יותר.

9,518 מילים ,34 מקורות ,2000

תקציר העבודה:

עבודה זו עוסקת בהשפעת סגנונות הניהול על ביצועי העובדים בארגון צבאי גדול, אשר בו איכות ביצוע העבודה חשובה ביותר.
בארגון זה התגלתה בעיה של ניהול. המנהל התחלף ועימו גם שיטות הניהול.
סקירת הספרות מעלה כי שיטות הניהול יכולות להשפיע הן על המוטיבציה דרכה על ביצוע המשימות של העובדים. סקירת הספרות תהיה מתוך מחקרים וספרים שנכתבו על הנושא ואלו אינם מעטים. המחקרים
מביאים שיטות רבות כיצד מנהל אמור להתנהג במצבים שונים. על פי הסקירה מנהל משימתי הנו
מנהל יותר "קשוח" ולכן יכולות להיות בעיות של ציות אליו. אולם מנגד הוא שומר את העובדים
יותר "קצר" ולכן התפוקה יכולה לעלות.
סגנונות הניהול שנדונו בעבודה זו הם סגנון חברתי מול סגנון משימתי:
1. חברתי- מפתח יחסים אבהיים. מבקש להביא לפניו כל בעיה.
2. משימתי- תובע נאמנות לתפקיד ומאמין בעבודת צוות.
המטרה האופרטיבית היא לבדוק את צורת ניהול של מנהלים שונים, ויבדוק האם צורת הניהול אכן יכולה להשפיע על תפוקת עובדים, על שביעות רצונם, על יחסי החברות בתוך היחידה בא אני משרת, ועל הנכונות של שוטרים להמשיך ולחתום קבע. התרומה הישומית תהיה בייעוץ לפיקוד הבכיר איזה מנהלים כדאי להם למנות לכל יחידה, על מנת למקסם את התפוקה.
סקירת הספרות העלתה כי עשויים להיות הבדלי שביעות רצון תחת סגנונות ניהול שונים. סגנונות הניהול עשויים לגרום גם לתפקוד שונה, במיוחד במצבי שינוי, אז רגישות המנהל חשובה יותר.

המחקר בה לבדוק את בסגנון ניהול כגורם עיקרי המשפיע על המוטיבציה של העובדים בארגון תוך כדי התמקדות בשני סוגים שונים של סגנון ניהול שהם: סגנון ניהול משימתי מול סגנון ניהול חברתי.
המחקר בוצע ביחידתי. ביחידה שלי התחלף המנהל לפני כמה חודשים. המנהל הקודם היה קשוח מאין כמוהו ואילו המנהל הנוכחי "רך".
על מנת לענות על השערות המחקר חילקתי שאלונים ל-50 איש ביחידתי. השאלונים ניסו לאפיין את הבעיות הצצות אצל העובדים\שוטרים תחת כל מנהל, ומי הם מעדיפים.
הממצאים לעיל הוכיחו חד משמעית כי העובדים מעונינים במנהל חברתי ולא במנהל משימתי, וכי תחתיו הפריון שלהם גבוה יותר.
הסקירה הספרותית העלתה כי ברוב הארגונים כיום, שיטות הניהול משתנות לפי צרכי ההנהלה והיצור, כך שמנהל לא יכול להיות "פקיד". הוא חייב להיות בעל עוצמה מינימלית על מנת שיוכל להתאים לשיטות הניהול החדשות ולהפעיל עוצמה מינימלית.
ההמלצות לגבי הארגון הנחקר הן שיש חשיבות רבה ליכולתו של המפקד להשתמש בעצמו במנהגים של יחס טוב כלפי העובדים ולהיות קשוב לדרישותיהם. ניהול טוב אינו מסתכם בתפוקות טובות, אלא גם בשביעות רצון העובדים.

ראשי פרקים
1. מבוא
2. סקירת הספרות
3. פיקוד ומנהיגות במשטרת ישראל
4. שיטת המחקר
5. הצגת הממצאים
6. דיון
7. סיכום
8. ביבליוגרפיה
נספח - שאלון

קטע מהעבודה:

אף כי המושג "איכות חיי העבודה" הוכנס לשימוש כבר בראשית שנות השבעים במסגרת כנס מקצועי שבו השתתפו אנשי מדע בעלי אוריינטציה ישומית (DAVIS&CHERNS 1975) קיימת עדיין עמימות ניכרת בהגדרתו ובהבנתו ובהגדרתו, ומה שגרוע יותר, נעשה בו לעיתים שימוש ללא הבהרה או הגדרה. למעשה יש לראות את איכות חיי העבודה כמושג כוללני (מושג "מטריה") שבעזרו ניתן לתאר ולנתח התפתחויות חשובות ומאוחרות יחסית אשר אירעו במדינות המפותחות בשטח העבודה והחיים הארגוניים. ככל שגבר העניין בנושא וככל שנתרבו הפרויקטים והטכניקות שבתחומו נעשה השימוש במושג איכות חיי העבודה רופף ועמוס יותר (DALEMOTTE 1984, אצל כספי 1997).

תגים:

ניהול · תפוקה · צבא · מנהל · עובד · כולח · אדם · ארגון · משאבי · אנוש

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "השפעת סגנונות הניהול על ביצועי עובדים במשמר הגבול", סמינריון אודות "השפעת סגנונות הניהול על ביצועי עובדים במשמר הגבול" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.