היישום אינו מחובר לאינטרנט

בדיקת פוטנציאל שוק להקמת חברה לשירותי אריזה

עבודה מס' 064849

מחיר: 288.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: מחקר הבודק כיצד ניתן להגדיל את היקף המכירות של מפעל אריזות גלעם בע"ם, ובאיזו אסטרטגיה להשתמש על מנת לחדור לשוק הישראלי.

8,494 מילים ,28 מקורות ,2000

תקציר העבודה:

מדובר בחברת גלעם אריזות המתמחה בייצור אריזות גמישות וחצי גמישות, ומעונינת להציע את שרותיה ללקוחות שתחום האריזה אינו העסק העיקרי שלהם, גלעם אריזות מציעה לקחת על עצמה את כל הטיפול בייצור חומרי האריזה בתהליך האריזה עצמו, ובהפצת המוצר.

הבעיה העסקית:
המפעל נתקל בקושי להגדיל את נפח הפעילות בגלל צמצום שוק האריזות, דבר הגורם לקיטון ברווחיות. עובדה המאיימת על הישרדות המפעל.

מטרת המחקר:
1. ניתוח השוק הישראלי, האם מפותח דיו בכל הקשור למתן שירותי אריזה חיצוניים.
2. בחינת מאפייני הפוטנציאל כפי שיועלו מהבדיקה.
3. בחינת החסמים לביצוע שירותי אריזה.
4. בחינת של סדרי גודל השוק הפוטנציאלי.

מטרות ישומיות:
הגדלת היקף המכירות של מפעל אריזות גלעם בע"מ, ע"י ניצול פוטנציאל הקיים בציוד, ושטח, ידע וניסיון של כ- 30 שנה בתחום האריזות.

רציונל המחקר:
בבואנו לחקור את השאלה באיזו אסטרטגיה להשתמש על מנת לחדור לשוק הישראלי ? נבדוק ראשית מהי אסטרטגיה?
מהי אסטרטגיה? ע"פ עדנה פשר (1995)
"אסטרטגיה היא תוכנית שנותנת מענה לשאלה - במה כדאי להשקיע משאבים כדי להצליח"?
מאחורי האסטרטגיה קיים ניתוח של המצב בשוק בו פועלת החברה, מסקנות הניתוח מצביעות על העוצמות והחולשות של החברה, מקורות לאיומים על שלומה וההזדמנויות אותן היא עשויה לנצל.
לכן יש לבחון האם קימת הזדמנות שעדיין לא נוצלה בשרות כזה עבור מפעלים השונים ע"י ניצול חוזקה של גלעם אריזות ב:
1. ידע וניסיון שיועמדו לרשות הלקוחות.
2. חיסכון בזמן.
3. חיסכון במשאבים כספיים- השקעה בציוד חדש.
4. יכולת ליווי הלקוחות משלב תכנון המוצר ולייעץ לגבי חומרי אריזה, צורת האריז,ה מכונות מתאימות, כמו גם לגבי כל הפרטים הקטנים הכולל הגרפיים החשובים כל כך להצלחה הסופית של בשווק המוצר.

משתני המחקר:
משתנה תלוי-
בחינת הפוטנציאל הקיים בארץ לשימוש בשירותי אריזה כפי שחברת גלעם אריזות מעונינת להציע.
משתנה בלתי תלוי-
1. חברות גדולות או קטנות.
2. יעילות או סרבול.
3. עלויות ללקוחות.
4. סודיות וידע.
5. תלות או חופש פעולה.

המדגם:
הגדרת אוכלוסיית המחקר
על מנת לבדוק את פוטנציאל השוק לשרות שכזה התבצע מחקר בקרב כ- 30 לקוחות פוטנציאלים בענף המזון והדטרגנטים.
תאור שיטת הדגימה
כלים
1. שימוש במאגר שמות החברות הפוטנציאליות למתן שירותי אריזה ומחזור מכירותיהם הקיים בגלעם אריזות.
2. הכנת שאלון שיביא לידי ביטוי בן היתר את שאלות המחקר.
3. הכנת קונספט מודפס שיופץ למרואינים תרם הראיון.
4. ראיונות מובנים ע"פ השאלון של סעיף 2.

ההליך
מכוון שהתבקשתי ע"י מנהל אריזות גלעם במסגרת חיפושי אחר נושא לעבודת מחקר, לבחון את הכדאיות הכלכלית להקמת חברה עצמאית כפי שהוצגה, ותוצאות מחקר זה ישמשו את החברה לבחינת המשך התפתחותה העתידית.

יהיה זה לא נבון ולא מכובד להפיץ שאלונים בקרב מנהלים בכירים של חברות גדולות על מנת לבחון באופן אמיתי את מידת רצונם בשירות זה, ולכן זה הוא ההליך שנראה המתאים ביותר בסיטואציה זאת.
1. ע"פ מאגר שמות החברות בעלות הפוטנציאל שעשויות לצרוך שירות כזה, ישלח אל מנהל המפעל, התפעול, שווק וכו' הקונספט של החברה לשירותי אריזה.
2. קביעת מועד לראיון פנים מול פנים או טלפוני עם המרואין.
3. ביצוע ראיונות מובנים ע"פ השאלון ומילוי השאלון על ידי תוך כדי הראיון.

שיטת הניתוח
עיבוד השאלונים בתוכנת Excel"" .ויבוצעו בהם ניתוחים שונים, כגון: התפלגויות, ממוצעים, קורולציות, שונות וכו'.
שימוש במודלים נוספים: BOSTON - BCG וכד'.

* הערת מערכת: פלטי האקסל אינם מצורפים לעבודה זו.

קטע מהעבודה:

Chan and Mauborgne (1999) טוענים שרוב החברות מתמקדות בהגעה להישגים שווים למתחרים שלהן, או בהתגברות עליהם, וכתוצאה מכך האסטרטגיות שלהן נוטות להתרכז סביב מרכיבי תחרות בסיסיים דומים. לחברות מסוג זה יש מערכת אמונות מובהקות משותפות. בשאלה איך אנחנו מתחרים בענף או בקבוצה האסטרטגית שלנו. יש להן תבונה מקובלת משותפת בשאלה, מי הם הלקוחות שלהן ומה נחשב לערך בעיניהם, ומה היקף המוצרים והשירותים שהענף שלהן צריך להציע. ככל שהתכונה המקובלת הזאת בקשר לצורת התחרות נעשית מקובלת יותר על החברות, כך נעשית התחרות צפופה ודומה יותר. כשהיריבות מנסות לגבור זו על זו, הן מגיעות, בסופו של דבר, למצב שבו הן מתחרות אך ורק על בסיס שיפורים מצרפיים בעלויות או באיכות, או בשתיהן.

תגים:

אסטרטגיה · אריזה · שוק · פוטנציאל · תעשייה · חברה · ארגון · גלעם · מכירה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "בדיקת פוטנציאל שוק להקמת חברה לשירותי אריזה", סמינריון אודות "בדיקת פוטנציאל שוק להקמת חברה לשירותי אריזה" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.