היישום אינו מחובר לאינטרנט

אריק שרון - מנהיגות אופוזיציה ושלטון

עבודה מס' 064832

מחיר: 482.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירת חייו של אריק שרון וניסיון להבין את השינויים הפוליטיים בחייו. ברקע התיאורטי - סקירה ספרותית על מנהיגות וסגנונות מנהיגות.

7,388 מילים ,27 מקורות ,2006

תקציר העבודה:

מטרת עבודה זו היא לבחון את השאלה: מהם הגורמים שהפכו את אריאל שרון למנהיג צבאי ופוליטי וכיצד גורמים אישיותיים וסביבתיים הביאו אותו למפלגת אופוזיציה ולמפלגת שלטון.
לצורך בדיקת הנושא נציג תחילה סקירה תיאורטית בנושא מנהיגות, כולל סמכות, עוצמה כריזמטית ולגיטימיות. לאחר מכן נסקור את תהליך צמיחתו של אריאל שרון כמנהיג צבאי ופוליטי ולסיום נשוב אל שאלת המחקר ונדון בממצאים שעלו מן הניתוח. לשם הכנת עבודה זו נעזרתי בספרות תיאורטית וספרות אמפירית, וכמו כן נסתייעתי במאמרי עיתונות, כתבות ואתרי אינטרנט.

תוכן עניינים:
מבוא
פרק א' - רקע תיאורטי: מנהיגות: מושגי יסוד
פרק ב' - אריאל שרון: מנהיגות צבאית
פרק ג' - אריאל שרון: מנהיגות פוליטית
פרק ד' - אריאל שרון - ניתוח מנהיגות
פרק ה' - אופוזיציה ושלטון
סיכום
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

כאשר בוחנים את מהלך חייו של אריאל שרון, ניתן לראות שחייו לא היו פשוטים כלל וכלל, וכי סיפור דרכו מלא מעשים ומאורעות: קשה לראות מתי ואיפה בדיוק נוצר המנהיג שבו, אולם סקירת חייו המדהימה עוזרת לנו להבין מעט את הדמות המעניינת והשנויה במחלוקת הזו.
אריאל שרון נולד למשפחה יוצאת דופן. האב היה אגרונום שהיה מהפכני בדעותיו החקלאיות ועקשן בדעותיו הפוליטיות, ובשל כך חיה המשפחה בסכסוך מתמיד עם שכניה. אמו היתה אף היא אישה בעלת דעות מוצקות ואמונה בצדקת הדרך, אישה שהיתה ציונית בעל-כורחה ושהלכה אחרי בעלה למרות רצונה, אישה שלמשפחתה היה ממון ורכוש אך היא ויתרה על הכל למען בעלה, להתיישב במקום מרוחק ומבודד, ושנאלצה לפעמים להרחיק לכת כדי לקבל טיפול רפואי עבור ילדיה. לכן גדל אריק הקטן בכפר שבו המשפחה היתה מבודדת משכניה ("מנודה" קראו לה בלום וחפץ, 2005, עמ' 44), וייתכן שאריק הילד ניסה בצורה לא-מודעת להצטיין בפעולות ההגנתיות של היישוב כדי לחבר בין הוריו לשכניהם.

תגים:

אריאל · מנהיגות · סגנונות · אישיות · פרט

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "אריק שרון - מנהיגות אופוזיציה ושלטון", סמינריון אודות "אריק שרון - מנהיגות אופוזיציה ושלטון" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.