עבודה מס' 064696
מחיר: 433.95 ₪ הוסף לסל
תאור העבודה: השפעת הטמעת תוכנית מחשוב בית ספרי כאמצעי לקידום מוטיבציה להישגיות.
7,233 מילים ,26 מקורות ,2005
בעבודה זו בכוונתי להציג מקורות תיאורטיים ולהתייחס באמצעותם לתהליכים הקשורים להטמעת המחשב בתוכנית הלימודים ובבתי הספר. להתמקד בהשפעת תהליך המחשוב על יחסי הגומלין בין המורה לתלמיד ולברר כיצד משפיעה הטמעה של תוכניות מחשוב על הקשר מורה-תלמיד. חשוב יהיה לבדוק בעבודה האם יש הבדל בין מורים מנוסים לבין אלו הותיקים בתהליכים של הטמעת המחשוב ואיך זה משפיע על תחושותיהם האישיות.
בנוסף, מעניין יהיה לבדוק האם להחדרת המחשב לתוכנית הלימודים יש השפעה על היחסים החברתיים בכיתה? כיצד השפיע המחשב על התקשורת בין המורה לתלמיד והאם הטמעת המחשוב שיפרה תהליכי גומלין בין מורים לתלמידים ובין התלמידים לבין עצמם?
אברמסון, י. (2003). האיגוד הבינלאומי להערכת הישגים חינוכיים בנושא מחשבים בחינוך ושימושם בחינוך היסודי, התיכוני והעל תיכוני.
אורן, א. (1998(. "האם יש שד בבקבוק?" מחשבים בחינוך, גיליון 43.
אייזנברג, י. (1998). "להחזיר את השד לבקבוק". מחשבים בחינוך, גיליון 42.
בכר, ז. ( 1998). עבודת גמר לקראת תואר M.A. תהליכי שינוי אצל מורים בעקבות שילוב המחשב בהוראה. בית הספר לחינוך, המגמה לתוכניות לימודים, מסלול לתקשורת ומחשבים בחינוך, אוניברסיטת תל אביב.
גבעון, י. (1995), תרבות המחשוב: עיונים וסוגיות, אסופת מאמרים בהוצאת המרכז לאינפורמטיקה, מכללת בית ברל.
גלוברזון, א., בן-ישי, ר. (2001). "לקראת רפורמה כוללת במערכת החינוך". עבודה, חברה ומשפט. כרך ח', ינואר 2001.
הונן, פ.(1996), מחשבים בכיתת הלימוד, מחשבים בחינוך, גליון 45 - 46, מו"ח - איגוד ישראלי למחשבים בחינוך.
חוזר מנכ"ל מיוחד (2002), מחשבים בחינוך, משרד החינוך.
חטיבה, נ. (2003). תהליכי הוראה בכיתה. ההוצאה האקדמית לפתוח סגל הוראה.
חן, ד. פרופ'. (עורך), (1995). החינוך לקראת המאה ה-21. בית הספר לחינוך, אוניברסיטת תל אביב.
כהן א., (1999), הוראה אמצעית ולמידה מרחוק באמצעות האינטרנט, מחשבים בחינוך גליון 49, עמ' 8-16.
מינץ ר., נחמיאס ר., (1998), הוראת מדע וטכנולוגיה בעידן הידע, מחשבים בחינוך גיליון 45-46, עמ' 25-31.
מיוסר, ד., נחמיאס, ר., להב, א,. (עורכים) (2004). מחקרים בשילוב תקשורת ומחשבים בחינוך. אוניברסיטת תל-אביב, בית הספר לחינוך ע"ש קונסטנטינר. הוצאת רמות.
סלומון ג., (1997), סביבות למידה קונסטרוקטיביסטיות חדשניות: סוגיות לעיון, מתוך חינוך החשיבה, אוגדן עלונים 1997, 29-37.
פולן, ה. והארגריבס ר. (1999). על מה להילחם בבית הספר. ירושלים, ברונקו וייס.
פוסטמן נ., (1997), תחת מפלי המידע, הד החינוך דצמבר 1997, עמ' 4-7.
רייס, ר. (1999). יישומי מחשב בהוראה. עבודת גמר ל M.A, אוניברסיטת תל אביב, בית הספר לחינוך.
שורק, צ,. גרינברג, צ., )2001(. "רפורמות בעולם - מחקרי ישימות". בתוך: הצעד הקובע. תוכנית לקידום החינוך בישראל. הסתדרות המורים בישראל.
Beriscoe, C. (2002). " The Teacher as Learner: Interpretations from a case study of teacher change". Journal of Curriculum Studies, 28(3), 315-329.
Bowman, R.F. (2003). "Pac-Man" Theory of motivation: tactical implications for classroom instruction". Educational Technology, 2, p. 14-16.
Campbell, N.J. (1999). "Computer Anxiety of Rural, Middle and secondary School students". Journal of Educational Computing Research, 5(2), p. 213-220.
National Action Plan for ICT in the Schools (1998). Tools for Learning A National Programme for ICT in Schools, Sweden 176.
Petracek, S. (1999). "Meeting the challenges of the nineties trends in in-service education and training (INSET) of educational personnel." In S. Wilson (Ed.), The effectiveness of in-service education( 31-48). Strasbourg: Unesco Institute for Education, Council of Europe.
Turkle, S. (1999). The second self: Computers and the Human Spirit. New York. Simon Schuster.
Weizendaum, J. (1996). Computer Power and the Human reason: From Judgment to Calculation. San Francisco; Freeman.
Technology and Education Reform (2003). A Research Project Sponsored by the Office of Educational Research and Improvement U.S. Conducted by SRI International Department of Education.
25
שילוב · מחשבים · בחינוך · מיחשוב
ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הטמעת תוכנית מחשוב בבית הספר", סמינריון אודות "הטמעת תוכנית מחשוב בבית הספר" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.
ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.
יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.