היישום אינו מחובר לאינטרנט

ניהול נכסי ידע - פלאפון

עבודה מס' 064498

מחיר: 421.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: חשיבות הידע כגורם משמעותי בסביבה העסקית אשר מכתיבה כללי תחרות נוקשים, וזאת באמצעות איתור יכולות הליבה אשר מהווים את היתרון התחרותי של החברה.

5,929 מילים ,18 מקורות ,2006

תקציר העבודה:

עבודה זו בחנה את חברת פלאפון תקשורת בע"מ בנושא ניהול ידע מהיבטיו השונים. מטרתה של העבודה הייתה, לנסות ולאתר את חשיבות הידע כגורם משמעותי בסביבה העסקית אשר מכתיבה כללי תחרות נוקשים, וזאת באמצעות איתור יכולות הליבה אשר מהווים את היתרון התחרותי של החברה על פני מתחרותיה.

תפקידה של עבודה זו הינה, לאתר את מוקדי הידע ואת המומחים אשר מהווים את הבסיס לאגירת הידע מתוך כוונה לאתר האם מרבית הידע המצוי ברשות החברה הינו גלוי ובידי כולם או שמדובר בידע סמוי אשר מצוי ברשות אנשים שונים בחברה מתוך הבנה שידע סמוי זה הינו קשה להערכה, שיתוף והפצה. ומכאן הבעיה המרכזית מאחר ואנו מתבססים על הון אנושי אשר בכל עת יכול לעזוב את החברה ולהעמידו במצב לא נעים שכן הליך הכשרתו של עובד חדש בטרם יש באפשרותו לצבור ידע משמעותי הינו רב וממושך.

כתוצאה מעובדה זו הועלו מספר המלצות בדבר פעולות שהחברה צריכה לנקוט על מנת בכדי לשמר לעצמה את הידע:
* על החברה לנסות ולשמר ככל האפשר את עובדיה הותיקים והמנוסים מתוך הבנה כי הון אנושי זה מהווה נכס שערכו רק משתבח בחלוף הזמן.
* למרות שארגונים לא מעודדים "בעלות" על מידע, פלאפון צריכה בכל זאת לעודד קיומם של מומחים מובילים בדיסציפלינות השונות. תפקידם של מומחים אלה הוא לפתח את מומחיותם, לעדכן אחרים לגבי התפתחויות בתחום ולתת יעוץ מקצועי כשמישהו מבקש מהם.
* מעבר לתמיכה בשיתוף בידע, פלאפון צריכה גם לעודד עובדים לחשוב באופן יצירתי. במידה ופלאפון רוצה להרוויח מהכוח הטמון בידע, עליה להתייחס ברגישות להצעות עובדים שאינן ישומיות בשטח. זאת כדי למנוע מצב בו עובדים ימנעו מלהציע הצעות בעתיד.
* פלאפון חייבת לטפח תרבות ארגונית שתעודד ותתגמל את נושא שיתוף הידע בארגון, לדוגמא: כאשר מרכז שירות אזורי ולא נציג שירות יתוגמל על בסיס הישגים יהיה שיתוף מרבי של ידע בין העובדים לשם השגת המטרה.

תוכן העניינים:
מבוא
תאור הארגון
ניתוח הסביבה החיצונית של פלאפון בהתאם למודל PESTEL
ניתוח הסביבה התחרותית של פלאפון בהתאם למודל חמשת הכוחות של PORTER
ניתוח של פלאפון בהתאם למודל של SWOT
מודל פעולה עסקי של הארגון
יכולות ליבה של הארגון
מוצר
תהליכי עבודה
שירות ממוקד לקוח
מוקדי ידע מרכזיים
מחלקת משאבי אנוש
מחלקת מידע (תמיכה)
מרכזי שירות
מחלקת הנדסה
מחלקת גביה
זיהוי מומחים, מוקדי פעילות של קהילות ידע ותהליכי עבודה
מומחים
קהילות ידע
תהליכי עבודה
מפה אינטגרטיבית של הארגון
שלושה מדדים לאפקטיביות של הארגון
סיכום
ביבליוגרפיה
נספחים

קטע מהעבודה:

"כל החברות על ספקיהם, מפיציהן, לקוחותיהן, מתחריהם והציבוריים השונים שלהם פועלות בסביבת המקרו של כוחות ומגמות היוצרים הזדמנויות ומציבים איומים. כוחות אלה הם "גורמים בלתי נשלטים", הדורשים מהחברה ניטור קפדני ומענה בזירה הכלכלית, החברות והצרכנים גם יחד מושפעים יותר ויותר מכוחות עולמיים" (הורניק & קוטלר, 2000).
חברת פלאפון כחברה המעניקה שירותי תקשורת סלולארית חייבת בעיקר להתייחס לארבעת הגורמים הפועלים.

מקורות:

1. גייטס, ב. (1999), עסקים במהירות המחשבה, למשכל, תל-אביב.
2. נוימן, ז. צבירו, מ. (2001), מערכות מידע הלכה למעשה, דיונון, אוניברסיטת תל- אביב.
3. פורטר, מ. (1998), אסטרטגיה תחרותית, עתרת, תל- אביב.
4. פרי, מ. (1991), אסטרטגיה של יתרון תחרותי, מיצוב, הרצליה.
5. קוטלר, פ. ארמסטרונג, ג. (1991), עקרונות השיווק, המכון לפיריון העבודה והייצור, כרכים א' ו-ב', תל-אביב.
6. קוטלר, פ. הורניק, י. (2000), ניהול השיווק- מהדורה הישראלית, מהדורה תשיעית, אוניברסיטה פתוחה הוצאה לאור, תל-אביב.
7. קרן, א. (1998), שיטות ארגון וניהול, מהדורה חמישית, כנרת, ישראל.
8. Cusmano A.M. Markides, C.C. (2001), Strategic Thinking for the Next Economy, Jossey-Bass, San Francisco.
9. Dibb, S. Simkin, L. Pride, M. Ferrell O.C (1997), Mrketing Concepts and Strategies, fourth European edition, Houghton Mifflin, Boston, New York.
10.Fill, c.(1999), Marketing Communication, second edition, London, New York.
11. Hamel, G. Prahalad, C.K. (1994), Competing for the Future, Harverd Business School Press, U.S.A.
12. Newell, S. Robertson, M. Scarborough, H. Swan, J. (2002), Managing Knowledge Work, Palgrave- Macmillan, New York.
13. Nonaka, I. (1997), Knowledge creating company, Hvard buisiness review, pp. 11-12.
14. Nonaka, I. (1998), "The Concept of Ba':Buulding Foundation for Knowledge Creation", California Management Review, Vol. 40, N. 3.
15. Laudon, Laudon (2001), "Essentials of Management Information Systems", ch. 11, p. 354-387, Prentice-Hall.
16. Polanyi, M. (1996), The Tacit Dimesion, Routledge Kegan Daul, London.
17. Johnson, G. Scholes, K. (1999), Exploring Corporate Strategy, Fifth edition. Prentic Hall Europr, England.
אתרי אינטרנט
www.pelephone.co.il

תגים:

ידע · נכסי · פלאפון · סלולארי · סלולרי · טלפונים · ניידים

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "ניהול נכסי ידע - פלאפון", סמינריון אודות "ניהול נכסי ידע - פלאפון" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.