היישום אינו מחובר לאינטרנט

פתיחת האוניברסיטה הפתוחה

עבודה מס' 064474

מחיר: 181.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: תהליכי הקמתה ופעילותה של האוניברסיטה הפתוחה כחלק ממערכת ההשכלה הגבוהה בישראל.

3,083 מילים ,9 מקורות ,2002

תקציר העבודה:

האוניברסיטה הפתוחה (להלן האו"פ) היא אחת משמונה האוניברסיטאות בישראל המעניקות תואר בוגר אוניברסיטה (B.A) ותואר שני (M.Sc) במדעי המחשב. היא הוקמה בשנת 1974 בתמיכת קרן יד הנדיב במתכונת דומה לזו של האו"פ באנגליה. הלימודים החלו בשנת 1976, ובשנת 1980 הכירה בה המועצה להשכלה גבוהה (המל"ג) כמוסד המעניק תואר ראשון (ראה נספח המפרט נקודות ציון בפתיחתה). האו"פ מקיימת את לימודיה בעשרות מרכזי לימוד ברחבי הארץ, מאילת ועד תל-חי (קשתי ואחרים, 1997). ניסוח העקרון המונח ביסוד הקבלה הפתוחה: כל אדם זכאי, ללא תנאים מוקדמים, לנסות את כוחו בלימודים אקדמיים באו"פ, אשר נותנת הזדמנות לסטודנטים, אך אינה מבטיחה להם הצלחה (הד החינוך,1991). לצד פתיחות בתנאי הקבלה, האו"פ תובעת מתלמידיה משמעת עצמית, מוטיבציה גבוהה, אחריות, סקרנות אינטלקטואלית, התמדה ויכולת למידה הנדרשת מסטודנטים הלומדים במסלולים אקדמיים. האו"פ שונה מיתר המוסדות להשכלה גבוהה בתהליכי ההוראה והלמידה ובאופי התייחסות הגומלין בין הסטודנט, המרצה וחומר הלימודים (קשתי ואחרים, 1997).

מטרת העבודה: תיאור פתיחת האו"פ כשינוי ורפורמה משמעותית שהתרחשה במערכת החינוך
בישראל תוך השוואת נושא זה לשינויים ולרפורמות אחרות שהתרחשו במערכת החינוך בישראל ועיגון הנושא בתפיסות הלקוחות מספרות תיאורטית.

קטע מהעבודה:

העקרונות המנחים את האו"פ אוניברסליסטיים ושוויוניים יותר משאר האוניברסיטאות מכיוון שהתלמידים מתקבלים ללא מיון ומערכת ההוראה גמישה, כך שתתאים לאנשים עובדים. האו"פ מבקשת להעניק "הזדמנות שניה" לאלה שאינם עומדים בדרישות האוניברסיטאות האחרות, ולהציע מגוון קורסים למבוגרים, בהתאם לתפיסה של "למידה לכל אורך החיים" (סבירסקי, 1997). הנרשם לאו"פ אינו זקוק לתעודת בגרות, לתוצאות בחינה פסיכומטרית ואפילו לא לתעודת לידה. האו"פ מסוגלת לקלוט כל מספר של תלמידים, ללא הגבלה, בלי להוריד את רמתה. לומדות בה קבוצות אוכלוסייה שבעבר לא היו צרכניות של השכלה גבוהה, 95 אחוזים מתלמידיה עובדים, גילם הממוצע הוא 35.

מקורות:

בולוטין, ס., שביט, י. ואיילון, ח. (2001). התרחבות ההשכלה הגבוהה בישראל והשלכותיה החברתיות: 1980 - 1996. (תדפיס).
האוניברסיטה הפתוחה: השכלה אקדמית ללא תנאים מוקדמים. הד החינוך, 24-25 (1991).
הורוביץ, ת. ווולנסקי, ע. (1997). ממערכת מונוליטית למערכת פלורליסטית. בתוך: פלד, א. (עורך). יובל למערכת החינוך בישראל. ירושלים: משרד החינוך, התרבות והספורט.
יוגב, א. (1991). מדיניות נגררת, מדיניות מנחה ורפורמה בחינוך התיכון. בתוך ר. שפירא וא. כשר (עורכים). רשפים:היבטים הסטוריים, פילוסופיים וחברתיים של החינוך, 275-293. תל-אביב: אוניברסיטת תל-אביב.
יוגב, א. (2000). ריבוד האוניברסיטאות בישראל והשלכותיו על מדיניות החינוך הגבוה. סוציולוגיה ישראלית 2 (2), 481-498.
יוגב, א. וכפיר, ד. (1981). גורמים הקובעים את מסלול הלימודים העל-יסודי: ההקבצה ותהליכי ניעות-מטעם במערכת החינוך. מגמות, כ"ז (2), 139-153.
סבירסקי, ש. וסבירסקי, ב. (1997). השכלה גבוהה בישראל. מידע על שוויון, 8.
קשתי, י., אריאלי, מ. ושלסקי, ש. (עורכים) (1997). לקסיקון החינוך וההוראה,עמ' 99. תל-אביב: הוצאת רמות, אוניברסיטת תל-אביב.
Halperin, S.(1984). Any Home a Campus: Everymans University of Israel. Washington: The Institute for Educational Leadership.

תגים:

אוניברסיטאות · אקדמיים · גבוהה · השכלה · מוסדות · סטודנטים · רפורמה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "פתיחת האוניברסיטה הפתוחה", סמינריון אודות "פתיחת האוניברסיטה הפתוחה" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.