היישום אינו מחובר לאינטרנט

השפעת הפרסום על כוונות רכישה

עבודה מס' 064329

מחיר: 193.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: השפעת הפרסום על כוונות רכישה של לקוחות בחברת "יוסף לוונשטיין ובניו".

9,820 מילים ,20 מקורות ,1999

תקציר העבודה:

הפרוייקט עוסק בסוגיית הפרסום שהנו משתנה בלתי תלוי וכוונת רכישה המהווה את המשתנה התלוי. בפועל, פרוייקט זה דן בסוגיות הנ"ל מתוך ניתוח תמונת מצב קיימת בחברת "לוינשטיין" העוסקת ביבוא ושווק מוצריי תקשורת, מערכות הינע, מכשור ובקרה ודבקים אפוקסיים.
עקב כניסה של מתחרים, חלה ירידה בהכנסות ומוצר הדגל של החברה הפך ללא רלוונטי והחברה לא מצאה אלטרנטיבה עסקית לבעיה. בכדי לקבוע האם ההשקעה בפרסום השפיע על הלקוחות וגרמה להם לרכוש ממוצריי החברה הוחלט לבדוק באם הפרסום משפיע על הלקוח ומהווה זרז לרכישות.
על פי פאטי, קאסיופו ושומאן (1983) הפרסומת יוצרת מחשבות ויכולתה לשכנע את הצרכן (כוונת רכישה) מותנית בעיקר באיכות הטיעונים, ב"דרך ההוכחה" ופחות במרכיבים יצירתיים. מכאן מתעוררת שאלת המחקר והיא:
האם קיים קשר בין פרסום לכוונת רכישה?
מענה על שאלת המחקר יסייע בהבנת הקשר שבין אפקטיביות הפרסום שהחברה נוקטת לבין כוונת הרכישה של הלקוחות הפוטנציאלים והקיימים של החברה. שיטת המחקר מבוססת על מחקר מתאמי הנאמד ב- 100 נדגמים שהינם מהנדסיי פיתוח וייצור ואנשיי רכש המייצגים את לקחות החברה, לקוחות המתחרים ולקוחות פוטנציאלים.
שיטת הדגימה הינה דגימה הסתברותית ובפועל בוצעה דגימת שכבות. אקט זה בא לידי ביטוי בכך שאוכלוסיית המחקר חולקה לקבוצות (לקוחות החברה, לקוחות המתחרים ולקוחות פוטנציאלים) ומתוך כל קבוצה נדגמו מספר אנשים בדגימת נוחות. הסיבה לבחירת שיטת דגימה זו הינה שהנדגמים נלקחים למדגם מתוך קבוצות הדומות בתוכן ושוות בינהם.

תוכן עניינים:
תקציר
פרק 1 - מבוא
פרק 2 - סקירת ספרות
2.1 - פרסום
2.1.1 - מודלים בפרסום
2.2 - כוונת רכישה
2.2.1 - מחיר התייחסות
פרק 3 - שיטת המחקר
פרק 4 - ממצאיי המחקר
פרק 5 - דיון וניתוח
פרק 6 - סיכום, מסקנות והמלצות
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

2.1.1. תאור הבעיה בארגון
שני תהליכים שהתחוללו במחצית השניה של העשור האחרון גרמו לירידה חדה בהכנסות החברה:
1. הכניסה של טלפונים סלולריים- דבר שחיסל כמעט לחלוטין את תחום הטלפונים הציבוריים, ואת כרטיסי הטלכרד.
2. כניסה של מתחרים חדשים שהביאו מוצרים דומים מהמזרח, במחירים זולים, וכבשו חלק מפלח השוק של חברת יוסף לוונשטיין ובניו.
בישיבת הנהלה הוחלט לא להחדיר לארץ מוצרים נוספים במקום כרטיסי הטלכרד ולא להוריד מחירים וליישר קו עם המתחרים, אלא להתמודד עם הירידה בהכנסות ביציאה במסע פרסום אגרסיבי בו היא מדגישה את האיכות והמוניטין של מוצריה כשהמוטו הוא, עדיף לשלם מעט יותר בשביל לקבל מוצר איכותי יותר.
2.1.2. זיהוי הבעיה העסקית:
1. ירידה בהכנסות כתוצאה מכניסת מתחרים (מ 7 מליון $ בשנת 1999 ל- 5.8 מיליון $ בשנת 2000).
2. מוצר הדגל של החברה הפך לא רלוונטי והחברה לא מצאה אלטרנטיבה עסקית לבעיה.

מקורות:

1. הורניק יעקב ליברמן יהושע. (1996). ניהול הפרסום. בית ההוצאה לאור של האוניברסיטה הפתוחה. תל אביב.
ראפ סטן. קולינס טום. (1991). המהפך הגדול בשיווק. הוצאת מטר תל אביב.
ראקהם ניל. (1998). אסטרטגיית מכירה ממוקדת לקוח. צ'ריקובר מוציאים לאור בע"מ.
שור ישראל (1996). עבודת MA במנהל עסקים, אוני' בר אילן .
Aaker D.A Myers J.G (1987) Advertising Management Prentice - Hall International, Inc.
Bass Frank M. Parsons Leonardo J. (1971), "Optimal Advertising - Expenditure Implications of a Simultaneous - Equation Regression Analysis", Operations Research no. 19 pp. 822-831.
Clark D.G (1976) "Econometric Measurement of the Duration of Advertising Effect on Sales", Journal of Marketing Research, vol. 13, pp. 345-357.
Ephron E. (1997) "Recency Planning", Journal of Advertising Research Vol.37, no. 4 July/August, pp. 61-65.
John Philip Jones (1997) "What Does Effective Frequency Mean in 1997?", Journal of Advertising Research Vol.34, no. 4 July/August, pp. 14-20.
Kamin H. (1978) "Advertising Reach Frequency", Journal of Advertising Research Vol.18, no. 1 pp. 21-25.
Krugman H.E (1972) "Why Three Exposures May Be Enough", Journal of Advertising Research Vol.12, no. 6 pp. 11-15.
Lambin J. (1972), " Is gasoline advertising justified?", Journal of Business, 45 pp. 585-619.
Little D.C Lodish L.M. (1969) "A media planning calculus", Operations Research (Jan-Feb) pp. 1-35.
Longman K.A. (1997) "If Not Effective Frequency, Then What?", Journal of Advertising Research Vol.37, no. 7, July/August, pp. 44-50.
MacDonald C. (1997) "From Frequency" to Continuity" - Is It a New Dawn?", Journal of Advertising Research Vol. 37, no. 4 July/August, pp. 21-25.
Naples M.J (1979) "Effective Frequency: The Relationship Between Frequency and Advertising Effectiveness", New York: Association of National Advertising, Inc.
Tellis G.J (1997) "Effective Frequency: One Exposure or Three Factors?", Journal of Advertising Research Vol.38, no. 4, July/August pp. 75-80.
Tellis G.J Weiss D.L. (1995) "Does TV Advertising really affect sales? The role of measures, models and data aggregation", Journal of Advertising vol. 24, no.3, pp. 1-12.
Winter F.W (1973) "A Laboratory increases sensitivity to price", Journal of Advertising Research Vol.10, pp. 53-62.
Zielske H.A Henry W.H (1980) "Remembering and Forgetting Television Ads", Journal of Advertising Research Vol.20, no. 2 April, pp. 7-13.

תגים:

פרסומי · שיווק · לקוח · מכירה · מכירות · אסטרטגיה · קהל · יעד · ארגון · צרכן

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "השפעת הפרסום על כוונות רכישה ", סמינריון אודות "השפעת הפרסום על כוונות רכישה " או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.