היישום אינו מחובר לאינטרנט

הבדלי ההתנהגות בין המינים ברכישה מקוונת

עבודה מס' 063673

מחיר: 361.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: ההבדל בין התנהגות הרכישה המקוונת בקרב גברים, לבין התנהגות הרכישה המקוונת בקרב נשים.

7,630 מילים ,23 מקורות ,2005

תקציר העבודה:

קניה מקוונת היא אחת האפשרויות הנוחות ביותר שהאינטרנט מציע ולה מספר יתרונות: חיסכון משמעותי בזמן ובעלות; קנייה מקוונת הינה קנייה מתוכננת יותר: באפשרותנו לחפש פריטים שונים, להשוות מחירים, למצוא פריטים קשים לאיתור ולשלוח אותם לאנשים בכל רחבי העולם, וכל זאת מהמחשב האישי. הנוחות שבקניה מקוונת חייבת להיות מלווה באבטחה מקוונת. כשם שלא היית משאיר את כרטיס האשראי שלך על הדלפק במהלך קניות בחנות רגילה, בדיוק כך תרצה גם להגן עליו גם במהלך קניה מקוונת. הקנייה המקוונת מסתייעת בפרוטוקולי אבטחה תקניים המשתמשים בהצפנה. פרוטוקולים אלה מהווים סידרה של כללים עבור תקשורת בין מחשבים המבצעים קידוד של נתונים הנשלחים בין אתרים מאובטחים כדי למנוע הצגה של הנתונים בפני משתמשים שאינם מורשים.
נשאלת השאלה המהותית: האם נשים שונות בתפיסתן המהותית את הרכישה המקוונת בהשוואה לגברים? האם על המשווק לבצע הבחנה בין השיווק למינים השונים?
המחקר שערכנו עוסק בהבדלי ההתנהגות בין המינים.

מתודולוגיה
טרם המחקר שבוצע, ערכנו מחקר גישוש. המחקר המוקדם כלל מספר מאפיינים התנהגותיים בסיסיים שיכולים להגדיר את אופיו של הרוכש המקוון מבחינה התנהגותית. השאלון הראשוני היה מורכב ממספר שאלות רב ברירתיות, אך באותה מידה איפשר ואף עודד את המשיב בכל שלב לפרט ולהרחיב באופן אישי יותר, מנקודת מבטו במקרה של הנשאל, או מנקודת מבטה של הנשאלת. בשלב זה השתתפו כ-32 משיבים, מתוכם 15 גברים ו-17 נשים. מטרתו של מחקר הגישוש היתה לבחון באם התייחסנו למדדים והמאפיינים ההתנהגותיים העיקריים, ובה במידה לוודא שלא החסרנו פרטים חשובים. המידע שהתקבל נותח ואוחד לכדי השאלון שנבנה לטובת המחקר (נספח 2).

גבולות המחקר
האינטרנט, לכשעצמו הינו נושא רחב היבטים. שיווק אינטרנטי מהווה עולם רב מימדי. אנו התמקדנו באפיון התנהגותי, בנישה דמוגרפית. המחקר מכוון להבדלים התנהגותיים בכל הקשור להבדלים בין המינים.

ביצוע המחקר
המחקר נערך בשני מישורים נפרדים אך תומכים - נתונים משניים ונתונים ראשוניים.
הנתונים המשניים, הספרות המקצועית, נאספו ממוספי עסקים וכלכלה וכללו מספר לא מבוטל של מחקרים וכתבות. מספר מאמרים אותרו ברשת האינטרנט עצמה, ומתוך מאגר המאמרים האקדמאיים של אוניברסיטת בר אילן. יש לזכור שהעולם הממוחשב בכלל והאינטרנט בפרט הינו דינאמי והתמורות החלות עליו הינן משמעותיות. המידע שנאסף נותח בהתאם, ובפרט התייחסנו להיבט החדשנות המתמדת בתחום מול המחקרים שבוצעו לאורך השנים. לעומתם, הנתונים הראשוניים נאספו באמצעות שאלון מקוון, שהופץ בשיטת "כדור השלג".
השאלון הופץ להערכתנו לכ300- כתובות של דואר אלקטרוני (חברים, משפחה, עמיתים לעבודה ומכרים וותיקים). באופן זה ניתן היה להגיע לחתכים שונים במהירות ובקלות יחסית. המשיבים התבקשו להפיץ הלאה את השאלון, ובכך יצרו את אפקט השלג, ואפשרו מחקר בחתכי אוכלוסיה מגוונים.

המדגם פנה לגולשים בוגרים במדינה, מעל גיל 18, בעלי כרטיס אשראי לשם ביצוע הרכישה.
במדגם השתתפו 95 גברים ו-82 נשים מתוך 177 משיבים, שמהווים %53.7 גברים ו- %46.3 נשים בהתאמה. בעולם המערבי מצטמצם הפער בין נשים וגברים באופן כללי- וכפי שרואים הדבר בא לידי ביטוי בהתפלגות זו. מתוך 202 שאלונים, סוננו רשומות ריקות\ כפולות, ונבדקו השדות שהוזנו ידנית לוודא את תקפותם. בסה"כ נמצאו 177 רשומות תקינות. הרשומות הוכנסו לתוכנת SPSS לצרכי עיבודים סטטיסטיים.

תוכן עניינים
1. מבוא
1.1 רקע - העידן החדש
1.2 הרכישה המקוונת
2. סקירה ספרותית מקצועית
3. הבעיה המחקרית
3.1 מטרת המחקר
3.2 המשתנים
3.3 מתודולוגיה
4. ממצאי המחקר
5. סיכום ומסקנות
5.1 תוצאות החקר
5.2מגבלות
5.3 מחקרי המשך
5.4 סיכום
5.5 תרומת המחקר
נספח 1 - ביבליוגרפיה
נספח 2 - שאלון המחקר
נספח 3 - ריכוז שכיחויות לשאלון הדמוגרפי
נספח 4 - ריכוז נתוני כלל ההשערות המחקריות

מקורות:

(Judge2001) Paul C Judge (2001), "Reality check : will online ads ever click?", Fast Company, Boston.
Anderson R. And Bickson T. (1995), "Universal access to E-Mail" Feasibility and Social Implications", Rand Cooperation, Santa Monica, CA
(Mag1998) Anonymous (1998), "Internet shopping behavior study offers insights to online merchants", Office Systems Magazine, Georgetown.
Steven Bellman, Gerald L. Lohse and Eric J. Johnson (1999), "Predictors of Online Buying Behavior", Communication of the ACM, December, Volume 42, Number 12, pp 32-38
(Blake2003) Brian F Blake (2003), "Innovativeness and variety of internet shopping", Internet Research, Bradford.
J. Katz and P. Aspden (1997), "Motivations and barriers to Internet usage: results of a national public opinion survey", Internet Research: Electronic Networking Applications and Policy, Volume 7 Number 3, pp. 170-188
(Vijay2002) Leo R Vijayasarathy (2002). "Product characteristics and internet shopping intentions", Internet Research, Bradford.
Thompson S.H Teo (2001), "Demographic and motivation variables associated with Internet usage activities", Internet Research: Electronic Networking Applications and Policy, Volume 11 Number 2 pp. 125-137.
Pradeep Korgaonkar and Lori D. Wolin (2002), "Web Usage, advertising, and shopping: relationship patterns", Internet Research: Electronic Networking Applications and Policy, Volume 12 Number 2, pp 191-204
(Torkzadeh 2002) Gholamreza Torkzadeh (2002). "Measuring factors that influence the success of internet commerce", Information Systems Research, Linthicum.
Korgaonkar, Pradeep K. (1999). "A Multivariate Analysis of Web Usage". Journal of Advertising Research, Mar/Apr, Vol. 39 Issue 2, p53, 16p.
Keng Neo Lynda Wee, Ramesh Ramachandra. (2000). "Cyberbuying in China, Hong Kong and Singapore: Tracking thewho, where, why and what of online buying". International Journal of Retail & Distribution Management, Vol 28 Issue 10, pp 307-316
(Menon2002) Satya Menon (2002), "Cross category effects of induced arousal and pleasure on the internet", Journal of Retailing, Greenwich.
Steenkamp J.- B.E.M., ter Hofstede F. and Wedel M (1999), "A cross-national investigation into the individual and national culture antecedents of consumer innovativeness ", Journal of Marketing, Volume 63, April, pp. 55-69
(Sin2002) Leo Sin (2002), "Profiling internet shoppers in Hong Kong : demographic, psychographic, attitudinal and experiential factors", Journal of International Consumer Marketing, New York.
Zeffane R. and Cheek B. (1993), "Profiles and correlates of computer usage: a study of the Australian telecommunications industry", Computer in Industry, Volume 22, pp. 53-69
(Fry2001) Jason Fry (2001), "Why shoppers' loyalty to familiar web sites isn't so crazy after all", Wall Street Journal, New York.
Darian J.C. (1987), "In-home shopping: are there consumer segments?", Journal of Retailing, Volume 63, Number 2, pp.163-86
(Ray2001) Alastair Ray (2001), "How to encourage internet shopping", Marketing, London.
Ruby Roy Dholakia and Outi Uusitalo (2002), "Switching to electronic store: consumer characteristics and the perception of shopping benefits", International Journal of Retail & Distribution Management, Volume 30 Number 10, pp 459 - 469
May, E.G (1989), "A retail odessey", Journal of Retailing, Volume 65 Number 3, pp. 356-67.
Harrison A.W and Rainer R.K (1992), "The influence of individual differences on skill in end-user computing", Journal of Management Information Systems, Volume 9 Number 1, pp. 93-111
(Ward2000) Michael R Ward (2000), "Internet shopping, consumer search and product branding", The Journal of Product and Brand Management, Santa Barbara.

תגים:

אינטרנט · באנר · גברים · גלישה · הבדלי · מובהקות · מוצרים · מין · מקוונת · נשים · פרסום · רכישה · רמת · רצון · שביעות

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הבדלי ההתנהגות בין המינים ברכישה מקוונת", סמינריון אודות "הבדלי ההתנהגות בין המינים ברכישה מקוונת" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.