היישום אינו מחובר לאינטרנט

אסטרטגיית יציאת חברת "דלק" לשוק הבינלאומי

עבודה מס' 064328

מחיר: 312.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: ניתוח הסביבה הפנימית והחיצונית של שוק הדלק הבינלאומי, שאליו חברת דלק שואפת לחדור.

5,491 מילים ,18 מקורות ,2005

תקציר העבודה:

חברת "דלק" היא חברת דלק ישראלית הקיימת משנת 1951 וכוללת 215 תחנות דלק בפריסה ארצית. החברה נמצאת בבעלות מלאה של "קבוצת דלק בע"מ"- חברת אחזקות מהגדולות במשק הישראלי, אשר מניותיה נסחרות בבורסה.
בשנת 2001 החליטה חברת דלק לבצע שינוי אסטרטגי ולחדור לשוק הבינלאומי.
הסיבות שהובילה אותה להחלטה זו היא הרצון להגדיל את נתח השוק .

בפרויקט זה ננתח את הסביבה הפנימית והחיצונית של שוק הדלק הבינלאומי, שאליו חברת דלק שואפת לחדור.
בפרק הראשון של העבודה תינתן סקירה קצרה אודות החברה והגורמים שהובילו אותה לחדור לשוק הבינלאומי.
הפרק השני יתייחס לסביבה הבינלאומית- סביבת המאקרו וסביבת המיקרו.
כמו כן ייערך ניתוח פוטנציאל ע"פ מודל GE.
בפרק השלישי ייערך ניתוח SWOT של חברת דלק מול סביבת השיווק אליה
בחרה לחדור- השוק האמריקאי .
בפרק הרביעי יוגדרו היעדים השיווקים.
בפרק החמישי ייערך ניתוח של אסטרטגיות חדירה אפשריות לשוק האמריקאי ותוצג האסטרטגיה שנבחרה.
בפרק השישי תפורט האסטרטגיה השיווקית בשוק היעד- המיצוב, העמדה התחרותית, האסטרטגיה הלוחמנית והתמהיל השיווקי.

תוכן עניינים:
מבוא
פרופיל החברה
הסיבות ליציאה לשוק הבינלאומי
1. סביבת השיווק הבינלאומי
1.1 סביבת מאקרו
1.2 סביבת מיקרו
2. ניתוח פוטנציאלי ע"פ מודל GE
3. ניתוח ע"פ מודל S.W.O.T מול סביבת השוק האמריקאי
4. יעדים שיווקים
5. אסטרטגיית החדירה לשוק
6. האסטרטגיה השיווקית
6.1 אסטרטגיית המיצוב
6.2 העמדה התחרותית
6.3 תמהיל השיווק
סיכום
ביבליוגרפיה
נספח -ניתוח הסביבה התרבותית של השוק האמריקאי

קטע מהעבודה:

שוק הדלק הישראלי מורכב מ-5 שחקניות מרכזיות: פז, סונול, דלק, אלון ודור אנרגיה.
סקר שערך מכון שילוב בשנת 2001, עבור חברת דלק בנושא מעמד ותדמית חברת דלק, העלה כי שלשת החברות המובילות בארץ מבחינת רמת מודעות הן פז (89%), דלק (81%)
וסונול (73%), אחריהן בפער ניכר ממוקמות אלון ודור.
חברת דלק מחזיקה בכ- 27% מנתח השוק בישראל.

מקורות:

פרי מיכאל (1991) אסטרטגיה של יתרון תחרותי, הוצאת מיצוב
שמואל, בן -טובים ( 1986) היעד: אמריקה - מדריך לאיש העסקים הישראלי , בעקבות הסכם הסחר עם ארה"ב, איגוד לשכת המסחר והתעשייה.
קוטלר, פיליפ ויעקב הורניק (2000) ניהול השיווק, האוניברסיטה הפתוחה
עלי שגב ופול גריי (1995) אסטרטגיה ליחידה עסקית, האוניברסיטה הפתוחה
קוטלר.פ, ארמסטורנג. ג, (1994) עקרונות השיווק, הוצאת המכון לפריון העבודה והייצור המרכז לניהול עסקי, כרך ב'.
Cateora Philip R.(1996),International Marketing,9th edition,Irwin.
Cateora P.R. Ghauri P. N. , (2000), "International Marketing", McGraw
Hill Czinkota M.R. Ronkainen I. A. (1998), "International Marketing", The Dryden Press Harcourt Brace College Publishers
Ohmae K. (1994), "The Borderless World, Power Strategy in Global
Marketplace", Harper Collins Business.Porter , M., E. (1980) Competitive
Strategy .New York: Free Press
Porter,M,E. "What is Strategy" in Harvard Business Review
November- December, 1996.
מאמרים מקצועיים וכתבות בעיתונים
ברון ליאור, (2002) "אושרה הרפורמה במחירי הבנזין", מעריב עסקים- 1 במאי
קרני יואב (2002) "עם צ'אווס או בלעדיו", גלובס-11 באפריל
קרני, יואב. (2001)"האושר מתחיל במשאבת הדלק", גלובס-17 במאי
שרון ריבלין, ורד (2200) "דלק תשקיע 40 מיליון דולר בשינוי זהות תאגידית ובקמעונאות דרכים", גלובס- 6 במאי
Convenience Store Industry(1999) Factbook National Association Of Convenience Stores PP.6
אתר דלק : www.delek.co.il

תגים:

אנרגיה · אסטרטגייה · בידול · בינלאומי · דלק · חנויות · מיצוב · מיתוג · נוחות · תחרות

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "אסטרטגיית יציאת חברת "דלק" לשוק הבינלאומי", סמינריון אודות "אסטרטגיית יציאת חברת "דלק" לשוק הבינלאומי" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.