עבודה מס' 064210
מחיר: 288.95 ₪ הוסף לסל
תאור העבודה: סקירה של הסיבות לקשיי כתיבה והשיטות השונות בהן ניתן לטפל בבעיה זו.
8,389 מילים ,12 מקורות ,1999
העבודה תעסוק בבעיות הכתיבה אצל ילדים בגילאי בית הספר המוקדמים, המאפיינים, הסיבות והפתרונות המוצעים על מנת להתגבר על הבעיה.
בעיות כתיב (דיסגרפיה בלעז) קיימות אצל ילדים רבים ולפי החוקרים הן נובעות ממספר גורמים.
יש מספר סוגים של דיסגרפיה. יש אנשים עם דיסגרפיה שכתב ידם אינו קריא והאותיות מעוצבות בצורה לא קבועה. אחרים כתב ידם קריא והאותיות מעוצבות בצורה לא קבועה. אחרים כתב ידם סביר, אך כתיבתם איטית מאוד וכתב ידם קטן. בכל מקרי הדיסגרפיה- הכתיבה דורשת השקעה מופרזת של אנרגיה, התמדה וזמן שלא תמיד הילד מסוגל להקדישם. הפרעה זו גורמת לקושי משמעותי ברכישת הישגים בכיתה או ביצוע תפקודים יומיומיים הקשורים בכישורי כתיבה. דיסגרפיה עלולה לעכב יכולת של הבעת רעיונות. תלמיד דיסגרפי שוכח מה התכוון לכתוב כאשר תשומת ליבו מוקדשת למאמץ לזכור היכן להניח את העפרון וכיצד לעצב את האותיות. דיסגרפיה גורמת לכך שהתלמיד אינו מספיק להשלים את עבודות הכיתה, אינו משלים את שיעורי הבית ומתקשה למקד את הקשב. דיסגרפיה מהווה בעיה מאוד מגבילה ומשפיעה על תפקודי הלמידה משלב בית הספר היסודי. דיסגרפיה מהווה בעיה מורכבת בעלת השלכות נרחבות על תפקוד לימודי, חברתי ותקשורתי.
העבודה תסתמך בעיקר על ספרי יעוץ שנכתבו על הנושא וטרחו לציין את שיטות הטיפול. אולם לפני סקירת שיטות הטיפול יסקרו הסיבות, המאפיינים ואפשרויות האבחון של המתקשים בכתיבה.
תוכן העניינים:
פתח דבר
1. מבוא
2. מהן שגיאות כתיב
2.1 תחילת תהליך הוראת הכתיבה
3. הגורמים לשגיאות הכתיב
3.1 ההתנגדויות להוראה מוקדמת של הכתיבה
4. אבחון שגיאות הכתיב
4.1 שגיאות גלויות וסמויות
4.2 אבחון ע"י בעיות קריאה
4.3 הקשר בין כתיבה וכתיב
5. טיפול בשגיאות כתיב
5.1 תירגול
5.2 הציור כמבוא לכתיבה
5.3 תפקיד המחנך
5.4 שיפור הכתיב ע"י קריאה
5.5 איות נכון של המילים
5.6 טכנולוגיה מחשובית
6. סיכום
ביבליוגרפיה
אלקיס א., שילוב המחשב בתוכנית העבודה בבית הספר, תל-אביב: משרד החינוך והתרבות, 1976.
בנוז מוטי הוראה קריאה וכתיבה למתקשים, אוניברסיטת בר אילן, תשנ"ז.
גודינאו, ג. ציורי ילדים, תל אביב, רשפים, 1979.
הרמתי, ש., עיקרי הבנת-הנקרא, האוניברסיטה העברית, ירושלים, 1982
זכאי דן, יסודות הפסיכולוגיה הקוגנטיבית, הוצאת האוניברסיטה הפתוחה, תל-אביב, 1992.
כרמון חנה, דו"ח מעקב של תכניות לשון משרד החינוך והתרבות המרכז לתכניות לימודים, ירושלים תשל"ח.
מודלינגר אילנה קשיי כתיבה, תל-אביב: ספריית הפועלים 1981.
סימונטון בלק (תשכ"ה), "הנלמד את ילדי גיל הגן לקרוא ולכתוב ולחשוב", הד הגן, חוברת ג' ט"ו, הדר.
עמלה עינת ליקוי למידה- האתגר, תל אביב, ידיעות אחרונות, 1996
קאגאן מאסן קינגר, התפתחות הילד ואישיותו, כרך א', הוצאת דורי, תל-אביב, 1979.
קורת עופרה, "האם ניתן ורצוי ללמד ילדי גן קרוא וכתוב?", הד הגן, חוברת ד', סיוון 1991
שלומי דליה לקרוא ולכתוב משרד החינוך והתרבות, המנהל הפדגוגי, 1997
Lentolf. J .(1994). "Socio-cultural theory and second language learning" Special issue of Modern Language Journal , 78, No 4.
דיסגרפיה · כתב · אותיות · קריאה · תלמיד · דיסלקטים · דיסלקציה
ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "סיבות, אבחון וטיפול בקשיי כתיבה", סמינריון אודות "סיבות, אבחון וטיפול בקשיי כתיבה" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.
ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.
יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.