היישום אינו מחובר לאינטרנט

הצעה לאסטרטגיה שיווקית לחברת עלית והשופרסל להפצת מוצר יבוא חדש - תה בקרטון

עבודה מס' 064203

מחיר: 361.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: ניתוח שוק יבוא ושיווק התה בארץ והצעה להחדרת מותג תה חדש

11,078 מילים ,12 מקורות ,2002

תקציר העבודה:

שוק התה בישראל היה שוק רגוע ומשעמם. היצרן הגדול של התה בארץ הייתה חברת ויסוצקי ששלטה בשוק לחלוטין ולכל שאר הנישות הפנויות שיווקו התה יצרנים קטנים עם מותגים פרטיים
בשנת 1995 התחיל לעבוד בארץ היצרן של תה הגדול בעולם חברת "ליפטון" וכך שוק התה נהייה עמוס יותר התחרותיות בשוק עלתה ו "ויסוצקי" התחילה להגיע לכל לקוחות פוטנציאלים ולחברות קטנות כמו "עלית" היה הרבה יותר קשה לעבוד בשוק. במקביל נכנסה לשוק קפה ישראלי חברת "נסטלה" העולמית שלקחו חלק גדול של השוק קפה נמס בישראל אר איימה להיכנס גם לשוק התה .
לקראת שנת 2001 התחיל המיתון בכלכלה ישראלית. כמעת כל חברות הקטנות מצאו את עצמם בבעיות שונות. בנוסף למתון המצב הביטחוני באזור הדרדר. המכירות שלחברת "ליפטון " ירדו.

להלן יסקרו תהליך השיווק, תמהיל ההפצה, תמהיל המחיר וכן ניתוח SWOT, על מנת להעריך את מקומה של החברה. בפרק המחקר יערך מחקר שוק בו יחולקו לצרכנים שאלונים סגורים. השאלונים ינותחו בשיטה הכמותית ומהם נסיק מסקנות לגבי העדפות הצרכנים.
לאור הממצאים נמליץ המלצות הנראות כהגיוניות וישימות.

תוכן העניינים
1. מבוא
2. החברה
3. ניהול השיווק
3.1 התנהגות צרכנים
3.2 גורמים המשפיעים על החלטות הקניה
4. הסביבה העסקית
4.1 הענף
4.2 חסמי כניסה ויציאה
4.3 סביבת המאקרו
4.4 סביבת המיקרו
5. תמהיל השיווק
5.1 תמהיל המוצר
5.2 תמהיל המחרה
5.3 תמהיל ההפצה
5.4 תמהיל הקידום
6. ניתוח SWOT
6.1 הזדמנויות
6.2 איומים
6.3 נקודות עוצמה
6.4 נקודות חולשה
7. מחקר שוק וניתוחו
7.1 מחקר שוק
7.2 דיון בממצאים
8. תוכנית שיווקית- חדירה לשווקים אחרים
8.1 מיצוב
8.2 נושאי מפתח ובעיות מרכזיות של הפירמה
8.3 חלופות אסטרטגיות.
8.4 פרסום
8.5 שיטת ההפצה
9. סיכום הפרויקט
10. ביבליוגרפיה
11. נספח- דוגמאת השאלון
12. נספחים

קטע מהעבודה:

תה נכלל בקבוצת מוצרי הצריכה. העלויות של היצור אחידות וקבועות, פחות או יותר לכל הענף. זהו מוצר בעל מעורבות נמוכה הנרכש באופן שוטף מבלי לערוך, בדרך כלל, חיפושים נרחבים אחר איכויות סוגים ומינים וללא השקעת מאמצים בהשוואת מחירים. מוצרי נוחות נצרכים, אלו מוצרים לצריכה חד פעמית הנצרכים במהירות ובתדירות גבוהה (כמו גם חומרי ניקוי, דלק, סיגריות, וכדומה) השקעת הצרכן בהם היא אפסית ולכן קשה למשווק להסיט את דעתו המקובעת על מותג מסוים.
מאחר והתה בו אנו דנים, הוא מאיכות גבוהה יותר מהתה הנמכר ע"י המתחרים, המוצר אמור להמכר טוב יותר והבעיה העיקרית היא החדרתו לשוק.

מקורות:

51,200
54,300
58,000
עלות מכר
(17,700)
(17,700)
(18,100)
רווח גולמי
33,500
36,600
39,900
הוצאות הנהלה
(15,000)
(15,000)
(15,000)
רווח תפעולי
18,500
21,600
24,900
הכנסות (הוצאות) מימון
(1000)
(1000)
(1000)
רווח תפעולי לאחר הוצאות מימון
17,500
20,600
23,900
רווח לפני מסים על הכנסה
17,500
20,600
23,900
דוח רווח והפסד מותאמים לשקל של סוף שנת 2006
שנה 2006
הכנסות ממכירות
387,900
עלות מכר
(189,000)
רווח גולמי
198,900
הוצאות מכירה
(30,000)
הוצאות הנהלה
(180,000)
רווח תפעולי
(11,100)
הכנסות (הוצאות) מימון
(12,000)
רווח תפעולי לאחר הוצאות מימון
(23,100)
רווח לפני מסים על הכנסה
(23,100)
מסים על הכנסה 36%
0
דוח רווח והפסד מותאמים לשקל של רבעון I ו- II לשנת 2007
רבעון 1 2002
רבעון 2 2002
הכנסות ממכירות
179,600
205,200
עלות מכר
(60,000)
(66,000)
רווח גולמי
119,600
139,200
הוצאות מכירה
(12,000)
(13,000)
הוצאות הנהלה
(60,000)
(60,000)
רווח תפעולי
47,600
66,200
הכנסות (הוצאות) מימון
(6,000)
(6,000)
רווח תפעולי לאחר הוצאות מימון
41,600
60,200
רווח לפני מסים על הכנסה
41,600
60,200
מסים על הכנסה
דוח רווח והפסד מותאמים לשקל של רבעון 3 ו- 4 לשנת 2007
רבעון 3 2007
רבעון 4 2007
הכנסות ממכירות
222,000
245,000
עלות מכר
(66,000)
(66,900)
רווח גולמי
156,000
178,100
הוצאות מכירה
(14,000)
(15,000)
הוצאות הנהלה
(60,000)
(60,000)
רווח תפעולי
82,000
103,100
הכנסות (הוצאות) מימון
(6,000)
(6,000)
רווח תפעולי לאחר הוצאות מימון
76,000
97,100
רווח לפני מסים על הכנסה
מסים על הכנסה
* חישובי מסים יבוצעו ויופיעו בדוח רווח והפסד שנתי לשנת 2002
דוח רווח והפסד מותאמים לשקל של סוף שנת 2008
שנת 2008
הכנסות ממכירות
1,040,200
עלות מכר
(330,000)
הוצאות מחקר ופיתוח
רווח גולמי
710,200
הוצאות מכירה
(80,000)
הוצאות הנהלה
(240,000)
רווח תפעולי
390,200
הכנסות (הוצאות) מימון
(24,000)
רווח תפעולי לאחר הוצאות מימון
366,200
רווח לפני מסים על הכנסה
366,200
מסים על הכנסה 36%
131,832
רווח לאחר מסים
234,368
Schiffman, Leon g., Leslie Lazar Kanuk. Consumer Behavior. Fifth Edition, Prentice Hall, Englewood Cliffs, New Jersey 1994. Pp. 354-364
קוטלר (2000), עמוד 98.
סקירה משלימה לסקירת העובדים, הציוד והכישורים המיוחדים שבצעתי בסעיפים הקודמים.
Dibb, s. et. al (2000), Pp 212-219
לפי קוטלר והורניק (2000), עמ' 284.
Dibb' S, et. Al, (2000), Pp 697-699.
קוטלר(2000), עמ' 184, מציע רשימת תיוג לעריכת ניתוח נקודות sw.
פינוי וניקוי שלוחנות/מסעדה
סוף
כן

תגים:

ויסוצ'קי · ליפטון · צרכנים · שתייה · מכירה · שיווק

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הצעה לאסטרטגיה שיווקית לחברת עלית והשופרסל להפצת מוצר יבוא חדש - תה בקרטון", סמינריון אודות "הצעה לאסטרטגיה שיווקית לחברת עלית והשופרסל להפצת מוצר יבוא חדש - תה בקרטון" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.