עבודה מס' 064111
מחיר: 288.95 ₪ הוסף לסל
תאור העבודה: הקשר בין שיתוף עובדים בקבלת החלטות, שביעות רצון ולבין מחויבות ארגונית בקרב עובדי אוטו דיפו
5,485 מילים ,35 מקורות ,2003
אוטו דיפו הנה חברה קמעונאית אשר הוקמה בשנת 1994 ע"י שלושה משקיעים פרטיים. החברה מתמחה במכירת אביזרים לרכב ואף במתן שירותים וטיפולים מקצועיים לכל סוגי הרכבים. כיום החברה מונה 7 סניפים ברחבי הארץ.
החברה מונה כ- 350 עובדים. משרדי הנהלת החברה ממוקמים מצומת סגולה שבפתח-תקוה, במשרדי המטה יושבים בעלי תפקידי המפתח בארגון: מנכ"ל החברה, מנהל טכני אשר מטפל בכל הצד המקצועי, מכני מול מוסכי הסניפים ומול אנשי המקצוע בסניפים, מנהל הרכש, מנהלי חשבונות, חשבת שכר, מנהלת שרות לקוחות ומנהל תפעול שתפקידו העיקרי לבקר בסניפים השונים וללוות את מנהלי הסניפים. כל סניף מונה כ- 50 עובדים העוסקים במגוון מקצועות: מכונאים, צמיגנים, אלקטרונאים, קופאיות, מוכרנים מחסנאים ושרות לקוחות. (מצ"ב נספח מבנה ארגוני של החברה).
בסניפי החברה נמכרים כ- 25,000 פריטים אשר כולם ברי התקנה בסניפים עצמם. מוטו החברה הנו לשדר מקצועיות, אמינות, שרות ואיכות במחירים הזולים ביותר ולתת מענה לכל סוגי הרכבים בארץ מה שמבדיל אותה ומקנה לה יתרון יחסי מול המוסכים השונים המתמחים בטיפולים ברכבים מאותו יצרן.
אוטו דיפו פונה לכמה סוגי לקוחות: לקוחות פרטיים אשר מתחלקים לשניים: חברי מועדון, הלקוחות המועדפים ולקוחות מזדמנים. כמו כן ללקוחות מוסדיים הכוללים חברות בעלי 3 רכבים ומעלה וכן לקוחות עסקיים כגון: מוניות, רכבי הסעות ואף וועדי עובדים של חברות כגון תעשייה אוירית.
הבעיה הקיימת הינה ירידה במכירות. עובדה פוגעת בפעילותה השוטפת של החברה.
אי עמידה ביעדי המכירות שנקבעו עפ"י התוכנית העסקית של החברה. היקף מכירות החברה כיום, בשנת 2001, 52 מליון ש"ח; פחות בכ- 10% בכלל הרשת מאשתקד, 2002, שמכירותיה הסתכמו בכ- 54 מליון ש"ח; (כולל פתיחת שני סניפים חדשים) ואף מוכרת בכ- 13% פחות מכירותיה בשנת 1999 שהסתכמו ב- 60 מליו ש"ח. (הנתונים הנם ממודדים ואף נומינלים).
בשנת 2002 חלה עלייה בתחלופת העובדים בכ-5% בסניפים השונים, במחלקות השונות, משנת 2001. ברשת קיימת תחלופת עובדים גבוהה ורצונית של עובדים בכלל ואף של עובדים ותיקים: עובדי ה"ליבה" של הסניפים, המקצועיים. דבר הגורם לחריגה גבוהה בתקציב הוצאות שכר העבודה בשל גיוס עובדים חדשים, הכשרתם באופן של ON-JOB, המלווים ע"י העובדים האחרים בסניפים. תקציב הוצאות כ"א מתוקצב עפ"י התוכנית העסקית כ-15% ממחזור המכירות. כיום החריגה נאמדת בכ- 4% בהוצאות שכר העבודה שבאה על חשבון רווחיות החברה.
בשנת 2001 חלה עלייה של מספר תלונות הלקוחות. נתון זה נבדק ונמדד ע"י מנהלת שרות הלקוחות של הרשת אשר מטפלת בבעיית הלקוחות המתלוננים. מס' התלונות גדל בכ- 20% בכלל הרשת במחצית הראשונה של שנת 2003 מול אותה תקופה אשתקד, 2002. עליי לציין שמדובר דווקא בלקוחות הפרטיים: מזדמנים ואף חברי מועדון, אין נתונים לגבי הלקוחות המוסדיים והעסקיים.
מטרת מחקר זו היא לבדוק מדוע גדלה תופעת עזיבת העובדים בסניפיה של חברת אוטו דיפו. לשם כך אבדוק את רמת הקשר בין שיתוף עובדים בהחלטות, בניהול לבין שביעות רצון העובדים ואף לבין רמת מחויבותם לארגון . אני אבחן קשרים אלה במגוון תפקידים ברשת אוטו דיפו וברמות שונות של עובדים.
המחקר יבחן באופן מובנה את המשתנים השונים, תחילה יבחן נושא מחויבות עובדים מול משתנים שונים ולאחר מכן ייחקר תחום שיתוף העובדים מול מחויבותם לארגון ושביעות רצונם.
תוכן העניינים:
1. נושא העבודה
2. מבוא
2.1 הצגת הבעיה
2.1.1 תיאור הבעיה באירגון
2.1.2 הבעיה העסקית
2.3 מטרות המחקר וחשיבותן
2.4 רציונל המחקר
2.5 משתני המחקר
2.6 השערות המחקר
3. סקירת ספרות
4. שיטת המחקר
מודל המחקר
4.1 מערך המחקר
4.2 המדגם
4.3 כלים
4.4 ההליך
4.5 שיטת הניתוח
ביבליוגרפיה
נספח - שאלון
ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "שיתוף עובדים בקבלת החלטות באוטו דיפו - הצעה למחקר", סמינריון אודות "שיתוף עובדים בקבלת החלטות באוטו דיפו - הצעה למחקר" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.
ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.
יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.