היישום אינו מחובר לאינטרנט

התמודדות עם כעס ותוקפנות ומניעת אלימות בגיל הרך

עבודה מס' 063984

מחיר: 179.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: תכנית מניעה.

3,731 מילים ,11 מקורות ,2002

תקציר העבודה:

עבודה זאת כוללת תכנית מניעה להתמודדות עם כעס ותוקפנות בגיל הרך.
העבודה כוללת:
· מבוא תיאורטי הכולל את מטרת התוכנית ורציונל
· אבחון המערכת והערכה
· תכנית מניעה

מטרת התכנית:
טיפוח חברה ערכית הוא אתגר לחברה הישראלית ולמערכת החינוך על כל רבדיה.
אחד היעדים הנובעים מהצבת אתגר זה הוא הפחתת מידת האלימות הפיזית והמילולית בגן הילדים. זאת, בהסתמך על ההנחה שחינוך בגיל הרך הוא הבסיס לעיצוב אישיותו של הילד והוא בעל השפעה לטווח הרחוק.
תכנית המניעה המוצעת תתמקד בתכנים רגשיים, חברתיים והתנהגותיים בגן הילדים.
מטרת המניעה היא לגרום לילדים לזהות ולהכיר בתחושת הכעס שלהם, תוך כדי מתן לגיטימציה לתחושה אך לא להתנהגות הפוגעת, למצוא אלטרנטיבות להתנהגות התוקפנית ולאפשר בעקבות כך הפחתה של גילויי תוקפנות בגן. בעקבות כל זאת אנו נצפה לשיפור משמעותי באקלים הגן.

ראשי פרקים:
כללי
מטרת התכנית:
רציונל תיאורטי
מיפוי צרכים
אבחון והערכה
תוכנית המניעה
פרק 1 - תכנית מניעה קבוצתית בגן
א. שיחה והיכרות עם רגש הכעס
ב. הכרה ומיפוי של עוצמות שונות של כעס
ג. משחק התגרות
ד. היכרות עם מגוון דרכים להבעת כעס
ה. התמודדות עם כעס בעזרת יצירה
ו. התמודדות עם כישלון ותיסכול
ז. משחק בבובות כפפה - פתרון קונפליקטים
ח. דמיון מודרך
ט. קריאת סיפור ומשחק דרמתי
י. בניית פינת רוגע
פרק 2: הדרכת הגננת לפעולות להורדת האלימות בגן
ההיבט הקהילתי של תכנית המניעה
בקרה
ביבליוגרפיה
נספח

קטע מהעבודה:

בעיות התנהגות בגיל הרך מופיעות במגוון ביטויים. קמבל (Campbell,1995) מציגה רשימה של בעיות התנהגות: תופעות של מתח וחרדה, עצב, הימנעות חברתית, פעילות יתר וחוסר שקט, חוסר שליטה בדחפים, חוסר ריכוז, הפרעות אכילה, הפרעות שינה, הפרעות בעשיית צרכים, חוסר משמעת ומרדנות, התקפי זעם ותוקפנות כלפי חברים. כל תופעה נפוצה בגיל מסויים ותופעות של בעיות משמעת נפוצות בשיאן בגיל 4-3 ומתבטאות בעיקר ביחסים עם ילדים אחרים כגון מריבות ואי שיתוף בצעצועים.

מקורות:

אל-יגון מיכל, נויברגר שלי. (1999) יש לי פתרון,הוצאת רמות - אוניברסיטת תל אביב
גולאנט מיטש, בהר אמי ס. (1996) מותר לכעוס , הוצאת מודן
דינקמייר ד., דינקמייר,ד. הבן (1992), דוסו - תכנית טיפולית לגיל הרך וכיתות בי"ס יסודי
כצנלסון, ע' (1998). הורים וילדים ומה שביניהם. הורים וילדים.
סגל, ח' (1979/1998). מלני קליין (פרק 7, ע"מ 79-86). עם עובד
סולברג, ש' (תשנ"ז) פסיכולוגיה של הילד והמתבגר, מבוא לפסיכולוגיה התפתחותית, הוצאת מישכל ומגנס
סמית, צ'רלס א., (2002) הכיתה השלווה, קרית-ביאליק: "אח".
קרמר עדנה, (2000) כועסים - מה עושים, הוצאת מודן
Brown R.M, Cook, P.P (1986). Introdutory to Psychology, CBS International Edition.
Campbell, S.B (1995). Behavior Problems in Preschool Children: A Review of Recent Research. Journal of Child Psychology and Psychiatry Vol. 36 No.1 pp. 113-149
Parke,R.D Slaby, R.G (1983). The Development of Aggression. Handbook of Child Psychology Vol. IV pp.547-641.

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "התמודדות עם כעס ותוקפנות ומניעת אלימות בגיל הרך", סמינריון אודות "התמודדות עם כעס ותוקפנות ומניעת אלימות בגיל הרך" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.