מאז תחילת שנות התשעים, בעזרת הגלובליזציה והאמריקניזציה, אקסטרים ספורט על ענפיו השונים גדל והתחזק בכל העולם וכמובן שבארץ, אך עדיין אני צריך לצפות בכל דקה פנויה שיש לי בתוכניות דוברות אנגלית. מדוע?
כחובב אקסטרים מושבע וכאיש תקשורת מזה כעשור, שמתי לעצמי כמטרה לנסות ולענות על שאלה המחקר: מדוע קיים בישראל פער בין ספורט אקסטרים לייצוגו הטלויזיוני הישראלי.
הגדרות נומינליות:
ספורט אקסטרים - כל סוג של פעילות ספורטיבית אינדיבידואלית הטומנת בחובה סיכון פיסי (דוגמאות: בייס ג'אמפינג, סקייטבורדינג, סנואובורד וכו') ייצוג טלוויזיוני ישראלי - כל תוכנית טלוויזיה בהפקה ישראלית המציגה אך ורק ספורט אקסטרים
מטרת העבודה היא להבין מדוע אין ייצוג הולם לאקסטרים ספורט ישראלי במדיה הטלוויזיונית הישראלית, כלומר אין הפקות אקסטרים ישראליות, בעוד שיש קהל קיים ופוטנציאלי למוצר.
העיסוק בסוגי אקסטרים שונים בארץ גדל, כך גם ההיצע מבחינת ציוד, אינפורמציה וייצוג במדיומים מודפסים, מוקלטים ואינטרנטיים, אך לא טלוויזיונים.
מטרה נוספת היא להוכיח כי ספורט אקסטרים הוא השקעה טובה מבחינה כלכלית לשוק הטלוויזיה הישראלית.
כדי לענות על שאלת המחקר החלטתי לנסות ולקבל תשובות ממקור ראשון.
על ידי ראיונות עם אנשי אקסטרים, עסקני אקסטרים וכן של אנשי מדיה בתפקידים שונים ובענפי אקסטרים שונים ציפיתי לקבל אינפורמציה רחבה על ענפי ספורט אקסטרים, האם יש פעילויות אקסטרים כאלה ואחרות בארץ, איך ניתן להפיק תוכנית אקסטרים ומה מחיר של הפקה כזו.
בנוסף הייתי מעוניין לקבל נתוני רייטינג על הפקות אקסטרים ששודרו והיכן שודרו. תוך ידיעה כי ספורטאי אקסטרים בחו"ל מפרסמים ומקבלים חסויות ממותגים שונים, רציתי להבין האם המצב בארץ דומה, כלומר, האם גם בארץ ישנן חסויות והאם ספורטאי אקסטרים יכולים "להחזיק" קמפיין.
כאמור, יש לי ידע בשני התחומים, אך הרציונאל היה לקבל מידע ממקור ראשון כדי להגיע למסקנות, להפריך או לאשש את השערות המחקר שלי.
בנוסף היה לי חשוב להגדיר מהי תוכנית אקסטרים, זאת הצלחתי לעשות על ידי צפיה ממושכת בתוכניות אקסטרים המיובאות מחו"ל כגון: "בלו טורץ'", "צ'לי פאקטור", "רבל טיוי" ועוד.
את תוכניות אלה ניתחתי ברמת תוכן, עריכה, קצב, עטיפה גרפית, פסקול והנחיה.
עבודה זו מתמקדת בייצוגו של ספורט האקסטרים בטלוויזיה הישראלית. מהו ספורט אקסטרים, מהם מאפייניו, מה ייצוגו הטלוויזיוני בעולם ובהשוואה לישראל, מדוע בחו"ל ייצוגו הטלוויזיוני של הענף בפריחה ובארץ לא.
תוכן עניינים:
פתח דבר
מבוא
סיכום חומר עיוני
השערות מחקריות
מתודולוגיה
עיקרי עבודת השדה
ממצאים
דיון
סיכום ומסקנות
ביבליוגרפיה
ה.ל.מ.ס (1992). פעילויות מחוץ לתוכנית הלימודים של תלמידי כיתות ט-י"ב. חינוך עברי וערבי, ירושלים.
Cashmore, Ellis. Making Sense of Sports, London and New York: Routledge, 1996.
Celsi, Richard L., Randall L. Rose, and Thomas W. Leigh. An Exploration of High-Risk Leisure Consumption through Skydiving, Journal of Consumer Research, Vol. 20, June 1993, pp. 1-23.
Chandler, Joan M. Sport as TV Product: A Case Study of "Monday Night Football", In Paul D. Staudohar and James A. Mangan (Eds.), The Business of Professional Sports, Urbana and Chicago: University of Illinois Press, 1991, pp. 48-60.
Cleland, Kim. Action Sports Form Fabric of Generation: Marines to Mountain Dew, Advertising Age, April 16, 2001, Vol. 72, p. 22.
Cooper, Jim. Winter Sports Blizzard, Mediaweek, February 14, 2000, Vol. 10, Issue 7, p. 10.
Fitzgerald, Kate. Skateboarding Nails its Flips: Youth Culture Drives Big-Spending Market for Shoes and Apparel, Advertising Age, March 12, 2001, Vol. 72, p. 14.
Hoggett, Paul and Jeff Bishop. Organizing Around Enthusiasms: Patterns of Mutual Aid in Leisure, London: Comedia Publishing Group, 1986.
Jhally, Sut. Cultural Studies and the Sport/Media Complex, In Lawrence A. Wenner (Ed.), Media, Sports, and Society, Newbury Park, London, and New Delhi: Sage Publications, 1989, pp. 70-93.
Johnsen, Michael. Gravity Games are Alternative of Extreme Sports, Video Age International, June-July 1999, Vol. 19, Issue 5, p. 32.
Kellner, D. Media Cultures: Cultural Studies, Identity, and Politics between the Modern and Postmodern, London and New York: Routledge, 1995.
Lefton, Terry and Bernhard Warner. Surf's Up, Brandweek, January 27, 1997, pp. 24-32.
Lever, Janet and Stanton Wheeler. Mass Media and the Experience of Sport, Communication Research, Vol. 20, No. 1, February 1993, pp. 125-143.
MacClancy, Jeremy. Nationalism at Play: The Basques of Vizcaya and Athletic Club de Bilbao, In Jeremy MacClancy (Ed.), Sport, Identity, and Ethnicity, Oxford and Herndon, Virginia: Berg, 1996, pp. 181-199.
Pare, Michael. Here Come Gravity Games: Look Out Below, Providence Business News, Vol. 14, Issue 11, June 28, 1999, p. 1.
Rader, Benjamin G. The Quest for Subcommunities and the Rise of American Sport, In Paul J. Zingg (Eds.), The Sporting Image, Lanham, MD, New York, and London: University Press of America, 1988, pp. 139-154.
Rowe, David. The Global Love-Match: Sport and Television, Media, Culture, and Society, Vol.18, pp. 565-582.
Stark, Myra. The Extreme Generation, Brandweek, September 1, 1997, pp. 19-20.
Wenner, Lawrence, A. Media, Sports, And Society, Newbury Park, London, and New Delhi: Sage Publications, 1989.
Wheaton, Belinda. "Just Do It": Consumption, Commitment, and Identity in the Windsurfing Subculture, Sociology of Sport Journal, Vol. 17, 2000, pp. 254-274.
Rapoport, R. Rapoport, R/N/ Strelutz, Z (1975). Leisure and the Family cycle. Routtedge and Kegon, London and Boston.
xmb · אופנועי · אקסטרים · טלוויזיה · כלכלי · מדיה · סנואובורד · ספורט · סקייטבורד · עומר · פרסום · רולרבליידס · שוק · שטח · שיווק
ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "ספורט ומדיה - ספורט אקסטרים וייצוגו בטלוויזיה הישראלית.", סמינריון אודות "ספורט ומדיה - ספורט אקסטרים וייצוגו בטלוויזיה הישראלית." או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.
ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.
יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.