היישום אינו מחובר לאינטרנט

הקשר בין שיתוף עובדים תפוקה ושביעות רצון בחברת שיווק תרופות

עבודה מס' 063543

מחיר: 603.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירת ספרות נרחבת ומחקר באמצעות שאלונים.

15,727 מילים ,64 מקורות ,2004

תקציר העבודה:

מחקר זה התמקד בקשר שבין תפוקות, שיתוף עובדים ושביעות רצון , בחברת התרופות BGF. חברה זו היא חברה בין לאומית אשר בשלוש שנים האחרונות ספגה ירידה במכירות. שוק התרופות הוא שוק רווי במתחרים, ודורש מהעובדים בו יכולות גבוהות על מנת להגיע להישגים.
הבעיה העסקית התמקדה בניסיון לאתר את הגורמים המשפיעים על הירידה במכירות בשנים האחרונות.
השערות המחקר גרסו כי יימצאו קשרים חיובים בין תפוקה לבין שיתוף עובדים ושביעות רצון.
מערך המחקר הוא תיאורי\שדה סקר, כלומר מערך מחקר כמותי מתאמי.
המדגם כלל את 60 עובדי הארגון מתוכם ענו 50 עובדים.
לצורך המחקר חולקו שאלונים סגורים הקשורים למשתני המחקר בשיטת המפקד.
הנתונים קודדו ועובדו בתוכנת SPSS.
המחקר הראה כי קיימים קשרים חיובים בין תפוקה לשיתוף עובדים, בין שיתוף לשביעות רצון ובין שביעות רצון לתפוקה. עם זאת, לא קיימים הבדלים בין המינים בתפוקה, שביעות רצון ושיתוף.
המשתנים שיתוף עובדים ושביעות רצון נמצאו כחזאים מהימנים לניבוי התפוקה.
לאור הממצאים, מומלץ לשתף את העובדים בקבלת ההחלטות בקביעת היעדים ע"י בניית תוכנית עסקית אזורית של כל עובד. מומלץ לתגמל את העובדים באופן שישקף את המאמץ מול התפוקה ומומלץ לשתף את העובדים באפיון צורכי השוק. מחקרים עתידיים בתחום יכולים להתמקד בבדיקת משתנים מתערבים נוספים: הערכה עצמית, מוטיבציה, מחויבות לארגון ועוד.

תוכן עניינים:
1. מבוא
1.1 הצגת הארגון
1.2 הצגת הבעיה העסקית
1.3 שאלת המחקר
1.4 מטרת המחקר
1.4.1 מטרה תיאורטית
1.4.2 מטרה יישומית
1.5 תחום המחקר
2. סקירת ספרות
2.1 תפוקה
2.2 שיתוף עובדים
2.3 שביעות רצון מהעבודה
3. רציונל המחקר
3.1 משתני המחקר
3.2 השערות המחקר
4. שיטת המחקר
4.1 מערך המחקר
4.2 המדגם
4.2.1 אוכלוסיית המחקר
4.2.2 המדגם
4.2.3 שיטת דגימה
4.3 כלי המחקר
4.31 תיאור כלי המחקר
4.3.2 מהימנות כלי המחקר
4.3.3 הליך
4.3.4 שיטת ניתוח הנתונים
5. ממצאים
5.1 תיאור מאפייני המדגם
5.2 מדדי ריכוז ופיזור
5.2.1 הקשר בין שיתוף עובדים ותפוקה
5.2.2 הקשר בין שיתוף עובדים ושביעות רצון
5.2.3 הקשרים בין הממדים השונים
5.2.4 הקשר בין שביעות רצון ותפוקה
5.3 בדיקת המשתנים הדמוגרפים
5.3.1 ההבדלים בין המינים
5.3.2 הקשרים בין הגיל ומשתני המחקר
5.4 ניבוי התפוקה
6. דיון
6.1 בדיקת השערות
6.2 בדיקת קשרים נוספים
6.2.1 בדיקת הקשר בין ממדי שביעות רצון לתפוקה
6.2.2 בדיקת הקשר בין שביעות רצון מהמנהל לבין רמת תפוקה
6.2.3 בדיקת הקשר בין שביעות רצון מהסטטוס של העובד לבין רמת תפוקה
6.2.4 בדיקת הקשר בין שיתוף עובדים בקבלת החלטות לבין שביעות רצון מהמנהל
6.2.5 בדיקת הקשר בין שיתוף עובדים בקבלת החלטות לבין שביעות רצון מהקידום
6.2.6 בדיקת הקשר בין שיתוף עובדים בקבלת החלטות לבין שביעות רצון מהסטטוס
6.3 בחינת קשרים דמוגרפים למשתני המחקר
7. מגבלות המחקר
8. סיכום מסקנות והמלצות
9. תרומת המחקר
10. המלצות למחקר המשך
11. ביבליוגרפיה
12. נספחים - שאלון

הערות מערכת: 1. העבודה אינה כוללת קובצי SPSS.
2. שם החברה הוא בדוי.

מקורות:

אביניר, א. (1996). שביעות רצון בעבודה כפונקציה של הערכת בסיסי העוצמה של המנהל וסגנון ניהולו. עבודת מחקר המוגשת לתואר מוסמך. רמת גן: אוניברסיטת בר אילן.
אפשטיין, מ. (1994). הקשר בין פרספקטיבת-זמן העתיד ומשך המטלה האופיינית לעיסוק כמנבא של מאפייני התנהגות בתחום העבודה, חיבור לשם קבלת תואר "מוסמך" במחלקה לפסיכולוגיה, אוניברסיטת בר-אילן, רמת-גן.
ארז, מ. (1990), שיתוף בהצבת יעדים - תנאים להצלחה. האגודה הישראלית לחקר יחסי עבודה. הוצאת רמות.
באולס, ג. (1993). איכות ומעבר לאיכות. ירושלים: הוצאת מטר.
בוגדנובסקי, י. (1986). שתוף בתהליך קבלת החלטות ושביעות רצון בעבודה בקרב עובדים בלשכות לשירותי רווחה. עבודת מחקר המוגשת לתואר מוסמך. חיפה : אוניברסיטת חיפה.
בר חיים,א. (1994). התנהגות ארגונית. ת"א: האוניברסיטה הפתוחה.
בר חיים, א. (1988). ניהול משאבי אנוש. האוניברסיטה הפתוחה.
גזיאל, ח. (1990). מחשבה מינהלית בת זמננו. תל אביב : הוצאת רמות -אוניברסיטת תל אביב.
גלוברזון, ש. (1980). ניהול התפעול והייצור, צ'ריקובר מוציאים לאור.
גלוברזון ש. ועדן, ד.(1992). תמרוץ והנעת עובדים, צ'ריקובר.
גלוברזון, א. כרמי, ע. (1988). אנשים בארגון- ניהול משאבי אנוש. תל אביב: הוצאת ספרית המינהל.
ויגודה, ע. (2000). "הזדהות ערכית - תנאי להצלחה", סטטוס, 108, 14-19, יוני.
ורדי,י. ונאור,ת.(1998), השפעתם של סגנון הניהול ושביעות הרצון בעבודה על התנהגות לא נאותה בארגון, מחקר שדה, משאבי אנוש.
זילברברג, ו. תלמי, ד. (1999). סקר ספרות שביעות רצון בעבודה: בארגונים בכלל ובמשטרה ושירות בתי הסוהר בפרט. המשרד לביטחון פנים.
טל, ד. (2000) "תגמול ככלי אסטרטגי", סטטוס ירחון לחשיבה ניהולית, גליון 103 ינואר 2000.
יישפה, מ. (1998). " בין עובדים זמניים מרצון ומכורח לבין עובדים קבועים, בשביעות רצון, מעורבות בעבודה ולחצים תפקודיים השוואה", משאבי אנוש - ירחון לענייני כ"א. גיליון 123 עמוד 28-29.
כספי, ג. (2001). מאפיינים מרכזיים לתחלופת עובדים, משאבים, גיליון 262.
כפיר, א. (1997), ארגון וניהול עיצוב ושינוי, גומא, סדרת מדע ומחקר, ת"א: הוצאת צ'ריקובר.
כפיר, א. (1998). ניהול ארגונים - הלכה למעשה, תל-אביב: צ'ריקובר מוציאים לאור בע"מ.
כץ, י., ברקן, ר. (1992). על צוותים בניהול עצמי. משאבי אנוש, 49, 6-11.
לוי,י. ( 1992). "שיתוף עובדים כמנוף לשינוי ארגוני", משאבי אנוש. 40,16-19.
נחמיאס, ד. נורי, א. (1997). עקרונות לניהול ולתקצוב על-פי תפוקות במגזר הציבורי. המכון הישראלי לדמוקרטיה.
סולומון, נ.(1995). ניהול ממוקד ככלי ניהולי. המפעל, 406, 30-35.
פישלזון, ג. מור, ד. (1993). השפעת שינוי ארגוני על תפיסת עובדים בו. נייר דיון מס' 9-93 , תל אביב : המרכז לפיתוח ע"ש פנחס ספיר.
פשר,ע.(2001)."כלכלת מתנות".ירחון ניהול הידע . גיליון מס' 24.
קרן, א. (1991), שיטות ארגון וניהול , מהדורה שלישית, רמת גן: הוצאת כנרת.
רוזנשטיין, א. (1990), "איכות חיי העבודה בישראל", בתוך: גלוברזון, א. גלין, א. ורוזנשטיין, א (עורכים). משאבי אנוש ויחסי עבודה בישראל: אופקים חדשים, 201-226. תל-אביב: רמות.
שגיא, א. (1986). קבלת שינויים בארגונים באמצעות שיתוף או הכוונה? עבודת מחקר לתואר מוסמך. רמת גן: אוניברסיטת בר אילן.
שגיא, א. אליצור, ד. (1995). שיתוף או הכוונה של עובדים בהחלטה אסטרטגית ובהחלטה טקטית של שינוי ארגוני: בחינה ניסויית של תיאוריית מסלול-מטרה. פסיכולוגיה, עמודים 29-37 . רמת גן: אוניברסיטת בר אילן.
שירום, א, (1990), " שיתוף עובדים והתייעלות בשירות הציבורי". משאבי אנוש, 35, 28-31.
Adams, P. Slocum, J. (1971). Organizational behavior vol. 34, 37-43: work groups and employee satisfaction.
Baily, J. (1983). Job Desiqn and Work Organization. New Jersey: Prentice Hall Internal. Jhons, G. (1996). Organizational Behaviour: Concept, Controversies, Application , Englewood Cliffs, NJ : Prentice Hall International.
Black, J. Porter, L. (1991) "Mangagerial Behavior & Job Performance : A Successful Manager in Los Angeles May Not Succeed In Hong Kong", Journal Of International Bussiness Studies. Vol 22, pp. 99-114.
Brehm, S.S., & Kassin, S.M. (1998). Social Psychology, THIRD Edition. Boston: Houghton Miffin.
Doris S.De Mato (2001), Job satisfaction Among Elementry School Counselors in Virginia: Thirteen Years Later. Dissertionm for M.D in counselor Educatinal, Virginia University/
Dormann, C. & Zapf, D. (2001). "Job satisfaction: a meta-analysis of stabilities", Journal of Organizational Behavior, 22, 483-504
Erez, M. Arad, R. (1986). Applied psychology vol. 71, no. 4, 591-597: Participative goal-setting: social, motivational, and cognitive factors.
G.A. YUKL, Leadership In Organization (4 TH.ED) Prentice Hall (1998).
Greenberg, J.& Baron, R.1997:Behavior in Organization, 6 Edition, Prentice Hall International,Inc.
Hunt, J.G., Osborn, R.N. & Schermerhorn, J.R., Jr. (2000). Organizational Behavior. New York: John Wiley & Sons, Inc.
International Labour Office, (1981). Workers participation in decisions within undertaking. Geneva: International Labour Organisation.
Judge,T.A., Locke,E.A & Durham, C.C.(1997) The dispositional causes of job satisfaction : Acore evaluation approach. Research In Organizatinal Behavior,19,151-188.
Kulwiec, R. (2001) . Self Managed Work Team - Reality or Fad ? , Material Handling Management, 15-22
Locke, A. Schweiger, D. Latham, G. (1986). Organizational dynamics vol. 14, 65-79: Participation in decision making: when sould it be used?
McNeese-Smith, D. (1996).Hospital & Health services admimistration. vol, 41, no. 2 160-176: Increasing employee productivity, job satisfaction and organizational commitment.
Miller, K. Mong, P. (1986). Academy of management vol. 29, no. 4, 723-753 : Participation, satisfaction, and productivity: a meta-analytic review.
Mullins, L.J.(1999) Management & Organizational Behavior, 5 Edition, Finacial Times, Prentice Hall.
Murphy,G. Athanasou,.J & Neville,.K (2002), "Job Satisfaction & Organizational Citizenship", Journal of Personallity & Social P shcology, vol 17 (4), 287-297.
O'leay-Kelly,A.M & Griffin, R.W.(1995) "Job Satisfaction Organizational Commitment", Psychology & Policing, pp.367-393.
Pasmore, W. A. & Sherwood, J. J. (1998), Sociotechnical Systems : A Source Book. San Diego : University Associates Inc.
Peterson, R. Lane, T. (1992).Human relation. Vol. 45, no. 5, 467-483: Assessing effectiveness of joint committees im a labor-management cooperation program.
Pearce, J., Porter, L. (1996) " Employee Responses to Formal Performance Appraisal Feedback", Journal of Applied Psychology, vol 71(2),PP.221-218
Pearoon, C. (1987). Human relations vol. 40, no. 8, 473-489: Participative goal setting as a strategy for improving preformance and job satisfaction.
Parson, E.A. & Zeckhauser, R.J. (2001). "Cooperation in the Unbalanced Commons", In: Arrow, K., Mnookin, R.H., Ross, L., Tversky, A. & Wilson, R., (Eds.), Barriers to Conflict Resolution. New York: Norton, 213-234
Pinkman, M. (1992). American metal market. Vol.100, no. 217 12-17: A focused effort to boost productivity: new equipment helps cut costs.
Rich G.A. (1997). "The sales manager a as role model: Effects on trust, job satisfaction and performance of salespeople", Journal of Academy of Marketing Science, Vol 25(4), 319-328.
Rust R.T.,Stewart G.L. (1996)."The satisfaction and retention of frontline employees" ,International Journal of Service Industry Management, 7 (5), pp 62-80
Sagie, A. & Koslowsky, M. (2000). Participation and empowerment: Modeling, effectiveness, and applications Thousand Oaks, CA: Sage Publications
Slocum, J. Misshauk, M. (1970). Personnel Administration. Vol. 33 52-58 : Job Satisfaction and Productivity.
Singer, J. & Duvall, S. (2001). High-performance Partnering by self managed teams in manufacturing. Enqineering Management Journal , 12,9-15.
Stebbins, L. (2001). Work and Family in America. ABC-CLIO, Santa Barbara.
Tietjen, M.A, Myers R.M. (1998)."Motivation and job satisfaction", Management Decision, 36(4), 226-231.
Vroom, V.H, & Jago, A.G. (1988) The New Leadership Managing Participation.
Englewood Cliffs, NJ: Prentice Hall.

תגים:

פרויקט · תחרותיות · עובדים · עסקים · רצון · שיתוף · שני · תפוקה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הקשר בין שיתוף עובדים תפוקה ושביעות רצון בחברת שיווק תרופות", סמינריון אודות "הקשר בין שיתוף עובדים תפוקה ושביעות רצון בחברת שיווק תרופות" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.