עבודה מס' 063484
מחיר: 482.95 ₪ הוסף לסל
תאור העבודה: השוואה בין עיתונים חילוניים ודתיים.
5,111 מילים ,17 מקורות ,2004
תוכן עניינים:
מבוא
סקירת ספרות כללית
א. מפת התקשורת בישראל
ב. עיתונות דתית וחרדית בישראל
השערות המחקר
מתודולוגיה
עיקרי עבודת המחקר
הצגת הממצאים
דיון בממצאים
סיכום ומסקנות
ביבליוגרפיה
מבוא
סדר היום הציבורי הוא זירת משחק של אינטרסים כוחניים, פוליטיים כלכליים וחברתיים.
סדר היום מרכז במהותו את הכוח הציבורי. מה שאינו נמצא על סדר היום הציבורי עשוי להיות
חסר השפעה מכיוון והמרחב הציבורי הוא המרחב בו נידונות הסוגיות בעלות ההיבטים
הבסיסיים ביותר הנדרשים לשם קיומה של החברה האנושית, כמו גם אלה המינוריים ביותר.
אמצעי התקשורת, מבלי עדיין להיכנס לכל ויכוח אשר תוצאותיו שנויות במחלוקת, הם אלה
המביאים את סדר היום הציבורי לכדי ידיעתו של הציבור. זהו תפקידם הבסיסי ביותר מעצם
הגדרתם כאמצעי תקשורת.
בעוד שמקור כוחם של אמצעי התקשורת הנו ברור ונובע מן האינטראקציה או שמא קשר חד
כיווני אשר הם מקיימים מול מאסות של אנשים, הרי שאופיו של התהליך התקשורתי אשר הם
מקיימים הנו נתון בספק. הכוח העצום הטמון ביכולתם של אמצעי התקשורת בקביעתן של
נורמות חברתיות, חוקים, הגבלות כמו גם במתן גמול חברתי לכאלה או לאחרים הופך את
השליטה התקשורתית לקורצת לכל מי שחפץ בכוח.
השימוש אשר עושים אמצעי התקשורת בתפקידם כקובעיו של סדר היום הציבורי נחקר רבות
בעבר אך לא הגיע עדיין לכדי תשובה ברורה. שאלת כוחו של הקהל והשפעתו של זה על אמצעי
התקשורת, שאלה שהיא בסיסית וכפי הנראה בלתי פתירה בדברי ימי חקר התקשורת, עומדת
לרועץ למחקרים אשר עוסקים בסדר היום התקשורתי- חברתי.
עבודה זו עוסקת גם היא בסדר היום אך מתרחקת מכל מה שנוגע לחקר המניפולציה
התקשורתית מכיוון ולדעתי זה, לזמננו לכל הפחות, מיצה את עצמו ואינו בר התקדמות.
אי לכך ובהתאם לזאת ניסיתי בעבודתי זו להדגים את נושא סדר היום הציבורי כפי שהוא בא
לידי ביטוי בצורה נבדלת בקרב מגזרים שונים הצורכים אמצעי תקשורת שונים.
בכך אבקש לא לחולל מהפכה ואולי אף לא לחדש דבר מלבד להביא לידי ביטוי היבט תיאורטי
המובנה בתוכן של תיאוריות סדר היום הנוגע להתאמת סדר היום התקשורתי אותו מציע ארגון
התקשורת, לקהל אליו הוא פונה.
שאלת המחקר: מהי מידת הקשר בין סוג העיתון לבין מסגרת סדר היום אותה הוא מקיים.
מתודולוגיה
המחקר אותו התעתדתי לבצע בא לבחון את הקשר המתקיים בין אופיו של העיתון, במקרה הזה
חילוני מול דתי, לבין רמת התעסקותו בנושאים שונים העומדים על סדר היום. לצורך חקר
הקשר רציתי לבחון בצורה מספרית את רמת התעסקותם של מספר עיתונים, כאלה המשתייכים
למגזרים שונים במגוון הנושאים החדשותיים המתקיים בארץ. רציתי באמצעות בדיקה זו
לבדוק האם כהשערתי יתמקדו העיתונים הדתיים בצורה רחבה יותר בנושאים אחרים מאשר
אלה להם יעדיפו העיתונים החילוניים לתת דגש. תהליך המחקר אותו ביצעתי מתמקד בהיבט
הכמותי של הופעתן של הידיעות ואינו מתעסק כלל בהיבט התוכני של אותן ידיעות.
הירושלמי, ל,י. (1998). מידע בהכשר הבדצי"ם, בתוך: ספר השנה של העיתונאים, עמ' 227-237.
טוכמן ת ג' (1973). תהליכי העבודה בהפקת החדשות העיתונאיות: הפיכת הבלתי צפוי לשגרה. בתוך : כספי,ד' (עורך) (1995), תקשורת המונים,זרמים ואסכולות מחקר, (עמ' 234-253 ) תל אביב : האוניברסיטה הפתוחה.
כספי, ד', לימור, י, (1990),עיתונות דתית בישראל, בתוך: המתווכים: אמצעי התקשורת בישראל 1990-1948 (עמ' 47-49), הוצאת עם עובד.
לימור, י. ומן רפי. (1997). עיתונאות - איסוף מידע,כתיבה ועריכה . (עמ' 71-72, 98-99, 127-128, 134-135. הוצאת האוניברסיטה הפתוחה.
מיכלסון,מ. (1993),עיתונות חרדית בישראל, בתוך : קשר מס' 8, עמ' 11-22, הוצאת המכון לחקר העיתונות היהודית.
שלזינגר,י. (2000). לשונות העיתונות- מאפיינים סגנוניים בלשון העיתונות הימית הכתובה. (עמ' 17, 25-27 ).הוצאת אוניברסיטת בן גוריון.
Adoni,H Mane,S.(1984) media and the social construction of reality, communication research, pp.323-340.
Anderson,D. Itule, B. (1988) : writing the news. new york. random house.
Bennett, W.L. (1983). News: the politics of illusion, NY, longman.
Carey,J,W.(1989). Communication as culture. boston : unwin hyman.
Findahl,O.(2001). news in our minds. In K.renckstorf, D.mcquail N. jankowski (eds), Television news research ch: recent European approaches and findings (pp. 111-128). Berlin Quintessnes.
Kirean, M. (1997). news reporting and the ideological presumption. journal of communication, 47 (2), 79-96.
Liebes, T and Katz, E. (1993). The export of meaning. Cambridge : polity press.
Mcluhan, M (1964), understanding media : the extention of man. Cambridge, ma : mit press.
Mcquail, D. (1993). communication models : for the study of mass communication, longman, new york.
Mecombs,M,E. Shaw, D,L. (1972). The agenda setting function of mass media, public opinion quarterly, 36, 87-186.
Noella Neuman,E (1991). The theory of public opinion : the concept of the spiral of silence, in: communication yearbook,14, 256-287.
דתית · הארץ · הצופה · השפעה · התקשורת · חזקה · חילונית · יום · יתד · מדיום · מפת · נאמן · סדר · עיתונות · פונקציונליזם · קהל · קהלים
ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "מידת הקשר בין סוג העיתון לבין מסגרת סדר היום אותה הוא מקיים", סמינריון אודות "מידת הקשר בין סוג העיתון לבין מסגרת סדר היום אותה הוא מקיים" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.
ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.
יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.