היישום אינו מחובר לאינטרנט

השפעת הפרסום בעולם העכשווי על ילדים.

עבודה מס' 063275

מחיר: 216.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה:

2,961 מילים ,10 מקורות ,2003

תקציר העבודה:

תוכן עניינים
1. מבוא
2. מה צריך לאפיין פרסום אפקטיבי לילדים
3. כיצד הילד בוחן את הפרסומת, האם הוא באמת מבין אותה?
4. מהי ההשפעה שיש לילד על ההורה ועל המוכנות לקניה?
5. מסקנות וסיכום.
ביביולוגרפיה

מבוא
עם כניסתו של ערוץ 2 לתקשורת, חלה קפיצת מדרגה בחשיפת הקהל לפרסומות בטלויזיה
בפרט ובתקשורת בכלל. אמצעי התקשורת וכן חידושי הטכנולוגיה שעומדים לרשות המפרסמים
מאפשרת להם לחשוף את קהל היעד שלהם לנשוא הפרסומות בתדירות גבוהה.
בעבודה זו אבדוק האם הפרסום הפונה לילדים כקהל מטרה משפיע על אהדתם ואהדת הוריהם
למותג\שרות המפורסם והאם אותו פרסום מגביר את נכונות הוריהם לרכישת המוצר\שרות.

השערותיי הן:
* לפרסום בטלויזיה יש השפעה ניכרת על ילדים בהעדפת מוצר זה על אחר.
* לפרסום לילדים יש השפעה על ההורה וכמו כן מגדיל את האהדה בקרב ההורה וכן
מגביר את נכונות הוריהם לרכישת המוצר\שרות.

השפעת הפרסום על התנהגותם של ילדים תופסת מקום נכבד בדיון הציבורי והפוליטי מכמה
סיבות. הפרסום נמצא בכל מקום, קשה להתעלם ממנו וקשה שלא להגיב אליו בחיוב או
בשלילה.
מספר מאפינים באישיותם של ילדים גורמים לכך שקל ומהנה יותר לבצע מחקרים בקרב ילדים
מאשר בקרב בוגרים היות וילדים פתוחים יותר, ישרים יותר, תמימים יותר ומושפעים פחות
ממוסכמות חברתיות מאשר הבוגרים.
היצרנים ערים לכוח הקניה של הילדים אשר מתבטא ביכולתם להשפיע על ההורה ולכן הם
מקצים סכומי כסף גדולים לפרסום המיועד לילדים.
במקביל, הילדים הפכו לצרכנים מתוחכמים יותר, הם לומדים את הרגלי הצריכה גם מתוך
התבוננות וחיקוי. הילדים יודעים מה הם רוצים ומודעים לכוח ההשפעה שיש להם על ההורים.
השפעתם של הילדים הולכת וגדלה בכל הקשור ברכישות המיועדות לכל המשפחה.
לפרסום בעבר היתה נוסחה פשוטה יחסית אשר גרמה כמעט לכל קמפיין של מותג לילדים
להצליח:
בשלב הראשון היה צריך בשכנוע באופן רציונלי של האם שהיא מקבלת ההחלטות שהמותג
המוצע הוא המוצר הטוב ביותר עבור ילדה, מה שנראה פשוט יחסית בעולם של 2-3 מותגים.
שלב שני היה ליצור מודעות למותג בקרב ילדם שלא יתנגד להחלטת האם.
מאז המצב השתנה, הילדים השתנו והפכו לעצמאיים יותר, השוק השתנה והפך לרווי יותר
במותגים וייתכן כי גם ההורים השתנו והפכו לבעלי רגישות גבוה יותר לרצונות ולצרכי הילדים.
היום, בכדי להתחרות בשאר מותגי הילדים יש צורך לחפש "נוסחת קסם" חדשה ושונה לגמרי.
על המפרסם להביא לתודעת הילד את המותג המסויים בין עשרות המותגים ויש להבטיח לו,
כבעל השפעה רבה על תהליך קבלת ההחלטות, שהמותג הוא המותג הנכון והעכשווי ביותר.
הילדים של היום מודעים יותר מתמיד לבעיות חברתיות ולנושאים כמו איכות הסביבה, סמים,
מין ופשע. לילדים יש נושאים שמעסיקים ומענינים אותם והם רוצים להתמקד בהם.
מותגים מצליחים בתחום מזהים נכון את אותם הנושאים ומקשרים את תועלת המוצר לתועלות
החשובות ביותר לילדים.
מצב זה מעורר שאלות באשר לקשר שבין הקהל ובמיוחד הילדים למדיה בכל הקשור
בפרסומות, ומהן ההשלכות שיש לפרסומות על התנהגות קהל הילדים ואיזו השפעה יש לכך על
ההורה שנתון ללחץ תמידי מצד הילד לקניית מוצרים חדשים שיוצאים לשוק מדי יום.

מקורות:

Ann D walsh Russell N. Laczniak Les Carlson, Mothers' Preferences fo regulating children's tv, Journal of Advertising, XXVII, #3, Fall 1998
Beverly A. Browne, Gender Stereotypes in advertising on children's television in the 1990's,Journal of Advertising, XXVII, #1, Spring 1998.
Claude Pecheux Christian Derbaix, Children and Attitude toward the brand, Journal of Advertising Research, July,August 1999.
Christine Page, Nancy Ridgway The impact of consumer environments on consumption patterns of children from disparate socioeconomic backgrounds, Journal of Consumer Marketing Volume 18 Number 1 2001 pp. 21-40.
Darrel Muchling Richard Kolbe, A Comparison of children's and Prime-Time Fine print Advertising Disclosure Practices, Journal of Advertising, XXVII, #3, Fall 1998
Elizabeth S. Moure Richard Luts, Children, Advertising, and Product Experiences, Journal of Consumer research. Vol 27, June 2000.
Jean C. Darian, Parent-Child decision making in children's clothing stores, Internet Journal of Retail distribution Management Vol 26, November 1998.
Mindy F Ji James U McNeal. How chines children Commercils differ from those of the US, Journal of Advertising, Fall 2001
ברגלר, ר., "חכם על קטנים", אותות 99, מס' 226, עמ' 36, 22-23, הוצאת איגוד המפרסמים בישראל.http://www.amalnet.k12.il/sites/commun/library/pirsum/comi2632.htm
וקסלר, מ., "כח 14-5", אותות 98, מס' 217, עמ' 10, 50, הוצאת איגוד המפרסמים בישראל. http://www.amalnet.k12.il/sites/commun/library/pirsum/comi1067.htm
רייכמן, א., "מה צריך לאפיין פרסום אפקטיבי לילדים?", אותות 98, מס' 210, עמ' 58, 64, הוצאת איגוד המפרסמים בישראל.http://www.amalnet.k12.il/sites/commun/library/pirsum/comi0246.htm

תגים:

פרסומות · פירסום · טלוויזיה · טלביזיה · ילדים

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "השפעת הפרסום בעולם העכשווי על ילדים.", סמינריון אודות "השפעת הפרסום בעולם העכשווי על ילדים." או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.