בעבודה זו בוצע ניתוח של ענף רשתות שיווק המזון בישראל.
אפיינו את שוק קמעונאות המזון בישראל בחלוקה לשלושה שווקים עיקריים: הרשתות הגדולות, שוק הרשתות הפרטיות, חנויות מכולת וסופרמרקטים פרטיים.
לגבי כל שוק התייחסנו להיבטים הבאים: המתחרים הפועלים בשוק, נתחי השוק עליהם הם חולשים, תחומי פעילות, מותגים מובילים, פנייה לקהלי יעד ועוד.
בעבודה קיימת התייחסות להיבטים מגוונים המאפיינים את ענף רשתות המזון לרבות: ריכוזיות הענף, מחסומי כניסה לענף , אינטגרציה אנכית, אפליית מחירים, מדיניות ציבורית, בידול ועוד.
בהמשך מוצגת סקירה של התמורות והשינויים שעבר ענף רשתות שיווק המזון והסיבות שהובילו לכך. התייחסנו למכלול מגמות לרבות: ריבוי מותגים, חיזוק מעמדן של רשתות הדיסקאונט, מיזוגים ורכישות, גידול בכוחם של המותגים הפרטיים (private lable), הקמת חנויות נוחות בתחנות תדלוק, הקמת רשתות שיווק הפונות למגזר עולי בריה"מ, פתיחת חנויות הפתוחות בסופ"ש, פתיחת חנויות מוזלות בפרברים, שחיקת נאמנות הצרכנים, ירידה בצריכת המזון לבית אב, גידול בכוחן של הרשתות הפרטיות.
כן מוצגים חוזקות וחולשות עיקריות בענף רשתות שיווק המזון.
תוכן עניינים:
מבנה ענף רשתות שיווק המזון בישראל
התמורות והשינויים שעבר ענף רשתות שיווק המזון והסיבות שהובילו לכך
חוזקות וחולשות עיקריות בענף רשתות שיווק המזון
ריכוזיות הענף
מחסומי כניסה לענף
אינטגרציה אנכית
דיוורסיפיקציה
בידול
אפליית מחירים
מדיניות ציבורית
רשימת מקורות
מזון · ניתוח · סופרמרקטים · ענף · קמעונאות · רשתות · שיווקי
ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "ענף רשתות שיווק המזון בישראל", סמינריון אודות "ענף רשתות שיווק המזון בישראל" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.
ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.
יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.