עבודה מס' 063128
מחיר: 433.95 ₪ הוסף לסל
תאור העבודה: אילו שינויים חלו בתפקיד המורה עם כניסת האינטרנט לכיתה.
11,057 מילים ,42 מקורות ,2004
תוכן העניינים
מבוא
1. מהו אינטרנט
הקדמה
1.1 מה זה האינטרנט?
1.2 כיצד נולד האינטרנט?
1.3 שימושים מרכזיים באינטרנט
1.4 השוואה בין אינטרנט לספריה מסורתית
2. הכנסת האינטרנט למערכת החינוך
2.1 שינוי של מערכת החינוך
2.2 אינטרנט וחינוך
2.3 הכנת התלמידים לעולם המחר
2.4 אינטרנט בראיה אוניברסלית
2.5 הוראה וירטואלית
2.6 תועלת השימוש באינטרנט
2.7 מגמות לעתיד במערכת החינוך
3. הכנסת האינטרנט לכיתה
3.1 הכיתה כקבוצה חברתית
3.2 פעילויות למידה בכיתה
3.3 עבודה בקבוצות ו\או עבודה פרטנית
3.4 הוראה מסורתית\פרונטלית והוראה מבוססת אינטרנט
3.5 יתרונות וחסרונות ההוראה המתוקשבת לעומת הוראה מסורתית
4. תפקידיו של המורה המסורתי
4.1 מהי הוראה פרונטאלית?
4.2 מאפייני הלמידה הפרונטאלית
4.3 תפקיד המורה המסורתי
4.4 יחסי גומלין מורה\תלמיד
4.5 הוראה מסורתית והוראה מקוונת
5. השינויים שחלו בתפקידי המורה עם כניסת האינטרנט
הקדמה
5.1 המורה בעידן טכנולוגיות המידע
5.1.1 הדינמיקה הכיתתית בסביבת למידה עתירת טכנולוגיה
5.1.2 שילוב הטכנולוגיה בכיתה והשפעתה על המורים
5.2 תפקידם החדש של המורים
5.3 המורים כמפתחי תוכניות לימודים
5.4 מיומנויות העתיד
5.4.1 מיומנויות הנדרשות מתלמידים
5.4.2 מיומנויות הנדרשות ממורים
5.5 הכשרת מורים
5.5.1 שילוב טכנולוגיה ואינטרנט בהכשרת מורים
5.5.2 תמיכה במורים לשילוב האינטרנט בכיתה
5.5.3 קהילות מקצועיות
5.5.4 השתלמות וירטואלית
5.6 מאפייני שימוש באינטרנט בקרב מורים
5.6.1 מעורבות המורים בהכנסת האינטרנט לכיתה
5.6.2 חשיבות תכנון משימות חקר לתלמידים
5.6.3 קווי הנחיה למורים, המבוססים על "מודל אימון לחקירה"
ועקרונות להוראה באמצעות אינטרנט
5.7 סיכום למידה מסורתית ולמידה משולבת אינטרנט
דיון ומסקנות
ביבליוגרפיה
מבוא
אנו עדים כיום לשילוב של מספר דרכי למידה כמו הוראה מרחוק, למידה אישית וכד'. אולם
דרך הלמידה המקובלת היתה ונשארה ההוראה המסורתית\פרונטאלית. בתהליך הלמידה
המסורתי המורים והתלמידים עסוקים בלמידה\הוראה של מה שנקבע בחומרי הלימוד, ומנסים
לכסות את כל החומר עפ"י הזמן שנקבע להשגת היעדים במקצועות השונים.
הבעיה בשיטה המסורתית היא - תוכנית הלימודים יוצאת מתוך הנחה כי בכל כיתת לימוד
התלמידים קולטים את החומר החדש באותו קצב, אך הבעיה איתה המורים מתמודדים בכיתות
הטרוגניות היא השונות בקצב ההתקדמות והקליטה של התלמידים.
כמו בכל מערכות הניהול והתפקוד שבחברה הטכנולוגית, האינטרנט חודר גם לתוך מערכת
החינוך.
האינטרנט הפך למילת מפתח שבעזרתה זוכים בתקציבים, מקצים משאבים למחקר, ונחשפים
בתקשורת. מנהלים מאיצים במורים שלהם לשלב את האינטרנט בכיתות ובשיעורים, והמערכת
כולה, על כל רבדיה, נמצאת בתהליך של בדיקת המשמעויות של למידה בסביבות עתירות מידע
וניסויים של כלי האינטרנט בכיתות. בקיצור, כולם רוצים לשלב את האינטרנט בחינוך,
ומשוכנעים שזה הכיוון בו צריך ללכת (הורוויץ, 1999).
http://web.macam.ac.il/~jhurvitz/hayelkhu.htm
ההתפתחות המהירה של הטכנולוגיה מציעה יכולות חדשות כגון: אוטוסטראדת המידע, שליפה
מהירה של מידע, גישה למאגרי מידע עצומים וכו'. היות והתלמידים אינם הטרוגניים בקצב
הלמידה, בצרכים, בסגנונות הלמידה וכו', הלמידה בשילוב אינטרנט באה להתאים את החומר
הנלמד לתלמיד תוך הכרה בצרכיו הייחודיים והאישיים, התלמיד כאן הוא זה שאוסף ומעבד
את המידע בקצב האישי שלו.
בשילוב טכנולוגיות למידה כמו האינטרנט המגמה שונה מהוראה פרונטאלית, המורה אינו
הדמות המרכזית ובעל הידע, ועליו להתאים את עצמו לצרכי הלומד כאשר התלמיד הוא במרכז
הלמידה והמידע שהוא יכול לשלוף מהאינטרנט הוא אינסופי. לכן, על המורה להיות מעודכן
ולעבור הכשרה מתאימה ע"מ שיוכל לענות על הצרכים המשתנים, התלמיד צריך להיות חשוף
לעולם הטכנולוגי המתפתח וצריך ללמוד לחיות בעולם מורכב שבו הטכנולוגיה לוקחת חלק
מרכזי, וזאת ע"מ שיהיה מוכן בבוא הזמן לעולם שבחוץ ויוכל להתאים עצמו לשוק העבודה
( , 1989).Dede
עלינו לחשוף את התלמיד לאמצעי למידה\הוראה חדשים ולשלב את האינטרנט בצורה נאותה
בתהליך הלמידה, וזאת ע"מ שהתלמיד יוכל להיחשף בעצמו למקורות מידע נוספים ולדלות מהן
את המידע הרלוונטי עבורו.
השינויים הטכנולוגיים והכנסת אינטרנט מהיר גם לבתי התלמידים, אינם פוסחים גם על
התחום החשוב בחיי ילדינו והוא החינוך.
מהפכת התקשוב עבור המורים היא מהפכה המחייבת היערכות חדשה הן בגיבוש תפיסות
חינוכיות מתאימות לעידן החדש, והן בהכשרה מואצת של מורים לשילוב של האינטרנט בכיתה,
דבר המוביל אותי לשאלת המחקר:
אילו שינויים חלו בתפקידיו של המורה עם הכנסת האינטרנט לכיתה?
אברום, רותם, "הוראה, תרבות המידע ומה ש(אין) ביניהם", בתוך: מחשבים בחינוך, גיליון 44, 1998, עמ' 35-33.
בדיחי, ליאת, "השתלמות בנעלי בית", בתוך: עיונים בטכנולוגיה ובמדעים, גיליון 34, מאי 2001, עמ' 30-33.
גולדשטיין, א., "סוגיות בהוראה מתוקשבת: חקר קורסים מתוקשבים" בתוך: פותחים שערים בהכשרת מורים, 2001, עמ' 38-3.
גורי-רוזנבליט, שרה, "תכנון פיתוח ויישום תוכניות לימודים", יחידה 8 - אסטרטגיות הוראה, האוניברסיטה הפתוחה, עמ' 71-1, 1978.
האוניברסיטה הפתוחה, תכנון פיתוח ויישום תכניות לימודים, יחידה 8, 1978.
הורוויץ, ג'יי, "האינטרנט ומערכת החינוך - הילכו שניהם יחדיו?", בתוך: עיונים בטכנולוגיה ומדעים, גליון 31, 1999, עמ' 39-41.
טובין, ד., חן, ד., "מודל פיתוח סגל חינוכי לעבודה בסביבות למידה ממוחשבות", 1999 - המאמר פורסם רק באינטרנט ונלקח מאתר דעת, כתובת המאמר: www.daat.ac.il/kitveyet/machshev/dorit.htm .
יוגב, טלי, "אינטרנט והוראה", בתוך: מחשבים בחינוך, גיליון 49, 1999, עמ' 25-21.
לורברבוים, אברהם, "עולם ומגדל ושמו...אינטרנט", בתוך: מחשבים בחינוך, גיליון 38, 1996, עמ' 35-34.
מזרחי, א., פרידמן ט., "הוראה וירטואלית לכל", בתוך: מחשבים בחינוך, גיליון 49, 1999, עמ' 7-4.
מחלב, חנה, "בחירת שיטת הוראה בכיתה הטרוגנית", בתוך: היבטים בהוראת מדעי המחשב, גיליון 21, 2003, עמ' 42-30.
נחמיאס, ר., מיודוסר, ד., "שילוב אינטרנט בחינוך", בתוך: עיונים בטכנולוגיה ובמדעים, גיליון 34, 2001, עמ' 6-3.
סיוול, ג'ילברט, ט., "טובעים בפעילות - האם הפעילויות הטפלות הגוזלות זמן לימודים יקר הן תחליף לטיפוח חשיבה פעילה?" בתוך: הד החינוך, גיליון 4, 2001, עמ' 19-14.
סלומון, ג., "סביבה לימודית עתירת טכנולוגיה: הצעת מסגרת מושגית" בתוך: המחשב בבית הספר, (עורכות: ז. מברך ונ. חטיבה) תל-אביב, הוצאת שוקן, 1996, עמ' 38-17.
סלנט, עמי, "הצורך בתוכניות לימודים משולבות לעולם העבודה", מפ"ט עמל, 1999 נלקח מאתר עמלנט, כתובת המאמר: www.amalnet.k12.il/madatec/view_maa.asp?num=4700 dir_id=7700.
סלנט, עמי, "השפעת היכולות הפונטציאליות של המחשוב והתקשוב על תוכניות הלימודים ודרכי ההוראה והלמידה", מפ"ט עמל, 1999 נלקח מאתר עמלנט, כתובת המאמר: www.amalnet.k12.il/madatec/articles/skills.asp.
סלנט, עמי, "התפיסה הפדגוגית המנחה להוראה וללמידה בעזרת האינטרנט", 1999, המאמר נלקח מאתר עמלנט, כתובת המאמר: www.amalnet.k12.il/madatec/print/B2_000014.htm.
סלנט, עמי, "מאפייני השימוש באינטרנט בקרב המורים", מפ"ט, רשת עמל, 1998, המאמר נלקח מאתר עמלנט, כתובת המאמר: www.amalnet.k12.il/madatec/print/A4_00005.htm.
פונדק, ד., רוזנר, ש., "הוראה בזמן אמת - Just in time teaching", בתוך: עיונים בטכנולוגיה, גיליון 34, 2001, עמ' 20-17.
פלד, ב. "המורה המקוון", 2002, נלקח מהכתובת: http://www.edu-negev.gov.il/tapuz/mekuvan/index.files/frame.htm
רוטין, יהושע, "מאגרי מידע מקוונים, אתגר חדש למערכת ההוראה", בתוך: מחשבים בחינוך, גיליון 41, 1997, עמ' 23-18.
רוסו, א., לוי-נוימנד, א., ולדמן, נ., "שילוב תקשוב בתהליכי למידה-הוראה והשלכותיו על הכשרת מורים", בתוך: מחשבים בחינוך, גיליון 48, 1999, עמ' 32-27.
רסלר, י., "מתרבות מדברת לתרבות ממוחשבת", בתוך: מחשבים בחינוך, גיליון 32, 1995, עמ' 21-17.
שורק, צ., גרינברג, צ., "התפתחות מקצועית למורים", בתוך: הצעד הקובע, תכנית לקידום החינוך בישראל, 2001, עמ' 29-21.
שיידלינגר, ז., "שלום אדוני המורה: המחשב ועתיד מערכת החינוך", בתוך: PC מדיה, 1999, עמ' 61-60.
שמלא, ע., נחמיאס, ר., מיודוסר, ד., "מאפייני השימוש באינטרנט בקרב הילדים בגילאי 12-18", בתוך: עיונים בטכנולוגיה ובמדעים, גיליון 30, 1999, עמ' 23-15.
Anderson, Mary Alice, "The Media Center the Internet: Selection, Supervision and Staff Development" in: MultiMedia Schools, Vol. 6, No. 5, pp 24-27, Nov-Dec 1999.
Anju Redan Bijan B. Gillani, "Web based Instruction", In: Learning Leading with Technology, Vol. 27 No.1, pp 108-119, 1997.
Barron, Ann E. Ivers, Karen S. "The Internet and instruction : activities and ideas", in: Educational Technology, Vol. 34, No. 2, pp 20-27, 1998.
Boris, Berenfeld, "Linking students to the infosphere", In: T H E Journal (Technological Horizons In Education), Vol. 23, No. 9, pp 76-84, April 1996.
Cradler, J., Freeman, M., Cradler, R., McNabb, M., "Research implications for preparing teachers to use technology ", In: Learning Leading with Technology, Vol. 30, No. 1, pp. 50-54, Sept. 2002.
Dede, C. "The Evolution of information Technology: Impications for Curriculum" In: Educational Leadership, Vol. 47, No. 1, pp 23-26, 1989.
Di, X., Dunn, D., Lee, S. J., "An Integrated Approach to Instructional Technology", In: Action in Teacher Education, Vol. 22, No. 2, pp. 1-13, Sum 2000.
Gary, Gunnerson, "The Transatlantic Superhighway", In: T.E.S UPDATE, Vol. 13, No. 5, pp 153-156, March 1994.
Green, Douglas W., "The Web as a Tool for Research", in: Educational Technology, Vol 6, No. 4, pp 33-40 January, 1997.
Hawkes, Mark, "Exploring Network-Based Communication in Teacher Professional Development", in: Educational Technology, Vol. 39, No. 4, pp 45-52, Jul-Aug 1999.
Joe, Zhou, "A history of Web portals and their development in libraries", In: Information Technology and Libraries, Vol. 22, No. 3, pp 119-129, 2003.
Joong-Kak, Kook, "Computers and Communication Network in Educational Setting in the Twenty-First Century: Preparation for Educators New Roles", In: Educational Technology, pp 56-60, 1997.
Lewin, Larry, " `Site Reading' the world wide web", In: Educational Leadership, pp 16-20, 1999.
Little, J.W. "Teachers professional development in aclimate of educational reform", In: Educational evaluation and policy analysis, Vol. 15, No. 2, pp. 129-151, 1995.
Tiene, D., Luft, P., "Ameritech electronic university School classroom", In: Learning leading with technology, Vol. 29, pp. 10-13, Dec./Jan. 2001/2.
W.M. Kniep, "Global education as school reform", In: Educational Leadership, Vol. 47, No. 1, pp. 43-45, 1989.
אינטרנט · המורה · שינויים · תפקיד
ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "האינטרנט בחינוך", סמינריון אודות "האינטרנט בחינוך" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.
ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.
יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.