היישום אינו מחובר לאינטרנט

הכנסת האינטרנט למערכת החינוך והשלכותיה על בית הספר, המורים, והתלמידים.

עבודה מס' 063114

מחיר: 482.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה:

16,451 מילים ,41 מקורות ,2003

תקציר העבודה:

תוכן העניינים
מבוא
מהו אינטרנט?
הקדמה
מה זה אינטרנט?
תולדות האינטרנט
שירותי רשת האינטרנט
יתרונות וחסרונות האינטרנט
התועלת בשימוש באינטרנט
איפיון מערכות בכלל ומערכת החינוך בפרט והכנסת שינויים
איפיון מערכות
גישת המערכות
הכנסת האינטרנט למערכת החינוך
למידה ודרכי למידה
תיאוריית הלמידה
קשרי הגומלין בסביבת הלמידה
הוראה מבוססת רשת לעומת הוראה מסורתית
שימושים מרכזיים של האינטרנט
שיטות לימוד חדשות המבוססות על רשת האינטרנט
דרכי הלמידה - קורסים, פעילויות, אתרי יעוץ וכו'
מאפיינים נוספים בלמידה ברשת
אינטרנט, מערכת החינוך ביה"ס ומה שביניהם
למה אינטרנט בחינוך?
מהן ציפיות החברה המתועשת מן החינוך?
כיצד מסייעת תוכנית הלימודים בהתמודדות עם יעדים אלה?
הטמעת האינטרנט בבי"ס
הסכנות בהכנסת האינטרנט לביה"ס
אינטרנט והמורה
שינוי בתפקיד המורה
תפקידיהם החדשים של המחנכים
מיומנויות במחשבים ותקשורת הנדרשות ממורים
טכנולוגיה והתפתחות מקצועית של המורים
הכשרת המורים
מודל לקורס "שילוב אינטרנט בהוראה" במכללות
מסקנות לגבי הכשרת מורים ופיתוח תוכניות הדרכה
פיתוח תוכניות לימודים ע"י המורים
השימוש באינטרנט בפועל בכיתה - המתנגדים והמחדשים
מאפייני השימוש באינטרנט בקרב מורים
מעורבות המורים בהכנסת האינטרנט לכיתה
הקשיים והחסרונות בשימוש באינטרנט
הכנה ללמידה ממקורות מידע באינטרנט
חשיבות תכנון משימות חקר לתלמידים
קווי הנחייה למורים, המבוססים על "מודל אימון לחקירה"
אינטרנט והתלמיד
המיומנויות שיידרשו מתלמידים
מאפייני השימוש באינטרנט בקרב התלמידים
ראיית האינטרנט ככלי עזר ללמידה
המוטיבציה של התלמיד והגדרותיה
טכניקות מוכחות ליצירת עניין ומוטיבציה באינטרנט
השימוש במקורות המידע באינטרט
שימוש באינטרנט והשפעותיו על הישגי התלמיד
דיון ומסקנות
ביבליוגרפיה
נספחים
נספח א' - דרכי שילוב האינטרנט בהוראת הקורסים
נספח ב' - טיעונים התומכים ומתנגדים בשימוש באינטרנט

מבוא

רקע
עד לפני כ15 - שנה אפשר היה מספר הבתים שיש בהם מחשבים אישיים, שלא לדבר על בתי-
ספר, מועט מאוד. כיום, אנו עדים ב15 - השנים האחרונות לשינויים אדירים בתחום המחשבים
והאינטרנט בעקבותיו.
כניסת המחשבים לבתים החלה לפני כ10 - שנים והיום כמעט ולא ניתן למצוא בית שאין בו
מחשב ואפילו שניים. השימוש במחשב לפני כניסת מערכת הפעלה חלונות היתה מועטה כיוון
שהיו מעט משתמשים אשר ידעו להפעיל את המחשב והיה עליהם לעבור הדרכה ע"מ שיוכלו
להשתמש בו כראוי.
אולם כיום כמעט כל שנה מערכת ההפעלה משודרגת לפשוטה וקלה יותר למשתמש. בד בבד,
אנו רואים איך האינטרנט נכנס לחיינו והופך להיות לחלק בלתי נפרד מאיתנו. אם לפני כשנה
האיטיות שבעבודה עם האינטרנט הורידה את החשק לעבוד איתו, הרי שהיום יש המון חברות
שישמחו למכור דיל מתאים עם מהירות גלישה גבוהה.
היום אנו מוצאים את האינטרנט בכל מקום וכמובן גם במערכת החינוך, דבר זה מוביל אותנו
לשאול מס' שאלות שבעבודה זו אנסה לתת להן מענה.

שאלת המחקר
הכנסת האינטרנט למערכת החינוך משפיעה על תחומים שונים, ברצוני לבדוק את השפעת
האינטרנט בתחומים הללו:
ביה"ס - על אלו צרכים האינטרנט בא לענות?
מורים - כיצד המורים קיבלו את האינטרנט?
תלמידים - באיזו מידה התלמידים משתמשים בו וכיצד? האם הוא תורם להישגים בקרב
התלמידים?

שיטת המחקר
השאלות יבדקו על-סמך סקירת מאמרים רלוונטים מהשנים האחרונות בהתאם לנושאים
שבעבודה זו, וכן על סמך מידע רלוונטי שנמצא באתרים העוסקים בקשר שבין חינוך לאינטרנט.

מקורות:

אברום, רותם, "הוראה, תרבות המידע ומה ש(אין) ביניהם", מחשבים בחינוך, גיליון 44, 1998, עמ' 35-33.
אלמוג, תמי "זהירות, מחשוב לפניך! סכנות שכדאי לשים לב אליהן", מחשבים בחינוך, גיליון 44, 1998, עמ' 18-15.
גולדשטיין, אולז'ן, מרכוס, נירה, טרייביש, בלהה, "הוראת הקורס מחשבים בחינוך בסביבה מתוקשבת", 1998, המאמר נלקח מאתר דעת, כתובת המאמר:
גלי, יהונתן, "תפקיד המנהל בעידן שינויים בחינוך", עיונים בחינוך, גיליון 22, 1997, עמ' 57-72.
טובין, דורית, חן, דוד "מודל פיתוח סגל חינוכי לעבודה בסביבות למידה ממוחשבות", 1998 - המאמר נלקח מאתר דעת, כתובת המאמר:
יוגב, טלי, "אינטרנט והוראה", מחשבים בחינוך, גיליון 49, 1999, עמ' 25-21.
כץ, ד', קאהן, ר', ארגונים וגישת המערכות, 1977.
לורברבוים, אברהם, "עולם ומגדל ושמו...אינטרנט", מחשבים בחינוך, גיליון 38, 1996, עמ' 35-34.
לירז, מאיר, "ניהול שינוי (אומנות הניהול)", - המאמר נלקח מאתר עמלנט.
נחמיאס דוד, דוד מיודוסר "שילוב אינטרנט בחינוך", עיונים בטכנולוגיה ובמדעים, גיליון 34, 2001, עמ' 6-3.
סלומון , גבריאל, "מיחשוב החינוך: השאלות שעל הפרק", מחשבים בחינוך, גיליון 43, 1997, עמ' 4-8.
סלומון, גבריאל, "פדגוגיה וטכנולוגיה: מי מכשכש במי?", הרצאה בדיון משותף לאקדמיה ולמשרד החינוך בנושא אינטגרציה בין טכנולוגיה ופדגוגיה, ירושלים, 22 במרץ, 2000.
סלנט, עמי, "השפעת היכולות הפוטנציאליות של המחשוב והתקשוב על תוכניות לימודים ודרכי ההוראה והלמידה", המאמר נלקח מאתר עמלנט, כתובת המאמר:

תגים:

מחשבים · בחינוך · אינטרנט · הישגי · תלמידים

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הכנסת האינטרנט למערכת החינוך והשלכותיה על בית הספר, המורים, והתלמידים.", סמינריון אודות "הכנסת האינטרנט למערכת החינוך והשלכותיה על בית הספר, המורים, והתלמידים." או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.