היישום אינו מחובר לאינטרנט

מפלגת "עלה ירוק" מדיניות הסמים, לובינג וסיקור התעמולה בתקשורת.

עבודה מס' 063086

מחיר: 482.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה:

6,709 מילים ,13 מקורות ,2003

תקציר העבודה:

תוכן ענייניים:
הקדמה
מבוא
פרק 1: רקע
פרק 2: "עלה ירוק"-פרופיל המפלגה
פרק 3:"עלה ירוק" ומדיניות הסמים
פרק 4: סיקור התעמולה
פרסום וקומוניקציה אפקטיבית
יחסי ציבור
פעולות שטח
גיוס כספים
פעולות משפטיות
פרק 5: מעקב אחר דעת קהל
פרק 6: הסיקור בתקשורת
פרק 7: אירופה-בצעדי ענק לאמסטרדם
פרק 8: לסיכום-לקראת מדיניות סמים חדשה?
ביבליוגרפיה

את המאבק להתרת השימוש במריחואנה ובחשיש בישראל הובילה לראשונה ה"עמותה לשינוי
חוקי הסמים בישראל", בראשותו של שלומי סנדק. סנדק עשה לעצמו במשך השנים יחסי ציבור
רבים: כתבות בעיתונים, נטילת חלק בתוכניות טלוויזיה ורדיו, התעמתויות מתוקשרות ועוד, עד
שהגיע למפלגת "עלה ירוק".
בתאריך 3 בפברואר 1999 הגישה מפלגת "עלה ירוק", בראשותו של בועז וכטל, בקשה לרישום
בפנקס המפלגות (ראה נספח). בבחירות במאי באותה שנה (הכנסת ה15 -) זכתה "עלה ירוק"
ב34029, - קולות ובינואר 2003 (הכנסת ה16 -) ב37855, - קולות. זהו נתון מעניין מהבחירות,
שנדחק לשוליים בלהט העיסוק בפוליטיקה "הגדולה": עשרות אלפים מאזרחי ישראל הצביעו
בעד מפלגת "עלה ירוק", שהציגה בתחילת דרכה, נושא אחד- לגליזציה של המריחואנה.
אמונתם של חברי המפלגה היא שעם "עלה ירוק" פעילה ולוחמת בכנסת החיים של כל אחד
מאיתנו אולי יהיו מעט חופשיים וצודקים יותר. אך חשוב לזכור כי מרוץ הבחירות לכנסת של
מועמדי המפלגות השונות איננו מתבסס רק על "כרטיס ביקור" אידיאולוגי, גיוס קומץ תומכים
נלהב וריצה לכיוון המגרש. זוהי מערכה ארוכה, מורכבת, המחייבת את המועמד לתכנן מראש
את פעולותיו: להציג מועמדותו, לגייס כספים, לבנות ולהפעיל מערך ארגוני של תומכים
ומתנדבים ו"למכור" את עצמו על ידי יחסי ציבור ופרסומת. "מועמד חדש כוותיק, המבקש
לנצח את יריביו- יפשיל שרוולים- וילמד כיצד לשווק את עצמו" (רימון, 1992).
המלחמה של מפלגת "עלה ירוק" בשאר המפלגות היא, בראש ובראשונה, מלחמה שיווקית, אשר
עיקריה מתבססים- ככתוב בטובים שבספרי המלחמה- על אסטרטגיה וטקטיקה. כלומר, על
תוכנית כוללת, מפורטת, שהוכנה זמן רב ועל הפעלה ויישום של תכסיסים ואלתורים. במילים
אחרות, הפעלת לובי שיקדם את האינטרסים של המפלגה.

ברצוני לסקור את המרכיבים בהם מפלגת "עלה ירוק" עשתה שימוש לצורך יישום האסטרטגיה
שלה: אציג רקע ומידע כללי, שיעניק מושג לגבי הפחד המושרש בחברה לגבי סמים, אפרט
פעולות של יחסי ציבור של המפלגה, פרסום, פעולות שטח, גיוס כספים ועוד.

הערות מערכת:
בעבודה לא נכתבו מראי מקום בכל המקומות; אחד מאתרי האינטרנט בהם נעשה שימוש אינו
פעיל יותר (אתר "אגדת דשא", נכון לספטמבר 2004); אין מידע ביבליוגרפי מלא לגבי כתבות
העיתונות בהן נעשה שימוש.

מקורות:

ארגמן, מ. (1997). "כאנביס, מריחואנה וחשיש", תל אביב: הוצאת גל.
בן דב, י. (אוגוסט,1999). "לקראת מדיניות סמים חדשה", ניו זיק, גליון 5.
בן דב, י. (יולי,2000). "למה הם מפחדים מסמים", ניו זיק, עמ' 10-12.
הלפרין, נ. (1996). "איך להיבחר", הוצאת עוז.
פוקו, מ. (1986 ). "תולדות השיגעון בעידן התבונה",ירושלים: הוצאת כתר.
קמחי, ת. (15 בפברואר,1999). "ארגון הג'ויינט", זמן תל אביב.
רימון, צ. (1992). "שיווק פוליטי", ירושלים: הוצאת אורבך בע"מ.
Birnbaum, J.H. (1992). "The Lobbyist: How Influence Peddles Work Their Way in Washington", 1st ed, publish: times books.

תגים:

ירוק · לובי · לובינג · מריחואנה · סמים · עלה · תעמולה · תקשורת

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "מפלגת "עלה ירוק" מדיניות הסמים, לובינג וסיקור התעמולה בתקשורת.", סמינריון אודות "מפלגת "עלה ירוק" מדיניות הסמים, לובינג וסיקור התעמולה בתקשורת." או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.