היישום אינו מחובר לאינטרנט

התפתחות קוגנטיבית עפ"י פיאז'ה

עבודה מס' 063015

מחיר: 264.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בחינת תפיסת העולם של הילד על-פי פיאז'ה באמצעות ראיונות עם ילדים.

6,665 מילים ,8 מקורות ,2004

תקציר העבודה:

עבודה זו עוסקת בהתפתחות קוגניטיבית של ילדים. תחילה ערכנו סקירה כללית של תיאוריות וגישות שונות אשר עוסקות בתהליך הלמידה, לפי תיאורטיקנים שונים, כשהשאלה המרכזית היא מהי הלמידה.

בעבודה זו בחנו את תפיסת העולם של הילד על-פי פיאז'ה, ערכנו ראיונות עם ילדים ושאלנו שאלות לבדיקת מושג "שימור הכמות והמספר" אצל ילדים בגילאי 3-5 וילדים בגילאי 8-10. את הניסיונות עשינו עם הילדים ולעיניהם בעזרת: מים - לבדיקת שימור כמות של נוזלים, פלסטלינה - לבדיקת שימור כמות של חומר מוצק, וחרוזים - לבדיקת שימור של מספר. בנוסף שאלנו את הילדים שאלות בנושא משמעות השם.

חשיבותה של עבודה זו הוא בניסיון שלנו כסטודנטים לחינוך לנסות ולהבין את דרך מחשבתם ואת עולמם הפנימי של הילדים. מאחר ועל-פי תורת פיאז'ה תפיסתם של הילדים משתנה עם הגיל עלינו לדעת כיצד ניתן להגיע אל הילד בדרך ובצורה הנכונות ביותר, על מנת שנוכל כאנשי חינוך להעביר מסרים וידע בדרכים ההולמות ביותר לילדים בגילאים שונים.

תוכן העניינים
מבוא
רקע תיאורטי
1. השקפות מנוגדות בפילוסופיה בשאלה מהי למידה ומהו ידע
2. סינתזה - קאנט
3. גישות בפסיכולוגיה לשאלת הלמידה והידע
4. ההבדל בין הגישה הקונסטרוקטיביטית לגישה הפוזיטיביסטית
5. מיון לשלושה זרמים בקונסטרוקטיביזם
6. פיאז'ה - תורת ההתפתחות הקוגנטיבית ופירוט ארבעת שלבי ההתפתחות
תיאור ותיעוד ההתנסות המעשית
ניתוח התשובות
דיון וסיכום
ביבליוגרפיה

מקורות:

אפלטון (1959). מנון. כתבי אפלטון, כרך א', 414-462.
האוניברסיטה הפתוחה (1990). ביהביוריזם, מבוא לפסיכולוגיה, יחידה 4, עמ' 7-58.
לוק ג' (תשל"ב). מסה על שכל האדם. הוצאת הספרים ע"ש מאגנס, האוניברסיטה העברית ירושלים. ספר ראשון עמ' 36-96.
פיאז'ה ז' (1984). תפיסת העולם של הילד, ספרית הפועלים, הקיבוץ הארצי, השומר הצעיר, מרחביה.
פלייבל, ג"ה (1970). הפסיכולוגיה ההתפתחותית של ז'אן פיאז'ה, אוצר המורה, הוצאת הספרים של הסתדרות המורים בישראל.
קאנט, ע' (1954). אנאליטיקה של המושגים, ביקורת התבונה הטהורה. מוסד ביאליק, הוצאת הספרים של הסוכנות היהודית לארץ ישראל. עמ' 75-104.
Doolitle, P. E. (2000). Complex constructivism: A theoretical model of complexity cognition. Virginia Polytechnic Institute State University. Blacksburg. VA 24061-0313.
Perkinson, H. J. (1984). Learning from our mistakes: Reinterpretation of the 20th century educational theories. Contribution to the study of education, number 14. Greenwood press, Westport, Conneticut. London, England.

תגים:

פיאג'ה · פיאז'ה · ביהביוריסטים · ויגוצקי · פיאז · תיאורטיקנים

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "התפתחות קוגנטיבית עפ"י פיאז'ה", סמינריון אודות "התפתחות קוגנטיבית עפ"י פיאז'ה" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.