עבודה מס' 062987
מחיר: 228.95 ₪ הוסף לסל
תאור העבודה: ייצוג האישה בקולנוע הישראלי בתקופת הרגישות החדשה על פי הסרטים: "מצור" ו"מקרה אישה".
1,998 מילים ,4 מקורות ,2004
הזרם החדש של הסרטים שנולד ב-1965 וכונה הקולנוע האישי או הרגישות החדשה (כהגדרתו של ג'אד נאמן), התאפיין בניסיון ליצור קולנוע חדש, קולנוע שמושפע מהגל החדש הצרפתי והניאוראליזם האיטלקי.
בעבודה זו בחרתי להתמקד בדמות האישה ואופן ייצוגה בקולנוע של הרגישות החדשה דרך שני סרטים; "מצור" ו"מקרה אישה" אשר בשניהם הגיבורה הראשית היא אישה. בסרטים בתקופה זו ובתקופה מאוחרת יותר, ייצוג הנשים איננו המרכז ונעשה על ידי יוצרים גברים, האישה מתוארת כ"אחר" כלומר הטקסט בונה עולם נורמטיבי בו הוא מכפיף את האישה שבתוכו ומעמידה בשוליו.
תוכן העניינים:
מבוא
ייצוג האישה בקולנוע הישראלי בתקופת הרגישות החדשה
"מקרה אישה" - ז'אק מורי קתמור - 1969 - הפקה: אברהם דשא (פשנל) ומתי רז
"מצור" - ז'ילברטו טופאנו - 1969 - הפקה: יעקב אגמון
סיכום
ביבליוגרפיה
נאמן ג', לובין א, גרץ נ (1998) "מבטים פקטיביים על הקולנוע הישראלי" האוניברסיטה הפתוחה.
שוויצר א, (2003) "הרגישות החדשה קולנוע ישראלי מודרני בשנות ה- 60 וה - 70 " בבל.
שניצר.מ (1994) "הקולנוע הישראלי כל העובדות/ כל העלילות/ כל הבמאים/ וגם הביקורות". כנרת.
Mulvey,l(1975) "visual pleasure and narrative cinema",screen.
ריאליזם · אוונגרדי · מודרני · ג'אד · נאמן · מיגדר
ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הרגישות החדשה", סמינריון אודות "הרגישות החדשה" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.
ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.
יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.