היישום אינו מחובר לאינטרנט

ניתוח מקרה ע"פ שתי גישות

עבודה מס' 031893

מחיר: 120.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: תאורית רציונלית- רגישות של אלברט אליס לטיפול ביעוץ קוגנטיבי התנהגותי וכן על פי התיאוריה של אלפרד אדלר.

3,928 מילים ,5 מקורות ,1993

תקציר העבודה:

בבואנו לנתח את האירוע של ליטל עמדו לפנינו מספר אפשרויות.
התיאוריות שנראו לנו מתאימות לאירוע ואפשרויות ליישום במסגרת בית הספר הן התיאוריה של אלברט אליס, התיאוריה הרציונאלית-ריגושית - RET והתיאוריה של אלפרד אדלר.
לגבי התיאוריה הריגושית-התנהגותית של אליס, נראה לנו שאת רגשותיה והתנהגותה של ליטל ניתן לייחס לאמונות הבלתי רציונאליות שגורמות לה להגיב ולהגיע לתוצאה רגשית לא רצויה.
התלבטנו בשאלה האם ילדה צעירה כמו ליטל, קרוב לגיל 11, תוכל להתמודד עם תיאוריה קוגניטיבית שדורשת יכולת ביטוי, הבנה ואוצר מילים. לפי דווח שנמסר לנו ליטל הינה תלמידה טובה מאוד, בעלת רמת אינטליגנציה גבוהה ויש לה שפה עשירה. לאור נתונים אלה בחרנו בתיאוריה זו.
לגבי דרך הטיפול, חשבנו שיהיה קושי להתמודד אך ורק בתיאוריה של ה- RET ולכן בחרנו גם בטכניקות שהינן קוגניטיביות-התנהגותיות. כך שאם יתעורר קושי בדרך העבודה הקוגניטיבית והשפתית-מילולית בלבד, נוכל להשתמש באמצעים כמו הרפיה, דמיון מודרך, חיזוקים, תוכנית עבודה בדרך של פיקוח עצמי, או כל טכניקה התנהגותית אחרת שתוך כדי עבודה תראה לנו מתאימה לילדה.
לפי אדלר, בית הספר הוא המשכו של בית ההורים ופעמים רבות המורה היא זו שמזהה את הקושי של הילד.
לדעתנו הניתוח לפי התיאוריה של אדלר יכול להשלים את הניתוח לפי התיאוריה של אליס. אליס עוסק באמונות הבלתי רציונאליות ואילו התיאוריה של אדלר עוסקת במטרות מוטעות של הילד. אדלר מזהה את המטרות המוטעות של הילד תוך כדי הסתכלות בדינמיקות השונות של הילד בתחום המשפחתי, ובתחום בית הספר - לימודי-חברתי.
אי אפשר להפריד בין סגנון החיים שאותו פיתחה ליטל במסגרת המשפחה לבעיותיה הריגושיות ולנעשה בבית הספר.
התיאוריה של אדלר כפסיכולוגיה חברתית של הפרט מכתיבה לנו עבודה עם הדמויות הקשורות לילד.
דרייקוס נותן למורה כלים להתמודד עם קשיי הפרט והקבוצה בכיתה.

תוכן העניינים:
I. רקע על הילדה
II. מבוא
III. ניתוח המקרה על פי אלברט אליס - שיטת הRet - וטיפול בטכניקות בייעוץ
קוגנטיבי-התנהגותי
IV. נתוח המקרה לאור התיאוריה של אדלר\דרייקוס
V. סיכום
VI. ביבליוגרפיה

מקורות:

אר הרד, רחל יאלדור, יהודית (1991) חוסן נפשי, הוצאת משרד החינוך המינהל הפדגוגי, שפ"י עמ' 109-104, 267-250.
גרוסמן, גאולה (1986) ילדים בעייתיים בכיתות רגילות, הוצאת צ'ריקובר, עמוד 113-91.
דרייקוס, רודולף (1973) פסיכולוגיה בכיתה. עברית: משה דאובר. תל- אביב: אוצר המורה.
האוניברסיטה הפתוחה (1990) מבוא לפסיכולוגיה, חטיבה רביעית, יחידות 10, 11. תל-אביב האוניברסיטה הפתוחה.
קלינגמן, אביגדור ואייזן, רחל (1990) יעוץ פסיכולוגי. תל-אביב: רמות.

תגים:

אדלר אלפרד · ייעוץ

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "ניתוח מקרה ע"פ שתי גישות", סמינריון אודות "ניתוח מקרה ע"פ שתי גישות" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.