עבודה מס' 062740
מחיר: 361.95 ₪ הוסף לסל
תאור העבודה: סקירת ספרות ובחינת הנושא בצה"ל.
13,075 מילים ,121 מקורות ,2004
תוכן העניינים
מבוא
חקר המנהיגות
א. גישת התכונות
ב. הגישה המצבית
ג. הגישה הסימבולית
ד. מנהיגות צבאית
ה. מאפייני המנהיגות הצבאית בהשוואה למנהיגות בארגונים אחרים
ו. בין מנהיגות בזמן קרב לבין מנהיגות במצבי שגרה
ז. מנהיגות וניהול
תרבות ארגונית
א. תרבות ארגונית הגדרות וגישות
ב. תת-תרבויות ארגוניות
ג. חשיבותה של התרבות הארגונית
ד. חקר התרבות הארגונית
ה. מדידת התרבות הארגונית
מנהיגות, ניהול ותרבות ארגונית
א. רקע
ב. מנהיגים כיוצרים תרבות ארגונית וכמשפיעים עליה
ג. מנהיגות בתרבות חדשה
ד. מנהיגות ב"אמצע החיים" של הארגון
ה. מנהיגות בארגונים "בוגרים"
ו. תרבות ארגונית כמשפיעה וכיוצרת מנהיגים
תרבות מעצבת ותרבות מתגמלת
א. הבחנה בין תרבות מעצבת ותרבות מתגמלת לפי מאפייני "המנהיגות"
ב. טיפולוגיית תרבויות ארגוניות
ג. תרבויות ארגוניות בצה"ל
מאפייני התרבות הארגונית בצה"ל לפי שיוך יחידתי
א. הטכנולוגיה של היחידה
ב. הדרג המסתער של היחידה
ג. שביעות-רצון
ד. הזדהות עם החיל
ה. אמון הדדי
ו. הערכה למפקדים
סיכום
ביבליוגרפיה
מבוא
משחר ההיסטוריה העיסוק בהגדרת המונח "מנהיגות" היה נחלתם של היסטוריונים ופילוסופים.
לדוגמה, אפלטון דן בסוגיה - מיהו הראוי לשלוט, ואילו מקיאוולי ניסה לענות - מיהו המסוגל
לשלוט. במאה ה20 - הפך הדיון בנושא המנהיגות לנחלתם המובהקת של העוסקים במדעי
ההתנהגות. העניין בחקר מנהיגות בארגונים גבר בשנים האחרונות בשל שינויים דרמטיים בעולם
העסקי.
התחרות הגלובלית הגוברת ומהפיכת התקשורת מחייבות התחדשות ארגונית מתמדת. ביצועים
סבירים בלבד אינם מספיקים עוד על-מנת להתמודד בהצלחה עם השינויים הללו. ארגונים
זקוקים למנהיגים היכולים לנצח על תמורות רחבות היקף ולכן תרים אחר מנהלים שיש להם את
היכולת המנהיגותית הנדרשת לשם הנעת העובדים לביצועים שמעל ומעבר. חשיבותה של
המנהיגות באה לידי ביטוי גם בהכרח לשמר את כוח העבודה המיומן לאור התחרות הגוברת בין
ארגונים על משאבי אנוש.
תיאוריות ומחקרים רבים עוסקים בנושא ה"מנהיגות" בכלל ומנהיגות צבאית בפרט ראה למשל
מחקרים אחרונים על מנהיגות צבאית (יצחקי, (2003); איז'ק, (2002).
פופר ורונן (2001) סוקרים הגדרות שונות למושג "מנהיגות", ומציעים כי בהקשר הצבאי ההגדרה
העדיפה היא: "הנעת אנשים לביצוע משימות", וזו מתבססת על ארבעה מרכיבים:
· סמכות פורמלית - בתוקף הסמכות הניתנת, יכול בעל דרגה בכיר לגרום להפעלתו של בעל דרגה
זוטר ממנו.
· מקצועיות - אנשים נוטים להישמע לאלה הנתפסים בעיניהם כבעלי ידע וכבעלי משאבים
מקצועיים החסרים להם עצמם.
· כישורים בינאישיים - היכולת לאבחן ציפיות וצרכים של המונהגים ולהגיב אליהם ברגישות
ובגמישות.
· הזדהות - היכולת ליצור שינוי במחויבות ולהגביר מוטיבציה על מנת לפעול מעל ומעבר
למוטיבציה "רגילה" (פופר ורונן 2001).
קיימת הסכמה מעטה בנוגע למשמעות המושג "תרבות ארגונית", כיצד לצפות בו ולמדוד אותו,
כיצד הוא קשור לתיאוריות מסורתיות יותר של הפסיכולוגיה הארגונית וכיצד להשתמש בו
במאמץ לעזור לארגונים.
בעוד שבמושגים "נורמות חברתיות" ו"אקלים ארגוני" נעשה שימוש על ידי הפסיכולוגים מזה זמן
רב, במושג "תרבות ארגונית" נעשה שימוש מפורש בעשורים האחרונים בלבד, אולם ניכר כי
חשיבות המושג "תרבות" בפסיכולוגיה ארגונית - הולכת וגדלה.
(ראה למשל: סמואל, (2002); פרידמן, (2003); עאמר, (2003), ניר, ובוגלר, (2003); בן-יקר
ברדריאן, מ, (2003).
התרבות הארגונית הינה חלק מורכב ומתפשט בכל סביבת עבודה. בשעה שלא קיימת הסכמה
בנוגע למהי תרבות ועד כמה היא מתפשטת בארגון, קיימת הסכמה כללית כי התרבות הינה
מרכיב חשוב המשפיע על הביצוע וההתנהגות. התרבות באה לידי ביטוי בתהליכי קבלת החלטות
ופתרון בעיות המתקבלות בארגון. היא משפיעה על היעדים, הסטנדרטים ודרכי הפעולה ( 1990
, .(Thompson & Luthans
בעבודה זו אתבסס על ספרות מקצועית העוסקת במנהיגות ארגונית וצבאית, בתרבות ארגונית
ובתת תרבויות ובקשר שבין מנהיגות ותרבות בארגונים. הסקירה העוסקת במנהיגות מובאת מתוך
פרספקטיבה היסטורית, כרקע לדיון בתרבות הארגונית.
הדיון בתרבות ארגונית מעצבת ובתרבות ארגונית מתגמלת נוצר בעקבות הדיון במנהיגות בכלל
ובמנהיגות מעצבת ומתגמלת בפרט ומשתמש באותם הכלים והמושגים. לכן, בעמודים הקרובים
תיערך סקירה היסטורית של הדיון במנהיגות ודרך סקירה זו יובהרו המושגים "תרבות מעצבת"
ו"תרבות מתגמלת".
אבוליו, ב. (2000). "הטווח המלא של המנהיגות". בתוך גונן איציק וזכאי אליאב. מנהיגות ופיתוח מנהיגות - מהלכה למעשה, הוצאת משרד הביטחון. תל אביב. מהדורה 2000.
איז'ק, ר, (2002), הסתגלות נוער למסגרת צבאית - תפקוד המפקד כ"בסיס בטוח" ותרומתו לבריאותו הנפשית ולתפקודו הצבאי של החייל. עבודת ד"ר, רמת-גן: אוניברסיטת בר-אילן.
בן-יקר ברדריאן, מ, (2003), הקשר שבין אי בטחון תעסוקתי, התנהגויות של אזרחות ארגונית, תמיכה ארגונית נתפסת ושיתוף בקבלת החלטות. עבודת מ"א רמת-גן: אוניברסיטת בר-אילן, המחלקה לסוציולוגיה.
בר חיים, אביעד. (1994). התנהגות ארגונית. כרך ב', עמ' 219-251.רמת אביב: האוניברסיטה הפתוחה.
גבע, נחמיה. (1993). "המנהיג הצבאי". בתוך: על המנהיגות, בעריכת מיכה פופר ואביהו רונן. משרד הבטחון - ההוצאה לאור, צבא הגנה לישראל.
גולדנברג - וייל, נעמה. (1996). הבדלים בדפוסי מנהיגות בין החי"ר והשריון, עבודת גמר לשם קבלת תואר מוסמך, האוניברסיטה העברית, ירושלים.
גופמן, ארוויך. (1973). "המאפיינים של מוסדות כוללניים" עמ' 264-303. בתוך: סוגיות בסוציולוגיה מבנה וריבוד חברתי, בעריכת משה ליסק. תל אביב: עם עובד.
חשביה, אריה. (1982). "האתגר היפני: תיאוריה 2". ניהול, יולי : 7-15.
יצחקי, ח. (2003), הבדלים בין דפוסי מנהיגות של צוערות למול דפוסי מנהיגות של צוערים בקורס קציני אג"ם מעורב - ע"פ מודל הטווח המלא. עבודת מ"א, רמת-גן: אוניברסיטת בר-אילן, המחלקה לסוציולוגיה.
לנדאו, אורי. וזכאי, אליאב. (1994). לפניהם ואיתם- מצויינות המ"מ הקרבי בצה"ל, מפקדת קצין חינוך ראשי ובית הספר לפיתוח מנהיגות, צה"ל.
לפידות, יעל. (1996). התפתחות האמון במנהיג, הצעה למחקר דוקטורט, אוניברסיטת תל-אביב, תל- אביב.
משולם, אילן. (1994). "תרבות הארגון- הגדרות ומרכיבים" עמ' 39-50. בתוך: תרבות הניהול בישראל, בעריכת אהרון שנער ועמוס ירקוני, גומא.
ניר, א. בוגלר, ר. (2003), חזון ארגוני בבתי ספר בניהול עצמי: מהלכים על חבל דק.
בתוך: וולנסקי, ע.; פרידמן, י. עורכים : בתי ספר בניהול עצמי: מבט בין-לאומי. ירושלים: משרד החינוך, 2003, 148-135.
סמואל, י. (1990). ארגונים: מאפיינים, מבנים, תהליכים. הוצאת הספרים של אוניברסיטת חיפה, חיפה.
סמואל, יצחק. (1996). ארגונים-מאפיינים, מבנים, תהליכים, חיפה : אוניברסיטת חיפה, זמורה ביתן.
סמואל, י. (2002), משחקים מסוכנים? על עצמה, השפעה, פוליטיקה ארגונית ומה שביניהם, חיפה: זמורה-ביתן.
עאמר, ר. (2003), מחויבות ותרבות ארגונית והשפעתן על הביצוע בארגוני השירות הציבורי במגזר הדרוזי בישראל. חיפה: אוניברסיטת חיפה, בית-הספר לעבודה סוציאלית.
פופר, מיכה. (1994). "מנהיגות קרבית בצה"ל ומנהיגות בארגונים עסקיים - השוואות ומשמעויות". פיתוח ארגוני בישראל, כרך 2א) : 11-19.
פופר, מיכה ולנדאו, אורי. (1989). "פיתוח מנהיגות מעצבת". פיתוח ארגוני בישראל, כרך 1: 42-47.
פופר, מיכה. (1989). "על ניהול, מנהיגות, מוטיבציה ומחויבות". פיתוח ארגוני בישראל, כרך 1 : 48-51.
פופר, מ. (1994). על מנהלים כמנהיגים, הוצאת רמות- אוניברסיטת תל-אביב.
פופר, מ. (2000). "מנהיגות - היעד ושביליו" בתוך גונן איציק וזכאי אליאב. מנהיגות ופיתוח מנהיגות - מהלכה למעשה, משרד הביטחון הוצאה לאור. ת"א. מהדורה 2000.
פופר, מיכה. (1994). "מנהיגות קרבית בצה"ל ומנהיגות בארגונים עסקיים - השוואות ומשמעויות". פיתוח ארגוני בישראל, כרך 2א) : 11-19.
פופר, מיכה. (1989). "על ניהול, מנהיגות, מוטיבציה ומחויבות". פיתוח ארגוני בישראל, כרך 1 : 48-51.
פישר, שלמה. (1996). "מקצועיות, אתיקה והארגון הצבאי - היבטים סוציולוגיים של אתיקה צבאית". בתוך: צבא ואתיקה בעריכת אביהו רונן. מפקדת קצין חינוך וגדנ"ע ראשי ובית הספר לפיתוח מנהיגות, צה"ל.
פרידמן, י. (2003), בית ספר בניהול עצמי כארגון אינטליגנטי. בתוך: וולנסקי, ע.; פרידמן, י. עורכים : בתי ספר בניהול עצמי: מבט בין-לאומי. ירושלים: משרד החינוך, 2003, 87-57.
רונן, אביהו. (1993). "המנהיג והקבוצה", בתוך: על המנהיגות בעריכת מיכה פופר ואביהו רונן. משרד הביטחון- ההוצאה לאור, צבא הגנה לישראל.
רונן, אביהו ומיכה פופר, (2001). על המנהיגות הוצאת משרד הבטחון. מהדורת, (2001).
רונן, אביהו. (1996). "אתוסים צבאיים", בתוך : צבא ואתיקה בעריכת אביהו רונן.
שי, חנן. (1993). שיטת הפיקוד והשליטה בארגון הצבאי המודרני, עבודת גמר המוגשת כמילוי חלק מדרישות לקבלת תואר מוסמך, אוניברסיטת חיפה, חיפה.
Alvesson, Mats. and Olof-Berg, Per. (1992). Corporate Culture and Organizational Symbolizm. Berlin- New York: Walter De Gruyter.
Bandura, Albert. (1969). "Social Learning Theory of Identification Processes". In: Handbook of Socialization Theory and Research. Edited by Goslin, David.
Chicago: Rand McNally and Company.
Bass, Bernard. M. (1981), Stogdill's Handbook of Leadership. New York: The Free Press.
Bass, Bernard. M. (1985). Leadership and Performance Beyond Expectations. New York: The Free Press.
Bass, Bernard. M. (1996). A New Pardigm of Leadership, U.S Army Research Institute for the Behavior of Social Science.
Bass, Bernard. M. and Avolio, Bruce. J. (1990), "The Implications of Transactional and Transformational Leadership for Individual, Team and Organizational Development". Research in Organizational Change and Development 4: 231-272.
Bass, Bernard. M. and Avolio, Bruce. J. (1993). "Transformational Leadership and Organizational Culture". Public Administration Quarterly, Spring: 112-121.
Bennis, Warren. and Nanus, Burt. (1985). Leaders: The Strategies for Taking Charge New York : Harper Row.
Bennis, Warren. (1986). Leaders and Visions. New York : Conference Board.
Bennis, Warren. (1989), On Becoming A Leader, Addison Wesley.
Bennis, Warren. (1993), "Managing the Dream: Leadership in the 21St Century" in: Contemporary Issues in Leadership, Edited by Rosenbach, W.E and Taylor, R.L. Thirs Edition, Westview Press.
Blake, Robert. Rogers. and Mouton, Jane. Srygley. (1964), The managerial Grid, Houston Texas : Gulf Publishers.
Blauner, Robert. (1964). Alienation and Freedom. Chicago: University of Chicago Press.
Bryman, Alan. (1996). "Leadership in Organizations", in: Handbook of Organization Studies. edited by Clegg, Stewart.R.; Hardy, Cynthia. and Nord, W.R, Sage Publications.
Burns, James. Macgregor. (1978). Leadership, New York: Harper Row.
Christensen, Soren. and Kreiner, Kristian. (1984). On the Origin of Organizational Cultures. Lund, Sweden: International Conference on Organizational Symbolizm and Corporate Culture.
Dachler, H. Peter. (1984)."0n Refocussing Leadership from Social Systems Perspective of Management". in: Leaders and Managers Edited by Hunt, James. G: Hosking, Dian. Marie.: Schriesheim, Chester.A and Stewart, Robert. Oxford: Prgamon.
Deal, Terrence. E. and Kennedy, Allan. A. (1982). Corporate Cultures. Addison Wesley Publishing Company.
Denison, Daniel. R. (1984). "Bringing Corporate Culture to the Bottom Line". Organizational Dynamics 13,2: 5-22.
Etzioni, Amitai. (1961). A Comparative Analysis of Complex Organizations. New York: The Free Press.
Fiedler, Fred. Edward. (1964). "A contingency Model of Leadership Effectiveness". in: Advances in Experimantal Social Psvcholoav Edited by Berkowitz, Leonard. New York: Academic Press.
Fiedler, Fred. Edward. and Chemers, Martin. M. (1974). Leadership and Effective Management. Glenview: Scott, Foresman and Company.
French, John. R. and Raven, Bertram. Herbert. (1960). "The Bases of Social Power". pp. 607-623. in: Group Dynamics: Research and Theory. Edited by Cartwright, Dorwin. and Zander, Alvin. Frederick, 2nd Ed. New-York: Row, Peterson.
Frost, Peter. J., Louis Meryl. R., Lundberg C. Craig. and Martin, Joanne. (1985). Organizational Culture. Sage Publications.
Frost, Peter. J., Moore Larry. F., Louis Meryl. R., Lundberg C. Craig and Martin, Joanne. (1991). Reframina Organizational Culture. Sage Publications.
Gal, Reuven. (1986). A Portrait of the Israeli Soldier. New York: Greenwood Press.
Gal, Reuven. (1998). Unit Cohesion in the Israeli Defense Force. Zikhron Ya'akov. Israel: the Israeli Institute for Military Studies.
Gal, Reuven. and Mangelsdorff, A. David. (Eds.) (1991). Handbook of Military Psychologv. John-Willey Sons LTD.
Gregory, Kathleen. L. (1983). "Native-View Pradgims: Multipile Cultures and Culture Conflicts in Organizations". Administrative Science Quarterly. 28:
359-376.
Harpaz, Itzhak. (1983). Job Satisfaction: Theoretical Perspectives and A Longitudinal Analysis, Israel: Libra Publishers, INC.
Harris, Philip. Rowland. (1985). Management in Transition. Jossey Bass Publishers.
Heller, Frank. A. (1986). "The Impact of Technology on the Social Meaning of Work Sociotechnical System's Perspective". in: The Meaning of Work and Technological OptionsEdited by Keyse Veronique. De.; Thorale. Quale. ; Bernhard. Wilpert. and Quintanilla. Antonio. Ruiz. John Wiley Sons.
Hofstede, Geert. (1991). Cultures and Organizations. London: Mcgraw-Hill Book Company.
Hollander, Edwin. Paul. (1964). Leaders, Groups and Influance. Oxford: Oxford University Press.
House, Robert. J.. (1971). "A Path Goal Theory of Leader Effectiveness". Administrative Science Quarterly. 16: 321-328.
Katz, Daniel. and Kahn, Leavitt. Laurie. (1978). The Social Psychology of Organizations Zed. 2nd. Ed., John Wiley Sons.
Kelman, Herbert. C. (1970). "Asocial Psychology Model of Political Legitimacy and its Relevance to Black and White Student Protest Movement. Psychiatry, 33: 224-246.
Kotter, John .P. and Heskett, James. L. (1992). Corporate Culture and Performance. New-York: Free Press.
Kotter, John. P. (1993). "What Leaders Really Do". in: Contemporary Issues in Leadership. Third Edition. Edited by Rosenbach W.E and Taylor, R.L., Westview Press.
Kunda, Gideon. (1992). Engineering Culture. Temple University Press.
Lewin, Kurt.; Lippit, Ronald. and White, Ralph. K. (1939). "Patterns of Aggressive Behavior in Experimentally Created Social Cultures". Journal of Social Psychologv. 10: 271-299.
Locke, Edwin. A. (1976)."The Nature and Causes of Job Satisfaction". In: Handbook of Industrial and Oragnizational Psychologv. Edited by Dunnette Marvin .D . Chicago: Rand McNally.
Lord, Robert. G. and Maher, K.J. (1993). Leadership Information Processina, London: Routledge.
Lorsh, Jay. (1985). "Strategic Myopia: Culture as an Invisible Barrier to Change". pp 84-102, in: Gaining Control of the CorDorate Culture, Edited by Kilmann, Ralph.; Salmon, Mary. J. and Serpa, Roy. San Fransisco: Jossey Bass.
March, James. G. (1955)." An Introduction to the Theory and Measurement of Influence". American Pol. Science Review, 49: 431-451.
Martin, Joanne. and Siehl, Caren. (1983), "Organizational Culture and Caunterculture: Uneasy Symbolism", Organizational Dynamics, 12: 52-64.
Martin, Joanne. (1992). Cultures in Organizations. Oxford: Oxford University Press.
Maslaw, Abraham. H. (1970). Motivation and Personality .New York: Harper Row.
Millken, Frances .J. and Martins, Luis. L. (1996). "Searching for Common Threads: Understanding the Multipile Effects of Diversity in Organizational Groups", Academy of Management Review, 21 (2): 402-433.
Mintzberg, Henry. (1975). "The Manager's Job: Folklore and Facts", Harward Business Review, July-August.
Mintzberg, Henry. (1979). The Structuring of Organizations, Englewood Cliffs: Prentice Hall.
Mintzberg, Henry. (1982)."1f You're not Serving Bill and Ben, Then You're not Serving Leadership". in: Leadership: Beyond Establishment Views Edited by Hunt, J.g.: Sekaran, U. and Schriesheim, C.A. Carbondale, IL: Soutern Illinois University Press.
Molin, Jan. (1987). Beyond Structure and Ratinality. Copenhagen.
Morley, Donald. D. and Shockley-Zalabak, Pamela. (1991). "Setting The Rules", Mangaement Communication Quarterly. 4 (4): 422-449.
Mullen, Edward. J. (1954). "The Supervisor Assesses his Job in Management. Personnel, 31: 94-108.
Ouchi, William. (1981). Theory Z - How American Business Can Meet the Japanese Challenge, Addison - Wesley Publishing co.
Parsons, Talcott. (1963). "On the Concept of Political Power. Proceeding of the American Philosophical Society, 107 (3).
Pascale, Richard. T. and Athos Anthony. G. (1981). The Art of Japanese Management, Penguin Books.
Pelz, Donald. Campbell. (1952)."Influence: A Key to Effective Leadership in the First Line Supervisor. Personnel. 29: 209-217.
Peters, Timothy. J. and Waterman, Robert. H. (1982), In Search og Excellence, New York: Harper Row.
Pettigrew, Andrew. M. (1979). "On Studing Organizational Cultures".
Administrative Science Quaterlv, 24.
Pfeffer, Jeffrey. (1981). "Management as Symbolic Action", pp 1-52. in: Research in Oragnizational Behavior Edited by Cumming, L.L .and Staw, Barry. M. Greenwich: Conn,
Pfeffer, Jeffrey. (1992). Managing with Power, Boston: Harvard Business School Press.
Popper, Micha. (1996). The Glorious Failure. Journal of Applied Behavioral Science. vol 33, March , 27-45.
Quintanilla, S. Antonio. Ruiz. (1988). "Work Values and new Technologies", in: The Meaning of Work and Technological Options Edited by by Keyse Veronique. De. ; Thorale. Quale. ; Bernhard. Wilpert. and Quintanilla. Antonio. Ruiz., John Wiley Sons.
Reddin, William. J. (1967). "The 3-D "Managerial Style Theory". Training and Development Journal. April: 8-17.
Russell, Bertrand. (1938). Power: A New Social Analysis, London: Allen Unwin.
Sapienza, Alice. M. (1985). "Believing is Seeing: How Culture Influences Decisions Top Managers Make". pp 66-83, in: Gaining Control of the Corporate Culture Edited by Kilmann, Ralph. H.; Saxon, Mary. J. and Serpa, Roy. San Fransisco: Jossey bass.
Sashkin, Marshall. (1993). "Leadership and Culture Building in Schools", in: Contemporary Issues in Leadership Edited by Rosenbach, William.E. and Taylor, Robert. Leoroy., Third Edition, Westview Press.
Schein, Edgar. H.(1985). Organizational Culture and Leadership- A Dynamic View, bossy Bass.
Schein, Edgar. H.(1990). "Organizational Culture". American Psychologist, 45 (2): 109 -119.
Schein, Edgar. H. (1992). Organizational Culture and Leadership, Second Edition. San-Francisco: Jossey-Bass Publishers.
Simon, Herbert. Alexander. (1957). Models of man. New York: Wiley
Siehl, Caren. and Martin, Joanne. (1981). "Learning Organizational Culture", Working Paper, Graduate School of Business. Stanford University.
Sievers, Burkard.(1993). Work. Death and Life Itself. Berlin-New York : Walter de Gruyter.
Smith, Peter. Bevington. and Peterson, Mark. F. (1988). Leadership, Organization and Culture. London : Sage Publications.
Stogdill, Ralph. Melvin. (1948). "Personal Factors Associated with Leadership", in: Leadership Edited by Gibb, C.A. (1969), 91-~33.
Terman, Lewis. Madison. (1904). "Preliminary Study of the Psychology of Leadership" in: Leadership Edited by Gibb, C.A (1969), 59-85.
Tierney, William. G. (1989). "Symbolism and Presidential Perceptions of Leadership". Review of Higher Education, 12: 153-166.
Trice, Harrison. M. and Beyer, Janice. M. (1993). The Cultures of Work Organizations, New Jersey: Prentice Hall.
Vroom, Victor. Haroid. (1964). Work and Motivation. New York: Wiley.
Walker, Charies. Rumford. and Guest, Robert. Henry.(1952). The Man on the Assembly Line. Cambridge, MA: Harvard University Press.
Whyte, William. Foote. (1943). Street Corner Society. Chicago: University of Chicago Press.
Williams, Allan.: Dobson, Paul. and Walters, Mike. (1989). Changing Culture. Institute of Personnel Management.
Yates, Brian. T (1983). The Decline and Fall of the American Automobile Industry New York : Empire.
Yukl, Gary. A. (1981). Leadership in Organizations. London: Prentice Hall INC.
Zaleznik, Abraham. (1984). "The Leadership Gap", in: Military Leadership in Pursuit of Excellence Edited by Taylor R.L, Colorado.
Zalleznik, Abraham. (1977). "Managers and Leaders: Are They Different?". Harward Business Review. 67-78.
Schein, E.h. (1992). Organizaional Culture and Leadership. Second Edition. San-Francisco: Jossey-Bass Publishers
ארגוניות · המצבית · הסימבולית · התכונות · צבאית · קרב · שגרה · תרבויות
ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "מנהיגות ותרבות ארגונית", סמינריון אודות "מנהיגות ותרבות ארגונית" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.
ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.
יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.