עבודה מס' 062606
מחיר: 289.95 ₪ הוסף לסל
תאור העבודה: בדיקת הצלחת השינוי.
6,956 מילים ,19 מקורות ,2003
נתוני רקע - מרחב חיפה צפון
מרחב חיפה צפון ברשות הדואר משתרע על שטח גיאוגרפי של כ- 5,400 קמ"ר בין מטולה ורמת הגולן בצפון ועד לכפר הרא"ה וחדרה בדרום.
המרחב משרת אוכלוסייה של 1.790 מליון תושבים ע"י 242 יחידות דואר שונות.
מטרת הפרוייקט היא לבחון האם אכן השינוי במבנה הארגוני במרחב חיפה צפון, דהיינו חלוקת מרחב צפון ל- 3 אזורים, איחודם עם מרחב חיפה והפיכת מרחב חיפה לאזור במרחב המאוחד השיגה את המטרות שנקבעו מלכתחילה לאחר כ- 7 שנים.
1. צמצום העלויות התפעוליות של המרחב (ע"י הקטנת מספר המועסקים במטה, איחוד תפקידים ב- 2 מטות מרחבים, צמצום שטחים לשימוש משרדי).
2. הגדלת נפח הפעילות / הגדלת הכנסות המרחב.
3. הגברת פיקוח, בקרה והדרכה ביחידות הדואר.
4. מתן מענה מהיר בפתרון בעיות ותקלות שמתעוררות מעת לעת (כח אדם, לוגיסטיקה וכו').
5. האצלת סמכויות למנהלי מטות האזורים לשם טיפול מהיר ויעיל ביחידות שבתחום אחריותם.
6. שיפור ויעול השרות ללקוחות / אזרחים.
שאלת המחקר
האם איחוד שני המרחבים יביא לשיפור במתן שירות ללקוחות ולעובדים?
תוכן עניינים
1. מבוא
2. שאלת המחקר
3. שיטת העבודה
4. רקע תיאורטי - מבנה ארגוני
1.1. הגדרת המושג מבנה
1.2. מבנה ארגוני - הגדרה ועקרונות
1.3. סוגים שונים של מבנים ארגוניים
5. רקע - תיאור תהליך השינוי הארגוני
6. עבודת חברת הייעוץ
7. המבנה הקודם
8. יעדי השינוי הארגוני
9. תהליך בחירת המבנה הארגוני של המרחב.
9.1. חלופות למבנה המרחב.
9.2. חלופת הבד"מ.
9.2.1 יתרונות וחסרונות מרכזיים בחלופת הבד"מ.
9.3. חלופת האזור.
9.3.1. יתרונות וחסרונות עיקריים לחלופת האזור.
9.4. חלופת המבנה המשולב.
9.4.1. יתרונות וחסרונות המבנה המשולב.
10. מהות השינוי שבוצע.
10.1.איחוד שני המרחבים.
10.2. חלוקת המרחב לארבעה אזורים.
11. התנגדויות לתהליך השינוי.
12. התגברות על התנגדויות לשינוי.
13. התייעלות במרחב בעקבות השינוי הארגוני
14. ממצאים - ראיון עם מנהל מרחב
15. סיכום ממצאי ראיונות
16. ממצאי תוצאות שאלוני מנהלי יחידות דואר
17. ממצאי תוצאות שאלוני עובדי מטה מרחב
18. ממצאי תוצאות שאלוני עובדי מטה אזור
19. ניתוח ממצאים
20. מסקנות
21. סיכום
22. ביבליוגרפיה
נספחים
אהרני, י' (1979). חברות ממשלתיות בישראל ובעולם, גומא: תל אביב.
גליל ס' (1997). "הקמת הרשות הייתה הזדמנות בלתי חוזרת!," חדשות הדואר, 52, עמ' 6, 23.
חקק ה' (1997 א'). "היום כולם יודעים: יצרנו מהפיכה חיובית!," חדשות הדואר, 52, עמ' 5.
חקק ה' (1997 ב'). "כל תחזית לגביכם מכפילה את עצמה," חדשות הדואר, 52, עמ' 5.
כ"ץ, י, קון, פ (1993). "הפרטה עם העובדים, לא נגדם," ניהול 93, 15-13.
באולס וג. האמונד. (1993). איכות ומעבר לאיכות, הוצאת מטר.
דרור,יחזקאל . (1978). שפור מדיניות ומינהל בישראל. ת"א: המכללה למינהל.
ויטנברג, יעקוב. (1989) שיפור השירות ללקוח - מודל משלב , בתוך "משאבי אנוש" אפריל 1989 .
כפיר, אהרן. (1997). ארגון וניהול עצוב ושינוי , תל אביב: צ'ריקובר.
כפיר,אהרון. (1996) . ארגון מחדש במשרדי ממשלה . ירושלים: נציבות שרות המדינה , בית הספר המרכזי למינהל.
כפיר,אהרון. 1994 . בין ארגון חולה לארגון בריא : חדשנות במינהל בתוך "ניהול", פברואר 1994 .
סמואל, (1990). ארגונים. זמיר אביטן, אוניברסיטת חיפה.
פיקל ב' (1997). "כיצד קידמנו, כיצד התקדמנו?," חדשות הדואר, 52, עמ' 10.
קאר ד. וליטמן א. (1995). מצויינות בשירות הציבורי , הוצאת מטר.
חוברות טיב שרות - רשות הדוארהעברת דואר רגיל בארץ 1996-1999"לקוח סמוי" 1996 - 1999שיקים חוזרים 1996 - 1999איכות אשנבים 1996-1999מרכזי רווח 1996-1999
סטטוס הירחון לחשיבה ניהולית, ד"ר עדנה פשר, (8/99), הזהרו משינויים במבנה ארגוני.
עבודה בנושא שינוי המבנה הארגוני מרחב חיפה צפון, סיגל פונדיברידר, (1999),רשות הדואר.
שינוי ארגוני · מבנה ארגוני · התנגדות לשינוי · רשות הדואר
ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "שינוי מבנה ארגוני במחוז צפון של רשות הדואר", סמינריון אודות "שינוי מבנה ארגוני במחוז צפון של רשות הדואר" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.
ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.
יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.