היישום אינו מחובר לאינטרנט

"קול ברמה"

עבודה מס' 062553

מחיר: 302.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: ניתוח המקומון לפי מאפייני התקשורת הקהילתית.

3,230 מילים ,13 מקורות ,2003

תקציר העבודה:

בעבודה זו אבחן את מאפייניו הייחודיים של מקומון 'קול ברמה', אשר מופץ לעיר רמת-השרון וסביבתה. בעבודתי אבדוק האם מקומון 'קול ברמה' הינו כלי תקשורת קהילתי? מהם תכניו? מיהי הקהילה אותה הוא משרת? האם הוא מאפשר גישה לאזרחים? מה תרומתו לעיצוב הזהות הקהילתית? מהם יתרונותיו מבחינת צורכי הקהילה? כיצד הוא הושפע מארגוני תקשורת וממוסדות חברתיים אחרים וכיצד הוא השפיע עליהם?
בתחילה, טרם בחינת המקומון ככלי תקשורת קהילתי אסביר בראש ובראשונה מהי קהילה ומהי תקשורת קהילתית. כמו כן, אעשה את ההבחנה בין תקשורת קהילתית לתקשורת אלטרנטיבית - האם יש הבדל בין סוגי התקשורת. בהמשך אבחן את מקומון 'קול ברמה' עצמו, מבחינת היבטים שונים: הגישה, האוריינטציה לקהילה אליה הוא ממען, יתרונות המקומון ותרומתו לקהילה מבחינת התרבות המקומית, ההשתייכות המקומית וחיזוק הגאווה המקומית, אופן הפעלתו והנושאים אותם מנסה הערוץ לעלות על סדר היום הציבורי.
לאחר מכן אבדוק האם המקומון הושפע מאירגוני תקשורת אחרים והאם הוא משפיע עליהם, ובסוף העבודה אסכם את הממצאים ואגיע למסקנות לגבי המקומון והאם הוא עונה על הצרכים של הקהילה אליה הוא פונה.
בבחינת השאלה מהי קהילה? ניתן לזהות שתי הגדרות אפשריות לקהילה, מתוך רבות נוספות, הראשונה, קהילה היא קבוצה תרבותית בכל גודל, שגרה במקום ספציפי, חולקת ממשלה ומנהיגות אחת ובדרך כלל יש להם תרבות אחת והיסטוריה משותפת, והשניה, קבוצה בעלת מאפיינים ואינטרסים משותפים הרואה עצמה כייחודית בהיבט מסוים מתוך כלל החברה בה היא קיימת (Watson, 1997).
הגדרה נוספת לקהילה, סוג מצומצם, מסוים, בלתי פורמלי ואישי של קשר קבוצתי ראשוני (Sampedro, 1998).

מקורות:

גרניט, ע. ונתן, ל. (2000). קהילות וירטואליות: מבנה חברתי חדש?, מגמות, מ(2), 298-315.
כהן, א.(1999). העיר ו"העיר": ייצוג המציאות החברתית במקומון, מגמות מ (1),149 - 166.
נוסק, ה. (2001). "קול העם" לכל העם? טלוויזיה קהילתית בישראל, קשר, 30, 51-65.
נוסק, ה. (2000). פרויקט "גיל הצפון": גמלאים יוצרים, מפיקים ומשדרים שידורים קהילתיים. ירושלים: המוסד לביטוח לאומי, מנהל המחקר והתכנון. עמ' 3-51.
Caspi, D, Adoni, H, Cohen, A.A, Elias, N.(2002).The red, the white and the blue: The Russian media in Israel. Gazette- The International Journal for Communication Studies, 64,537- 556.
Hamilton, J.(2000).Alternative media: Conceptual difficulties, critical possibilities. Journal of Communication Inquiry, 24,357-378.
Hindman, E.B. (1998). Community, democracy and neighberhood news. Journal of Communication, 48(2), 27-39.
Hochheimer, J.L. (1999). Organizing community radio: issues in planning. Communications: The European Journal of Communication Research, 25, 371-386.
Ke,S. (2000) . The Emergence, Transfomation and Disintegration of Alternative Radio in Taiwan: From Underground Radio to Community Radio. Journal of Commuinication Inquiry,24, 412-429.
Lundby, K. (1992). Community television as a tool of local. In N.Jankowski, O. Prehn, J. Stappers (eds.), The people's voice: Local radio and television in Europe (pp. 27-41). London: John Libby Company Ltd.
Sampedro, V. (1998). Grounding the displaced: Local media reception in a transnational context. Journal of Communication, 48, 125-143.
Waisbord, S. (1998). When the cart of media is before the horse of identity: A critique of technology-centered views globalization. Communication Research, 25, 377-398.
Watson, N. (1997). Why we argue about virtual community: A case study of phish.net fan community. In S.G.Jones (ed.), Virtual culture: Identity and communication in cybersociety, (pp. 102-132). Thousand Oaks, CA: Sage Publication.

תגים:

עיתונות מקומית

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא ""קול ברמה"", סמינריון אודות ""קול ברמה"" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.