עבודה מס' 062435
מחיר: 362.95 ₪ הוסף לסל
תאור העבודה: כיצד ניתן לשפרה?.
8,874 מילים ,19 מקורות ,2000
כיום יותר ויותר מבוגרים פונים ללימוד לאחר שהתפנו מעיסוקיהם. רוב המבוגרים עושים זאת על מנת לפתח את כושרם המנטלי, למלא את מה שהחסירו משך שנים רבות ועוד.
אחד קורסים המועברים עוסק במתמטיקה- הוא מועבר על ידי רשת המתנסי"ם, כאשר השתתפות התלמיד מועטה. ההשתתפות אינה גבוהה במיוחד אולם רוב התלמידים מביעים שביעות רצון מהנלמד.
הצגת הבעיה
מערכת החינוך רואה בחיוב רב את הלימודים הללו. הבעיה העיקרית היא כיצד רואים אותה התלמידים ומה נתן לשפר. כיצד ניתן להעריך את התוכנית בכלים אובייקטיביים.
שפע תכניות הלימודים החדשות שהוכנו במשך עשרים השנים האחרונות, הצורך בפיתוח כלי הערכה נאותה כבסיס לשיקול דעת בדבר טבען וטיבן של תכניות והתאמתן לנסיבות הייחודיות במוסדות החינוך השונים הביאו לפיתוח כלי הערכה שונים של תכנית לימודים.
השלבים העיקריים בהערכה הם:
1.תיאור אובייקטיבי של מרכיבי התכניות: המטרות, התכנים והתוצאות.
2.שיפוט אישי לגבי איכות מרכיבים אלה.
3.תנאים מוקדמים לפני הפעלת התוכנית מבחינת החברה.
4.תנאי הפעלה- התנאים בזמן ההפעלה- הכשרת מורים, תהליך ההוראה, יחסי גומלין בין מורים לתלמידים, בין תלמידים לתלמידים ובין התלמידים לחומר.
5.תוצאות מיידיות ותוצאות לטווח ארוך.
חלק מתוכניות הלימודים מצליחות יפה אולם חלקם לא מצליחות, היות והתלמידים לא מראים שביעות רצון מהם. חוסר שביעות רצון זו גורמת לאיחורים לשיעורים, לאי הקשבה ולחוסר מוטיבציה.
מטרות המחקר
מטרות המחקר הן כמה:
1. לזהות מהם הגורמים היוצרים מוטיבציה אצל הסטודנטים המבוגרים.
2. לבחון את שביעות רצונם של התלמידים.
3.לבחון מהם הגורמים העיקריים לרצונם לבוא וללמוד.
4.האם הם לומדים מתמטיקה בשל העניין, השימושיות וכד'.
תוכן העניינים:
מבוא
הצגת הבעיה
מטרות המחקר
הגדרת מונחים ומושגים
מהו כלי מדידה
תכנון ופיתוח תוכניות לימודים
סקירת הספרות
מאפיינים של לימוד מתמטיקה
שיקולי דעת בשעת תכנון תכנית לימודים
תוכנית הלימודים האחידה
קריטריונים להערכה של תוכנית לימודים
שיקול דעת בשעת תכנון תכנית לימודים
הכנת התוכנית
המודלים לתכנון לימודים על ידי מורים
לימוד מבוגרים- עידן הלומד
מתודולוגיה
כלי המחקר
מטרת המחקר
אוכלוסיית המחקר
המדגם בפועל
המשתנים
אתיקה
דיון וניתוח
סיכום העבודה
ביבליוגרפיה
נספח דוגמת השאלון
נספח דוגמת שאלון שמולא ע"י אחד התלמידים
אבירם רוני, "מערכת החינוך בחברה הפוסטמודרנית- ארגון אנומלי בעולם כאוטי", בתוך: ור זאב אילן (עורך), החינוך בעידן הפוסטמודרניסטי.
אברהמי עליזה, השפעת סוג הבעיה, אפיון התלמיד ועמדתו החינוכית של המורה על תפיסת המורה את בעיות המשמעת בכיתה, רמת גן: אוניברסיטת בר-אילן, תשנ"ב.
אדן שבח וקולת שפרה, "התפתחות תכניות הלימודים בישראל ובטויין בספרי הלימוד", עלון למורה להיסטוריה, 7, 1996.
אורנן, א. (1991), שיטות הוראה שיתופיות והישגים לימודיים של תלמידים בכיתות הטרוגניות, עבודות מ.א. אוניברסיטת בר-אילן, רמת-גן.
אלוני נמרוד, "עלייתו ונפילתו של החינוך ההומניסטי: מהקלסי לפוסט-מודרני", בתוך:גור זאב אילן (עורך), החינוך בעידן הפוסטמודרניסטי.
הריסון ג'ואן וגלובמן רבקה, בתי ספר פעלתניים ופיתוחה של אוטונומיה בית-ספרית, ירושלים, תשמ"ז.
זילברשטיין משה, "האם הפעלת תכנית לימודים היא חלק מפיתוחה", עיונים בחינוך, 17, עמודים 69-81.
לביא ד., מבוא לפסיכולוגיה של פיאזה, ירושלים, 1981.
לביא, צ' (1991), "תרומתו של ויגוצקי", בתוך: עיונים בחינוך עכשווי (עמ' 136-113) . חיפה: אח.
לוי אריה, "תפקיד ההערכה", בתוך אדן ש. (עורך), על תכניות הלימודים החדשות, ירושלים: מעלות, 1971.
לוי אריה, "הלכה ומעשה בהערכה של תכניות לימודים", אתר: http://www.education.gov.il/tochniyot_limudim/download/halacha/arye_levi_1.rtf
מילשטיין ע., ש. קנדלשטיין, "תודעת החינוך העתידי",
מנור בנימיני איריס, דמות המנהל החדש, 1997.
נבו דוד, "הערכה בחינוך- מהות תפקידים ושיטות", בתוך גורי רוזנבליט שרה (עורכת), פיתוח והערכה של תוכניות לימודים, הוצאת האוניברסיטה הפתוחה, תל-אביב, 1988.
נשר פרלה, תהליכים קוגניטיביים הקשורים בפתרון בעיות מילוליות אריתמטיקה, מתוך ניסן מ. ולסט א. "בין חינוך לפסיכולוגיה", תשמ"ג, עמודים 407-425.
סלומון, ג., ואלמוג, ת., (1994), "הדמות הרצויה של בוגר מערכת החינוך" בתוך: תכנון מדיניות החינוך ניירות עמדה תשנ"ד, ירושלים תשנ"ו.
פיאז'ה בכיתה, ספרית הפועלים, 1985.
פלדמן א. פלדמן, הכנת תוכנית לימודים, תיאוריה ומעשה, הקיבוץ המאוחד, 1990.
פוסטמן ניל, "קץ החינוך- האומנם?", בתוך פלד איתן (עורך),החינוך במבחן הזמן.
צבר-בן יהושוע נעמה, מחקר האיכותי בהוראה ובלמידה, מסדה, 1990.
קדרון רבקה, קשיים בלמידת החשבון, אוצר המורה, 1985.
רוזנשטוק ה.(1981), "ניצול השפעת תפקודי שתי המיספרות של מח האדם על תיקון ליקויים בתפיסה חשבונית", עיון ומעש, ב',אוניברסיטת חיפה.
שבח אדן, מוזס שמחה ורבקה עמיעד, "המרכז והפריפריה בתכנון לימודים".
שטיגלר ג'יימס, "תפקידי התרבות בלימוד המתמטיקה", חדשות חינוך, אוניברסיטת שיקאגו, 1987.
שרף שמחה, "פתרון בעיות מילוליות במתמטיקה ע"י שיתוף הפותר ביצירתן", מתוך עיונים בחינוך 33. תשמ"ב.
מילון פונטנה למחשבה מודרנית, תל-אביב: עם עובד, .1995
סלומון גבריאל ותמר אלמוג, הדמות הרצויה של בוגר מערכת החינוך,אוניברסיטת חיפה, .1994
Parrill- Burnstein M.(1981), Problem solving and learning disabilities, Grune & Stratten.
Reys R.E, Suydan M.N, Lindquist M.M , Helping Children Learn Mathematics. New-Jersey 1984.
Riley, M. S., Greeno, J. G., & Heller, J. I. (1983). "Development of children's problem-solving ability in arithmetic". In Ginsburg, H. P. (Ed.), The Development of Mathematical Thinking. New York: Academic Press.
Silver e.a.(1987), "Foundation of cognitive theory and research of mathematics problem - solving instruction". In: Cognitive science and mathematics education, edited by schaenfeld a.h. University of California. pp 33-60
Tyler, R.W., (1950). Basic Principles of Curriculum and Instruction, University of Chicago Press.
Wavrik, John, "Mathematics Education for the Gifted Elementary School Student" (1980). Gifted Child Quarterly vol 24 no 4 (1980) 169-173.
ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "תכנית לימודים למבוגרים במתמטיקה והערכתה ע"י התלמידים", סמינריון אודות "תכנית לימודים למבוגרים במתמטיקה והערכתה ע"י התלמידים" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.
ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.
יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.