היישום אינו מחובר לאינטרנט

פיתוח תכנית לימודים בהנחלת הלשון

עבודה מס' 033222

מחיר: 144.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: שיטות המחקר, הצגת תכנית הלימוד, דיון ויישום, צורכי החברה וצורכי המקצוע.

3,505 מילים ,9 מקורות ,1995

תקציר העבודה:

תוכן העניינים:
1. מבוא
1.1 מטרות בתכניות הלימוד
1.2 הצגת דרך העבודה

2. הצגת תכנית הלימוד
2.1 הקדמה
2.1.1 הנחלת הלשון
2.1.2 האולפן
2.2 תכנית הלימודים שאני מלמדת

3. הצגה תאורטית
3.1 המודל של טילר
3.2 קביעת מטרות עפ"י טיילר

4. דיון ויישום
4.1 צורכי הלומד
4.1.1 מיומנויות הלשון
4.1.2 אוצר מילים
4.1.3 תחומי תפקוד
4.1.4 תרבות ועולמה של יהדות
4.1.5 פריטי לשון
4.2 צורכי החברה
4.2.1 לשון תקשורת
4.2.2 לשון תרבות
4.3 צרכי מקצוע
4.3.1 פעולות הדיבור
4.3.2 הבנת הנשמע
4.3.3 הבנת הנקרא
4.3.4 כתיבה
4.3.5 שילוב מיומנויות
4.3.6 תבניות לשון
4.3.7 הוראת הפועל
4.3.8 שילוב בין תחומי
4.3.9 הקנייה מדורגת הרחבה ועיבוי

5. סיכום
6. ביבליוגרפיה

מבוא
מטרות בתכניות לימוד
תכנון ופיתוח של תכניות לימוד מתחיל בשיקול דעת באשר למטרות אותן אמורה התכנית לשרת:
מטרות כלליות-ערכיות ומטרות חינוכיות ייחודיות, תפעוליות (אופרטיביות).
חייבת להיות התאמה בין המטרות הייחודיות לבין המטרות הכלליות אף כי אין המטרות הכלליות של תכנית אחת ממצות את כל המטרות הייחודיות האפשריות שלה.
המטרות הכלליות נקבעות בהתייעצות עם אנשי רוח, אנשי מקצוע, אישי ציבור וכד', והן עשויות להיות שונות בחברות שונות בהתאם להיסטוריה ולתרבות המיוחדת, למצב החברתית כלכלי, לפיתוח הטכנולוגי-מדעי ולערכים החברתיים.
בישראל מטרות על חינוכיות הן לדוגמה: קליטת עלייה, צמצום פערים חברתיים, פיתוח מדע וטכנולוגיה, קידום חברתי ותרבותי ועוד.
ראלף טיילר (1950) עסק בשיטתיות בהבהרה, מיון, והגדרה של דרך ניסוח המטרות ואיפיוניהן, והדגיש את חשיבותן של המטרות החינוכיות להתפתחות תכנית הלימודים.
טיילר טען כי יש להקדיש מאמצים לעריכה ולניסוח מטרות משום שאלה הם הקריטריונים המכריעים בהכוונת כל יתר הפעילויות של מצע תכנית הלימודים.

1.2 דרך העבודה
במהלך עבודתי אציג: - את תחום המקצוע בו אני עוסקת, (סעיף 2)
- יחידה מתוך תכנית הלימודים שאני מלמדת, (יח' מס. 3)
- את המודל של טיילר.(סעיף 3)
בשלב הדיון (סעיף 4) אבחן את מטרות התכנית שאותה אני מלמדת ואנסה לעמת אותן למול
משולש הצרכים במודל של טיילר =;lt& צורכי לומד, צורכי חברה, צורכי מקצוע.

מקורות:

אייזנר אליוט. 1977. מטרות חינוכיות - הוראתיות ואקספרסיביות, ניסותן ושימושן בתכנית הלימודים, בתוך פיתוח החינוך, האוניברסיטה הפתוחה. הוצ' האופ'. ת"א.
טוקטלי רחל. תשנ"ד. תכנית לימודים למבוגרים בתוך בטאון גדיש חלק ב' עמ' 29-45.
לביא צבי. 1994. אתגרים בחינוך לקראת בי"ס פתוח יותר. ספרית הפועלים הוצ' הקיבוץ הארצי ת"א.
נודלמן רפאל. תשנ"ז. בחיפוש אחר עצמנו. בתוך יהודי ברית המועצות במעבר. עורך פריטל דויד, האוניברסיטה העברית ירושלים. הוצ' מאגנס. ירושלים.
פרלמוטר ריבה. תשנ"ג. הנחלת הלשון בתנאים של מעבר בין תרבותי. בתוך גדיש חלק א' עמ' 20-28.
דר' פרץ מאיר, תשנ"ז מדיניות ומגות בחינוך מבוגרים בישראל בתוך גדיש חלק ג-ד עמ' 24-46.
תכנון לימודים. תשנ"א. המורה והמרכז בתכנון לימודים. משרד החינוך והתרבות.
תכנית לימודים להנחלת הלשון - מהדורה ניסויית. תשנ"ג. הארץ לחינוך מבוגרים. משרד החינוך והתרבות.
תכנון פתוח ויישום תוכניות לימוד. 1978. האוניברסיטה הפתוחה יח' 1-2. הוצ' האופ' ת"א.

תגים:

עברית · טיילר · לשון

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "פיתוח תכנית לימודים בהנחלת הלשון", סמינריון אודות "פיתוח תכנית לימודים בהנחלת הלשון" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.