עבודה מס' 062118
מחיר: 362.95 ₪ הוסף לסל
תאור העבודה: בחינה תיאורטית וניתוח תוכן של תשדירי בחירות.
6,305 מילים ,34 מקורות ,2002
"פרס יחלק את ירושלים" ו- "מלחמה ושרון" הן רק שתי דוגמאות לפרסום שלילי או התקפי שהפך יותר ויותר נפוץ במקומותינו. שתי הסיסמאות הללו נהגו והופצו על ידי מתנגדיהם הפוליטיים של פרס ושרון (בהתאמה) כחלק מתעמולת הבחירות שנועדה לקדם מפלגה אחת תוך החלשת האחרת.
קמפיין הפרסום הפוליטי עבר שינויים רבים במהלך השנים. תופעה זו אינה ייחודית רק למדינת ישראל והיא מורגשת גם בארצות הברית ובמדינות מערב אירופה. לתופעה זו שני היבטים: לצד העלייה המשמעותית בכמות הפרסום הפוליטי השלילי או ההתקפי מורגשת ירידה משמעותית באחוז המצביעים מתוך סך הקולות.
בעבודה זו אסקור את השינוי שעבר הפרסום הפוליטי בעשורים האחרונים, אבחן מחקרים הטוענים כי לרמת השליליות בקמפיין הפוליטי השפעה ישירה ומזיקה ביותר על המצביעים, וכן מחקרים המפריכים טענות אלה מכל וכל. אבחן את אחוזי ההצבעה בבחירות שנעשו בישראל על פני מספר שנים, וכן אערוך ניתוח תוכן לתשדירי הבחירות באותן שנים (ניתוח התוכן יהיה מוגבל במהימנותו כיוון שאין ביכולתי להיעזר בכמה חוקרים לניתוח התשדירים, ובכך לבחון את רמת המהימנות של הניתוח).
שאלת המחקר עליה אנסה להשיב בעבודה זו היא: באיזו מידה משפיע טון הפרסום הפוליטי (חיובי או שלילי) על היחס של המצביעים הפוטנציאלים לקמפיין ולהליך הבחירות כולו. במילים אחרות, באיזה אופן מושפעת נכונות המצביעים לבוא לקלפי ביום הבחירות ולבחור מסוג המסרים אליהם הם נחשפים בתעמולת הבחירות.
תוכן העניינים:
מבוא
תעמולה
תעמולה שלילית
תעמולה שלילית כתופעה הפוגעת בהליך הבחירות ובהתייחסות הציבור לפוליטיקה בכלל
תעמולה שלילית כתורמת להליך הבחירות ולהעצמת הבוחרים עצמם
הבחירות בישראל- ניתוח תוכן לתשדירי בחירות
האם התשדיר כולל התקפה
התייחסות לאופי היריב
מוקד ההתקפה
דיון
סיכום
ביבליוגרפיה
Ansolabehere, Stephen, and Shanto Iyengar. 1995. Going Negative: How Political Advertisements Shrink and Polarize the Electorate. New York: Free Press.
Ansolabehere, Stephen, Shanto Iyengar, Adam Simon, and Nicholas Valentino. 1994. "Does Attack Advertising Demobilize the Electorate?" American Political Science Review 88: 829-38
Bartels, Larry M. 2000. "Campaign Quality: Standarts for Evaluation, Benchmarks for Reform", In Larry M. Bartels and Lynn Vavreck (eds.), Campaign Reform - Insights and Evidence. The University of Michigan Press.
Brians, Craig Leonard, and Martin P. Wattenberg. 1996. "Campaign Issue Knowledge and Salience: Comparing Reception from TV Commercials, TV News, and Newspapers." American Journal of Political Science 40: 172-93.
Cain, Bruce. 1998. Remarks at the University of Viginia's Sorenson Institute for Political Leadership Conference on Campaign Ethics, January 18-21, Charlottesville.
Campaign Discourse Mapping Project. 1996. Assessing the Quality of Campaign Discourse: 1960, 1980, 1988, 1992. Philadelphia: Annenberg Public Policy Center, University of Pennsylvania.
Cappella, Joseph N., Kathleen Hall Jamieson, 1997. Spiral of Cynicism: The Press and the Public Good. NY. Oxford University Press.
Erikson, Robert S., and Kent L. Tedin. 1995. American Public Opinion. Boston: Allyn and Beacon.
Finkel, Stephen E. and John G. Geer, 1998. "A spot Check: Casting Doubt on the Demobilization Effect of Attack Advertising". American Journal of Political Science 42, 573-595.
Garramone, Gina M., Charls T. Atkin, Bruce E. Pinkleton, and Richard T. Cole. 1990. "Effects of Negative Political Advertising on the Political Process". Journal of Broadcasting and Electronic Media 34: 299-311.
Geer, John G. 2000. "Assessing Attack Advertising: A Silver Lining". In Larry M. Bartels and Lynn Vavreck (eds.), Campaign Reform - Insights and Evidence. The University of Michigan Press.
H.D. Lassewll, 1927. "Theory of Political Propaganda", American Political Science Review, 21, 627 - 631.
Jameison, Kathleen Hall. 1992. Dirty Politics. New York: Oxford University Press.
Johnson, R. G. 1998. "Negative Campaigners Can Learn From Alabama". Atlanta Journal and Constitution, July 24, D2.
Joslyn, Richard A.,1986. "Political Advertising and the Meaning of Elections". In New Perspectives on Political Advertising, ed. Linda L. Kaid, Dan Nimmo, and K. R. Sanders. Carbondale, IL: Southern Illinois University Press.
Joslyn, Richard A., 1990. "Election Campaigns as Occasions for Civic Education", in David Swanson and Dan Nimmo (eds.), New Directions in Political Communication. Newbury Park, Calif.: Sage.
Lau, Richard R. 1985. "Two Explanations for Negativity Effects in Political Behavior". American Journal of Political Science 29: 353-77.
Lau, Richard R., Gerald Pomper, and Erlinda Mazeika. 1995. "The Effects of Negative Campaigning". Paper Presented at the Annual Meeting of American Political Science Association, Chicago.
Manheim, Jarol B., 1991. All of the People, All of the Time. Armonk, NY: Sharp Inc.
McAllister, B. 1998. "Consultants' Etics: Politics Survey Finds Attitude of `Don't Blame us'." Washington Post, June 18, C2.
Neuman, W. Russel. 1986. The Paradox of Mass Publics. Cambridge: Harvard University Press.
Patterson, Thomas E. 1993. Out of Order. New York: Knopf.
Popkin, Samuel. 1990. The reasoning Voter. Chicago: University of Chicago Press.
Thurber, James A., Candice J. Nelson, and David A. Dulio. 1998. "Political Consultants: A Portrait of the Industry". Paper Presented at the Annual Meeting of the American Political Science Association, Boston.
Vaverck, Lynn, 2000. "How Does it All `Turnout'? Exposure to Attack Advertising, Campaign Interest, and Participation in American Presitential Elections". In Larry M. Bartels and Lynn Vavreck (eds.), Campaign Reform - Insights and Evidence. The University of Michigan Press.
West, Darrel M. 1993. Air Wars. Washington, D.C.: Congressional Quarterly.
Wolfsfeld, Gadi, 1995. "Voters as Consumers: Audience Perspectives on the Election Broadcasts",in Asher Arian and Michal Shamir (eds.), The Elections in Israel: 1992. Albany, N.Y.: State University of New York.
וולפספלד, גדי וגבריאל וימן, 2001. "המאבק על סדר היום התקשורתי בבחירות 1996 ו- 1999". באשר אריאן ומיכל שמיר (עורכים), הבחירות בישראל: 1999. ירושלים: הוצאת המכון הישראלי לדמוקרטיה.
וימן גבריאל וגדי וולפספלד, 2002. "בחירות 2001: התעמולה שלא שינתה דבר". באשר אריאן ומיכל שמיר (עורכים), הבחירות בישראל: 2001. ירושלים: הוצאת המכון הישראלי לדמוקרטיה.
כץ, ירון, 1999. מוכרים בלבד - שיווק פוליטיקאים בתקשורת. תל-אביב: הוצאת ספריית פועלים.
בחירות · שליליות · תעמולה · תשדירי
ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "תעמולה שלילית בישראל", סמינריון אודות "תעמולה שלילית בישראל" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.
ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.
יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.