עבודה מס' 061861
מחיר: 181.95 ₪ הוסף לסל
תאור העבודה: תיאוריה לגבי התהליכים הקוגניטיביים הכרוכים בכתיבה.
2,598 מילים ,8 מקורות ,1995
יש שמץ של אמת בטענה, שמבחינה תיאורטית, אי אפשר ללמוד לכתוב. לפי מרלין סקרדמליה (1982) כרוכות בכתיבה יותר מדי מיומנויות התלויות זו בזו, ונראה כאילו כל מיומנות היא כתנאי מוקדם לאחרות.
תשומת לב מודעת לכתב, כתיב, פיסוק, בחירת מילים, תחביר, הקשרים טקסטואליים, מטרת הכתיבה, ארגון הרעיונות, בהירות, קצב, צליל ואופי קהל היעד, נראית כעומס-יתר על כושר עיבוד הנתונים של מיטב המוחות. עבור הכותב המיומן, סביר להניח שחלק מפעולות הכתיבה כבר אוטומטיות, ושאסטרטגיות קוגניטיביות לחסכון במקום מאפשרות כתיבה בלי דרישות מוגזמות מאותו כושר עיבוד נתונים.
מטרת העבודה: לזהות ליקויי כתיבה אצל ילדים לקויי למידה והכנתם לקראת הכתיבה.
תוכן העניינים:
כיצד מתמודדים ילדים עם הדרישות הקוגניטיביות של הכתיבה?
תיאום וחוסר תיאום בין המטלה לבין יכולתו של הילד
יומן העבודה כאמצעי לשיפור תהליכי הכתיבה
לקויי למידה במערכת החינוך
תכנית הטיפול החינוכית
לשון
לקויי כתיב
לקויי הלמידה והתכניות לזירוז הלמידה
גורמים לקשיי כתיבה
תכנון - הכנה לקראת הכתיבה
סיכום
ביבליוגרפיה
אורנן, ע., בן-שחר, ט. וטורי, ג. (עורכים). (1993). העברית שפה חיה, הוצאת סמינר אורנים.
אנגל , ר. (1994). דיסגרפיה, היבטים עיוניים ומעשיים בלקות בכתיבה, הוצאת רמות, אוניברסיטת תל-אביב.
כוהן, א. וגונן, ר. (עורכים). (1993). מעגלי קריאה, כתבי-עת לעיון ולמחקר בספרות ילדים, חוברת 31, הוצאת הספרים של אוניברסיטת חיפה.
קדרון, ר. (1993). לקות למידה, הד החינוך, 50, גיליון 10.
Bereiter, C. Scardamalia, M. (1987). The Psychology of written composition, Lawrence erlbaum associates, Publishers Hillsideg N.J. and London.
Britton, J. et al. (1975). The development of writing abilities, 11-18, Macmillan, London.
Flower, L. (1979). Writer based prose: A Cognitive basis for problems, writins in College English, 41, 19-37.
Scardamalia, M., Bereiter, C. Goelman, H. (1982). The Role of productive factors in writing abilities, Nystrand, M. ed. Pp. 173-210.
כתיבה · יכולת · אקדמית · אישית · קשב · דימוי · עצמי · לשון · כתיב · ליקוי · מוטורי
ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "תוכניות לטיפוח הבעה בכתב לילדים לקויי למידה", סמינריון אודות "תוכניות לטיפוח הבעה בכתב לילדים לקויי למידה" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.
ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.
יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.