עבודה מס' 061374
מחיר: 302.95 ₪ הוסף לסל
תאור העבודה: הכנת תכנית לשיווק חכת דייג חדשנית.
2,542 מילים ,2003
תוכן העניינים:
סיכום מנהלים
הצגת הרעיון העסקי
ניתוח השוק
אסטרטגיה שיווקית
אסטרטגיה כוללת
טקטיקה
חדירה לשוק
תחזית מכירות
אנו יזמים המעונינים לפתח מוצר חדשני לשוק , המוצר מבוסס על טכנולוגיה קיימת ,
מוצר זה היינו "פיש קפיץ" החכה עם הקפיץ.
היתרון הייחודי ב"פיש קפיץ" היינו הנוחות והיעילות לצרכנים. "הפיש קפיץ" הינו
חכת דייג בעלת מנגנון הפעלה כמו רובה, מנגנון החכה מותח את חוט הדייג ובעזרת
כפתור לחיצה שולח את חוט הדייג קדימה במהירות. ובכך נפתרת בעיית הדייגים
הלא מקצועיים בניסיון הטלת החוט אחורה וקדימה.
סביבת הפעולה - חנויות לציוד דייג .
השוק הינו השוק הישראלי עם אופציה לשוק העולמי, ה"פיש קפיץ" מיועד לרווחתם
של מיליארדי צרכנים בעולם כולו.
מבחינה כספית מדובר במיליוני דולרים שנתיים.
כיום ישנה השיטה שמבוצעת כבר עשרות שנים המבוססת השיטה הרגילה
והמסורבלת, כאשר אדם כלשהו רצה לדוג בעזרת חכה היה עליו לשים פיתיון ב-וו,
ואז לשלוח את חוט הדייג של החכה אחורה בכדי שזה יצבור תאוצה ואז במומחיות
לשלוח קדימה את החוט בתקווה שזה יצליח ויגיע למרחק הרצוי.
מבחינת שיעור גידול השוק ניתן לומר כי כקצב גידול מספר הדייגים והעוסקים בדייג
לשם מומחיות ולשם הנאה, כך גדל הביקוש לחנויות דייג ובעקבותיהם יגדל הביקוש
ל"פיש קפיץ".
ניתן לומר כי קהל היעד העיקרי שלנו הם כל חנויות הדייג למיניהם אשר מושכים
אליהם באופן טבעי את ציבור המתעניינים בדייג, אשר יתעניין בחכת ה"פיש קפיץ".
אנו מעוניים לדעת את דעתך על רעיון שכזה בעזרת השאלות בסקר הנ"ל:
שאלון זה מופנה לבעלי חנויות ציוד דייג :
מהו תפקידך בחברה ? _______________
האם "הפיש קפיץ" ישפר את השרות ללקוח ויקל על ביצוע הדייג ? כן\ לא.
באיזה מידה לדעתך הצרכן ישתמש ב"פיש קפיץ" ?
במידה פחותה / במידה בינונית / במידה רבה.
האם לדעתך ה" פיש קפיץ " יוסיף לקוחות חדשים שלא מבינים בדייג, ויגרום להם לנסות ולחוות תהליך דייג ? כן/לא.
האם תרכוש את ה"הפיש קפיץ" לסניפך ? כן/ לא.
באיזה סכום תהיה מוכן לרכוש את המוצר הנ"ל ?
20-40
40-60
60-100
100 +
האם לדעתך זה יגרום לעלייה במכירות ? כן/ לא.
הסבר_______________________________________
תודה רבה על שיתוף הפעולה עימנו.
סקר
סקר זה נועד לצרכנים / לאנשים המשתמשים במוצר בפועל .
אנו מעונינים לדעת את דעתך על מוצרנו החדש- ה"פיש קפיץ" ( אשר בעזרתו אפשר לדוג בקלות וללא הבנה של ממש בדייג ובציוד דייג ) . וזאת באמצעות סקר מדגמי שאנו עורכים בקרב הציבור.
השאלון הינו אנונימי וכן למטרות מחקר בלבד.
נשמח אם תענה על שאלון זה ונודה לך מאד.
מהו גילך ? ________
מין ? ז/ נ.
מצב משפחתי ? רווק/נשוי.
איזור מגוריך ? __________
רמת הכנסתך ? מתחת לממוצע/ ממוצע/ מעל לממוצע.
מה דעתך על רעיון ה"פיש קפיץ" ? מצויין/ טוב/ בינוני/ חלש.
האם ה" פיש קפיץ " יקל על תהליך הדייג ? כן / לא.
האם קנייתך תוגבל למקומות בהם נמצא ה"פיש קפיץ" ? כן/ לא.
האם במקומות שאין "פיש קפיץ" תפעיל לחץ על בעלי המקום לרכוש את ה"פיש קפיץ" ? כן/ לא.
ותודה על שיתוף הפעולה.
בסקר השתתפו 50 בעלי מרכזי קניות.
מסקנות מהסקר שהופנה לבעלי חנויות ציוד דייג
מהסקר עולה כי 95% מבעלי החברות חושבים שה"פיש קפיץ" ישפר את תהליך הדייג ללקוח, ויקל על תהליך הקניה .
92% חושבים ,שהצרכנים ישתמשו ב"פיש קפיץ" במידה רבה.
73% חושבים שה "פיש קפיץ" יוסיף אנשים חדשים לענף הדייג .
97% ירכשו את ה"פיש קפיץ" לסניפם.
85% מוכנים לשלם בין 60 ל- 100 ? לחכה .
מסקנות מהסקר שהופנה לצרכנים/ משתמשים
בסקר השתתפו כ 500 צרכנים.
98% מהצרכנים סבורים כי ה"פיש קפיץ" הינו רעיון מצויין.
90% מהנשאלים סבורים כי ה"פיש קפיץ " אכן יקל על תהליך הדייג.
87% יגבילו את קנייתם למקומות בהם נמצא ה"פיש קפיץ" .
70% אכן יפעילו לחץ על בעלי החנויות לרכוש את המוצר לסניפם.
מניתוח הסקר עולה כי רוב האנשים אשר ישתמשו במוצר הינם בגילאים 18 עד 80 אשר מרוויחים משכורת ממוצעת.
מסקנות פיננסיות
מניתוח הסקר הגענו להחלטה שאת ה"פיש קפיץ" נמכור ב- 60 ש"ח ליחידה.
וכן שישנו ביקוש רב וצפייה לשימוש במוצר כזה.
כמו כן אנו רואים פוטנציאל ענק להתרחבות גם לשווקים נוספים מלבד ישראל בעתיד.
המימון הנדרש
פיתוח המוצר דורש השקעה התחלתית, ברכישת ציוד, השקעה במחקר ופיתוח- מהנדסים, מעצבים, מתכנתים וכן הכשרת עובדים.
מימון הפרוייקט יכלול מקור עיקרי שהוא הון זר/ משקיעים פוטנציאלים.
בכוונתנו להפנות את הרעיון למ.ט.י ולבקש את סיועו בהכנת תוכנית לגיוס המימון הדרוש.
כמו כן ישנה האפשרות לפנות לקרנות הון סיכון המוכנות להשקיע לטווח הארוך בעסקים חדשים, ובעיקר בפרויקטים מבטיחים בתחומי הטכנולוגיה המתקדמת. קרן הון סיכון משקיעה כסף ולוקחת סיכון תמורת חלק מהבעלות בעסק , אשר לאחר בדיקה מדוקדקת על ידה, נמצא בעל פוטנציאל משמעותי לגידול.
מימון באמצעות הלוואה - המקור העיקרי להלוואה לעסק הינו הבנק, שדרכו נוכל לקבל סכום התחלתי לשם הקמת העסק.
מענקים והטבות - "הקרן לעידוד השקעות הון": המדינה מעניקה למשקיע ולאיש העסקים הטבות שונות במסגרת החוק לעידוד השקעות הון, באמצעות מרכז ההשקעות.
פרק ב' - הצגת הרעיון העסקי
בעיית הלקוח כפי שאנו רואים אותה מתאפיינת בקושי להכין את החכה לדייג ולשלחה למים, הדייג הממוצע נתקל לעיתים קרובות בקושי לשלוח את החכה למים, מכיוון שנדרשת מיומנות בהטלת המשקולת של החכה למים, יש להניף את החכה לגובה להטות אותה אחורה, ואז במהירות בכדי שהפיתיון יהיה כמה שיותר עמוק במים יש לדחוף את החכה
קדימה. לרוב הדייג הממוצע נתקל בקשיים בביצוע פעולה זו הוא נאלץ לחזור עליה כמה פעמים.
הפתרונות הקיימים כיום מצומצמים ולא מספקים, לא את הלקוח שלנו (בעלי חנויות ציוד הדייג), ולא את הצרכן, השיטה של החכה הרגילה מסורבלת ודורשת מיומנות, ידע, השקעה, וזמן מיותר. כמו כן כמובן שאין שום פתרון כיום לשיטת דייג קלה יותר. ולפיכך נוצרה בעיה בתחום זה שה"פיש קפיץ" בה לענות על צרכיה .
הפתרון שאנו באים להציע כמענה לבעיית הלקוח ולצרכן הוא "הפיש קפיץ", שהיא חכה קלה לשימוש ולתפעול לכל דייג מתחיל / חובב וותיק "הפיש קפיץ" פועל על מנגנון קפיצי מיוחד , אשר העזרת לחיצת כפתור יגרום למשקולת החכה ולפיתיון שעל ה-וו לעוף במהירות קדימה וללא בעיות, בכך נחסך מהדייג הממוצע הידע הדרוש והסרבול
המיותר שקיים בתפעול החכות כיום.
ישנם כמה יתרונות למשתמשים במוצר זה :
מבחינת הצרכנים-שהם המשתמשים במוצר, ישנה האפשרות לצאת לדייג וללא בעיות וידע מוקדם, כלומר הלקוח הממוצע שאין לו ידע מוקדם בדיג יוכל מהיום לצאת לדוג ולחוות את חווית הדיג.
מבחינת הלקוח - שהם בעלי החנויות, האפשרות למכור את החכה למגוון רחב של משתמשים ולא רק "מבינים" בתחום הדייג, כלומר שווקים חדשים נפתחים בפניהם .
חכת "פיש קפיץ" היינה פטנט שאינו מצוי בשוק הישראלי או העולמי.
החכה מהווה חידוש מהפכני בתחום יעילות וקלות הדייג , ובתור פטנט ישנה האפשרות לקבלת תמלוגים שנתיים ממכירת הזיכיון לשימוש במוצר . אולם מכיוון שהטכנולוגיה קיימת , ישנה האפשרות לפיתוח מוצר דומה לחכת ה"פיש קפיץ" ע"י חברות מתחרות . אולם מכיוון שאנו ראשונים בתחום , יש לנו את אפקט הראשוניות דבר שיאפשר לנו
יתרון בשוק.
בארץ ככלל יש גידול במרכזי הקניות, וישנה תרבות הצריכה, יותר ויותר אנשים הולכים למרכזי הקניות הנתפשים בעני הצרכן גם כאזורי בילוי משפחתיים, ולכן יש לשפר את השירות והיעילות במקומות הללו.
לפי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה קצב גידול האוכלוסייה בארץ הולך וגדל, ועימם כמובן גדלים מס' מרכזי הקניות, כך שהביקוש ל"פיש קפיץ" ילך ויגדל .
עקב הרעיון, צפוי בטווח הארוך שימוש מסיבי שיהפוך לחלק אינטגרלי מתהליך קניית ציוד דייג, וכן צפויה החכה להפוך למוצר בסיסי בקרב הקמעונאים והצרכנים של עולם הדייג הארץ ובעולם.
פרק ג' - ניתוח השוק
אנו פונים לכלל הקמעונאים בשוק ובעיקר לבעלי חנויות ציוד דייג למיניהם.
מתוך הסקר שנערך עולה כי כ- 82% מרשתות השיווק ציוד הדייג מעונינות ב"פיש קפיץ". כמו כן אמורים להשתמש וליהנות מנוחות ויעילות המוצר כל אותם האנשים בגילאי 18+ אשר אוהבים לצאת לדייג ואשר דייג הוא תחביב או מקצוע בשבילם .
פילוח השוק נעשה על ידי הקריטריונים הבאים:
בסיס דמוגרפי
המוצר שלנו מיועד לכל חנויות ציוד הדייג אשר בערים בהם נוהגים לדוג יותר כגון : טבריה, חיפה, יפו, אשדוד או כל עיר אחרת שנושקת לשפת הים.
הפוטנציאל כאן הוא אדיר מכיוון שאין כיום אדם שלא נרתע מדייג רק מכיוון שאינו מבין בתחום, הפטנט החדש יביא עוד ועוד צרכנים חדשים לענף ולתחום הדייג החובבני והמקצועי. ובכך "הפיש קפיץ" ימשוך צרכנים אל הקמעונאים בגלל הנוחות, הפשטות ויעילות של החכה , לפיכך אנו צופים שהשימוש ב"פיש קפיץ" יהווה פריצת דרך בתחום
הדייג בארץ ובעולם .
קצב הצמיחה
השוק הצרכני הוא שוק שצומח במהירות, בשנים האחרונות נכנסו לשוק הישראלי כמה מרכזי קניות מהגדולים בעולם אשר מהווים נקודות מכירה טובות ל"פיש קפיץ", אנו מקווים שלאחר שיווק החכה לשוק, ולאחר פרסום החכה המודעות לענף הדייג תעלה ואתה גם הרצון לצאת ולדוג.
מתחרים ישירים
המתחרים הישירים אמורים לספק את אותו מוצר, אך המוצר שלנו עדיין לא קיים בארץ ובעולם כלומר אין לנו כיום מתחרים ישירים אך אנו חוששים שלאחר פיתוח הרעיון והוצאתו לפועל יקומו עם הזמן גם מתחרים ישירים, אולם אנו נהיה הראשונים ואז נזכה לאפקט הראשוניות.
מתחרים עקיפים
למעשה המתחרה העקיף שלנו היא השיטה הקיימת היום, כלומר החכה הרגילה עם השיטה הישנה, אך אנו מאמינים שכיום עם התפתחות הטכנולוגיה ועם המצאת הרעיון "פיש קפיץ" למתחרה זה לא תהיה השפעה בשוק, בגלל רצון הקמעונאים והצרכנים לשפר וליעל את צורות הדייג כל הזמן.
S.W.O.T
אנו מציעים מוצר חדש שלא קיים היום בשוק, דבר המעצים את כוחנו
מול מתחרינו, ובנוסף אנו מציעים פתרונות קלים ויעילים לצורת דייג חדשה.
כמו כן אפקט הראשוניות משחק לטובתנו .
החולשות שלנו כרוכים בסיכונים הקיימים.
אנו מציעים מוצר חדש, רעיון חדשני, ותמיד קיים החשש שמה זה לא יעורר התלהבות. והאנשים יחליטו להישאר עם השיטה הישנה.
הטכנולוגיה ליצור ה"פיש קפיץ" קיימת בשוק. דבר יגרום למתחרים לצוץ במהרה.
ההזדמנות שלו היא בכך שיש לנו מוצר שהוא נחוץ לשוק,ואנו מצפים שכאשר המוצר הזה יצא לשוק רבים מהאנשים שנמנעו עד כה לצאת ולדוג יתחילו לעשות כן.
כמו כן אנו פונים לכלל האוכלוסייה הצרכנית ולא רק לדייגים המקצוענים.
האיומים שלנו הם המתחרים העתידיים שיקומו לנו כיוון שהטכנולוגיה קיימת וידועה , ואולי אפילו יצאו עם חכה חדשנית יותר שישאיר אותנו מאחור.
פרק ד' - האסטרטגיה השיווקית
קהלי יעד
חכת ה"פיש קפיץ" שאנו עומדים לפתח מתאימה לכלל הצרכנים והקמעונאים. ב"פיש קפיץ" יוכלו להשתמש כל הצרכנים חובבי ענף הדייג. עד היום סביר להניח נרתעו הצרכנים לדוג מכיוון שזה נחשב לדבר מסובך שדורש מיומנות והבנה, ומהיום בעזרת חכת ה"פיש קפיץ" יוכל כל אחד לדוג בקלות ופשטות והכי חשוב בהנאה.
אנו מציעים חידוש אשר יהפוך את תהליך הדייג לפשוט ובלי תקלות. בשלב הראשוני נפיץ את החכה ברשתות הגדולות איפה שיש מספר צרכנים גדול , בכדי להכניס את החכה לתודעה הצרכנית מהר ככל האפשר.
מיצוב
החכה שלנו קלה וידידותית להפעלה, החכה תשדר אמינות, פשטות וקלות בשימוש שכן מדובר במין חכה עם מנגנון הפעלה כמו רובה קפיצים שיורה את חוט הדייג קדימה במהירות.
ה"פיש קפיץ" בה לשרת את הצרכנים, ובה לתת להם אפשרות לדוג ללא תקלות וסיבוכים.
נשים דגש במיוחד לגבי חידוש והתקדמות הטכנולוגיה, שלא עוד משתמשים בשיטה הישנה הקיימת כיום של עבודה ידנית ומסורבלת של שליחת חוט הדייג אחורה וקדימה , אלא רק קדימה בעזרת המנגנון, דבר שיבטיח גם הגעת הפיתיון למרחק רב יותר.
בעיקרון מדיניות החדירה של ה"פיש קפיץ" הוא לטווח הקצר
והמידי של שינוי השיטה הקיימת. אסטרטגיה זו נכונה כיוון שיש צורך מידי להחלפת השיטה הקיימת ולחידוש וקידום טכנולוגי.
לטווח הארוך לאחר שהחכה תיקלט לשוק ניתן יהיה לפתח עוד גרסאות של ה"פיש קפיץ" ולשפר אותו לפי דרישת הצרכנים.
ניתוח טקטיקה על פי ps'7 :
PEPOLE (קהלי יעד)
קהל היעד שלנו הנו כלל חנויות ציוד הדייג וכן רשתות שיווק למיניהם , המושכים אליהם מס' צרכנים גדול.
PRODUCT (מוצר)
אנו מציעים קידום טכנולוגי בתחום שיפור נוחות וקלות הדייג .
PRICING (מחירים)
אנו נציע את ה"פיש קפיץ" במחיר שישתלם לקמעונאים, אולם יש לזכור שקניית החכה הנה חד-פעמית. ובנוסף המוצר הנו חדשני שעדיין לא קיים בשוק ולכן מרכיב זה חשוב מאד לקביעת ההמחרה.
PROMOTION (תקשורת שיווקית)
אנו נקדם את המוצר ע"י סוכני מכירות אשר ישלחו לרשתות הגדולות, הסוכנים ימליצו ויעשו קידום מכירות למוצר וכל רשת גדולה תפיץ את "פיש קפיץ" לשאר סניפיה. בנוסף אנו נפרסם את הרעיון ראשית ע"י מאמר פרסומי שיתאר את החכה, את יתרונותיה וייחודה בפנייה רציונלית. בנוסף בפרסום במדיה הטלוויזיונית לשם הגברת המודעות
לחכה והפעלת לחץ על רשתות השיווק להשתמש, לרכוש את "הפיש קפיץ", בנוסף הפרסום יכלול בתוכו את יתרונותיה של החכה "פיש קפיץ" מול השיטה הקיימת ובכך נעלה את המודעות לנחיצות החכה החדשה.
PERSONAL CARE (שירות)
נותני השרות שלנו תהיה החברה עצמה, שתעסיק את המתכננים והיוצרים של ה"פיש קפיץ" אשר יתנו מענה לכל בעיה שתצוץ. למרות שלכאורה החכה פועלת על מנגנון פשוט ולא מסובך בכלל ככה שלא צפויים בעיות מיוחדות.
כמו כן יצורף לחכה עלון הסבר מפורט בנוגע להפעלה ולשימוש.
PROFESSIONAL SELLING (מכירה)
את המכירה ניתן יהיה לראות ע"י השימוש הנפוץ של החכה בכל מרכזי הקניות , וע"י הפיכתו לחלק אינטגרלי של תהליך הדייג.
תהליך החדירה המתוכנן לשוק יהיה בעל אופי מהיר וישיר, הכוונה שה"פיש קפיץ" יחל לפעול בזמן שבערוצי המדיה השונים יהיה פרסום מסיבי, כך החדירה לתודעה והרצון לבחון ולהשתמש החכה תהיה מהירה. החדירה תתרכז בעובדה שהמוצר הנו ייחודי וחדיש לצרכנים, בתחילה ההשקעה הראשונית בפרסום המסיבי יהיה רב וזאת בכדי לגרום
לצרכנים להתעניין במוצר שאנחנו מציעים להם. לאחר החדרת הרעיון לתודעת הקהל נקדם את הרעיון על ידי קידום מכירות ויחסי ציבור על ידי הצגת הרעיון לעיתונות וגופי צרכנות למיניהם.
תחזית המכירות היא תפוקה של תחזית השוק והאסטרטגיה השיווקית. הנחות התחזית מתבססות על הביקושים שצפויים להיות גבוהים, ונתח השוק צפוי להיות רחב.
ההוצאות הראשוניות צפויות להיות גבהות יחסית בגלל ההערכות הפיזית של הפקת ה"פיש קפיץ", ובגלל עלויות היצור הראשוניות.
מבחינת הערכת פוטנציאל השוק צפוי רווח גדול. כי הרי זהו מוצר מאד אטרקטיבי לכל השכבות האוכלוסייה, החדירה תהיה כל כך מהירה ומסיבית כך שלא יהיה לקוח פוטנציאלי אחד שלא ירצה לנסות לפחות פעם אחת לחוות את החוויה של שימוש ב"פיש קפיץ", במידה ונראה כי ה"פיש קפיץ" מצליח כפי שאנו צפינו, ותהיה התלהבות רבה מצד
הצרכנים נרחיב את העסק ע"י התפרסות גיאוגרפית, כגון: שיווקו של ה"פיש קפיץ" לשווקים מחו"ל .
סוכני מכירות של פרסומות
חברת "פיש קפיץ"
חנויות דייג למיניהם
סיטונאי הפצה
הצרכנים
עריכה
אנשי שיווק
מפיצים מורשים
סוכני מכירות
עיצוב גרפי
מח' הפצה
מח' שיווק
מח' פרסום
מח' עיצוב
מח' מכירות
מהנדס ייצור
סמנכ"ל
מנכ"ל
יזמים
ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "תוכנית עסקית ל"פיש-קפיץ"", סמינריון אודות "תוכנית עסקית ל"פיש-קפיץ"" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.
ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.
יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.