תוכן העניינים
1. תקציר
2. מבוא
2.1. רקע תאורטי
2.1.1. זיכרון
2.1.2. זיקנה
2.2. מטרת -שאלת המחקר
2.3. השערת המחקר
2.4. גיל ותפקודים קוגניטיביים - מחקרי זכרון ולמידה
2.4.1. מחקרי זכרון
2.4.2. מחקרי למידה
3. דיון ומסקנות
4. ביבליוגרפיה
מטרת עבודה זו היא לבחון האם ישנם הבדלים בתפקודי הזכירה והלמידה בין
קשישים לצעירים.
לאחר סקירת מחקרים עדכניים בנושא, מצאתי כי ישנה ירידה בתפקודי הלמידה
והזכירה בקרב קבוצת הקשישים, לעומת קבוצת הצעירים.
בחלקה הראשון של העבודה מובא רקע תאורטי הכולל בתוכו סקירה של תהליכי
הזיכרון האנושי: זכרון לטווח קצר, זכרון לטווח ארוך, קידוד, אחסון, שליפה, פענוח,
זכרון לא דקלרטיבי, זכרון סמנטי, זכרון אפיזודי, זכרון דקלרטיבי, אמנזיה לסוגיה,
תהליך הלמידה, החשיבה ותהליכי עיבוד מידע קוגניטיביים. כמו כן מובאת סקירה
של תהליך הזיקנה.
בחלקה השני של העבודה מובאת שאלת ומטרת המחקר.
ובחלקה השלישי של העבודה ישנה סקירה של מחקרים עדכניים העוסקים בזכרון
ולמידה של קשישים לעומת צעירים.
בסיומה של העבודה מובא דיון המקבץ בתוכו את מגוון המסקנות והממצאים
שנמצאו במחקרים שסקרתי בעבודה.
אגמון-אשכנזי, ד. (1995). תהליכי זיכרון דקלרטיביים ופרוצדורליים אצל אנשים בגיל הזיקנה. עבודת גמר לקבלת תואר "מוסמך", המחלקה לפסיכולוגיה, אוניברסיטת בר-אילן.
אייל, נ. (1995). הזיכרון האנושי פנים רבות לו. דורות, 1-10, 22-24.
שלף-רשף, ע. (1995). תהליכי זיכרון דקלרטיבים ופרוצדורלים אצל מתבגרים בעלי פיגור שכלי קל. עבודת גמר לקבלת תואר "מוסמך", המחלקה לפסיכולוגיה, אוניברסיטת בר-אילן.
Batsakes, P. J., Fisk, A. D. (2000). Age-related differences in dual-task visual
search: Are performance gains retained?. The Journals of Gerontology, 55, 332-342.
Fisk, A. D., Cooper, B. P., Hertzog, C., Anderson-Garlach, M. (1995). Age-related retention of skilled memory search: Examination of associative learning, interference, and task-specific skills. The Journals of Gerontology, 50, 150-166.
Fisk, J. E., Warr, P. B. (1998). Associative learning and short-term forgetting as a function of age, perceptual speed, and central executive functioning. The Journals of Gerontology, 53, 112-121.
La-Voie, D. J., Malmstrom, T. (1998). False recognition effects in young and older adult's memory for text passages. The Journals of Gerontology, 53, 255-262.
Salthouse, T. A., Hancock, H. E., Meinz, E. J., Hambrick, D. Z. (1996). Interrelations of age, visual acuity, and cognitive functioning. The Journals of Gerontology, 51, 317-335.
Sharph, M. J., Antonelli, J. R. S. (1997). Visual and semantic support for paired-associates recall in young and older adults. The Journal of Genetic Psychology,158, 347-355.
Vakil, E., Agmon-Ashkenazi, D. (1997). Baseline performance and learning rate of procedural and declarative memory tasks: Younger versus older adults. The Journals of Gerontology, 52, 229-234.
גרנטולוגיה · זיכרון · זיקנה · למידה · קשישים
ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "למידה וזכרון בקרב קשישים", סמינריון אודות "למידה וזכרון בקרב קשישים" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.
ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.
יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.