עבודה מס' 070649
מחיר: 349.95 ₪ הוסף לסל
תאור העבודה: בחינה עיונית של יתרונות השימוש בכלים טכנולוגיים בהוראה כמקדמים את תחושת המסוגלות העצמית של תלמידים לקויי למידה.
3,196 מילים ,19 מקורות ,2019
מטרתו של מחקר זה היא לשפוך אור על חשיבות השימוש בכלים דיגיטליים בהוראה בכלל, ובקרב תלמידים עם ליקויי למידה בפרט על מנת לקדם את תחושת החוללות העצמית ובעקבותיה גם את הנעתם ללמידה.
שאלת המחקר היא כיצד ניתן לקדם הנעה פנימית ללמידה ותחושת חוללות עצמית באמצעות כלים דיגיטליים בקרב תלמידים עם הפרעה ספציפית בלמידה? כדי לנסות לענות על השאלה, אציג בתחילה הגדרות למונח "לקות למידה", אסקור סוגי לקות שונים, אבחן את תיאוריית ההכוונה העצמית (דסי וראיין, 2000) והשפעתה על החוללות העצמית (Bandura, 1994) ועל ההנעה ללמידה. בהמשך אציע דרכים לקידום תלמידים עם ליקויי למידה באמצעות שיטות הוראה ייחודיות ובאמצעות כלים טכנולוגיים, בהתבסס על תיאוריות ומחקרים שנעשו בהקשר זה.
בנדורה (1994) טען כי תחושת חוללות עצמית חזקה משפרת את ההישגים האנושיים ואת רווחתם האישית באופנים רבים. אנשים עם יכולת וביטחון גבוה הניגשים למשימות קשות כמו אל אתגרים נשלטים, ולא כאיומים שיש להימנע מהם. השקפה כזו מטפחת מעורבות עמוקה והנעה ללמידה.
השערת המחקר היא ששימוש בכלים דיגיטליים בהוראה בקרב תלמידים עם ליקויי למידה ישפר את תחושת החוללות העצמית ויקדם את ההנעה הפנימית שלהם ללמידה.
תלמידים עם ליקויי למידה מהווים, על פי ההשערה, כעשרה עד עשרים אחוזים מכלל התלמידים בישראל. לקות למידה היא הלקות בעלת השכיחות הגבוהה ביותר במערכת החינוך. שיעור התלמידים במערכות החינוך הרגילות המאובחנים ומוכרים כתלמידים עם לקויות למידה נמצא בעלייה. לדעתי, נתונים אלה מצריכים התייחסות, חשיבה מעמיקה ובניית תוכניות מותאמות מטעם מערכת החינוך.
תוכן העניינים:
מבוא
סקירת ספרות
פרק א': לקות למידה- הגדרות ומאפיינים
פרק ב': חוללות עצמית
פרק ג': הנעה ללמידה
פרק ד': כלים טכנולוגיים והשימוש בהם לצורך קידום הלמידה
דיון וסיכום
ביבליוגרפיה
לקויות למידה · חוללות עצמית · הנעה ללמידה · טכנולוגיה · מחשבים · דיגיטלי · למידה מרחוק · לקות למידה · לקויי למידה · למידה מקוונת
ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "השימוש בכלים טכנולוגיים לקידום תחושה של חוללות עצמית והנעה פנימית ללמידה בקרב תלמידים עם ליקויי למידה", סמינריון אודות "השימוש בכלים טכנולוגיים לקידום תחושה של חוללות עצמית והנעה פנימית ללמידה בקרב תלמידים עם ליקויי למידה" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.
ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.
יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.